09 ledna 2019

Kdo si hraje ....




..... prý nezlobí. Já když si začnu hrát s tvořením, zmizím na celé hodiny do mého pracovního pokoje a tam vydržím celé dny. Navíc teď jsem nemusela od 22.12 až do 7.1. do práce, takže jsem měla času habakuk. A taky jsem ho využívala natolik, že jsem se pomalu přestala díky hodinám odsezeným u šicího stroje hýbat. No bolel mne celý člověk jak kdybych odtahala metráky uhlí. A protože sídlím v patře, díky odšlapaným cestám po schodech nahoru a dolů mě nohy bolely jak po odběhnutém maratonu. Výsledkem toho všeho je šest hotových panenek, jedna rozdělaná a jedno rozšité hnízdečko pro první vnučku v rodině bývalé spolužačky ze ZŠ.

Po prvních třech zkušebních, které jsem rozdala, přišly na řadu čtyři na zakázku. Jedna pro tvořilku , která ale na tvoření nemá čas, jedna pro spřátelenou dandíkářku a její vnučku a dvě pro kamaráda. Tedy ne že on by si sám hrál s panenkama, ale jedna zas byla pro jeho vnučku k vánocům a jedna pro nějaký jeho modelářský experiment.... a dvě tu jsou zatím bez majitelek. Někdo mi tu v první článku o těch panenkách na mé povzdechnutí, že sice mám spousty inspirací, ale nemám je pro koho dělat, poradil ať je dám buď do nemocnice nebo jiného podobného zařízení. Nápad sice dobrý, ale do nemocnice musí být z materiálů pratelných na vyvářku, což zrovna ty moje nesplňují.....




Historicky první panenka MáTilda na zakázku ...


.... a druhá ....


.... a třetí ...


Musím se přiznat k jedné věci. Odjakživa když s něčím začínám, nevybírám si to nejjednodušší, ale jdu rovnou do těch věcí podstatně složitějších. To, že jsem začala vůbec dělat tyhle panenky způsobila jedna fotka na Pinterestu, kde byla tahle panenka v podobě rokokové a ještě krásnějších šitých panenek korejských a japonských. Do toho jsem se úplně zbláznila. A tak jsem se je poprvé začala učit od začátku. Všechny postupy, jak je sešít aby to bylo co nejmíň vidět, různé tvary nožek a ručiček, ale i hlaviček. Vlásky z vlny, ale i ze staré paruky. Jediné co mi ještě moc nejde jsou u těch korejských typů očka. Tak je zatím jen vyšívám nití. Ony vlastně tyhle panenky nemají žádný klasický obličejík, jen očka a nalíčené tváře. Jenže na těch očkách hlavně záleží. 
A pak na oblečení. Klasické Tildy mají oblečení jednoduché, oblékají se částečně už při šití. Korejské typy mají oblečení šité. Takže tam se vyřádím i nakleju, protože to jsou opravdu minimální kousky látky které se sešívají, tvarují záševky, prostě všechno tak, jak se šije klasicky. Stále to zatím není to co by to mělo být. A tak se pořád učím dál....

Panenky MáDolly ze série History. Na své majitelky teprve čekají.
Snad se dočkají....


Přímo silvestrovské tvoření


A polotovar pro vílu. Objednávka zněla světle modré šaty a dlouhé blond vlasy. Co z ní kamarád ještě udělá nemám zatím tušení. Ale určitě mu řeknu o fotku až jí dodělá dle svých představ...


Ta kterou mám rozdělanou se vrací k původním kořenům, bude to totiž anděl. A pak si udělám jednu pro sebe. Velkou.....

46 komentářů:

  1. Ty se vážně umíš skvěle zabavit. Já jsem nešikovná a nemám tu trpělivost...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mne je to nebezpečí v tom, že se to stane přímo posedlostí když mne to opravdu chytne. Stejně tak tomu bylo u focení, u blogování, špendlíčkování a teď tyhle nány....

      Vymazat
  2. Vendy, ty Tvoje panenky jsou moc pěkné.Obdivuji Tvoji trpělivost. Jen ty botičky musí být děsná drbačka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta botičky jsou paradoxně nejlehčí, ale taky je ještě musím vychytat. Nejsou moc pěkný.... Nevím co je na tom ta největší piplačka, ale asi vycpávání. A pak obracení ušitých dílů. Ručičky a nohy. Tam si pravidelně jedno nebo druhý ničím tím, že to rozervu.

      Vymazat
  3. To je prostě pecka peckovatá, ty poslední nemají chybu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, snažím se, učím se. A jako se vším i s tímhle pořád nejsem spokojená ...

      Vymazat
  4. Nádhera! :) Na co sáhneš, to ti jde! :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak všechno ne. Ještě se mám hodně co učit ... Ale děkuju moc za pochvalu.

      Vymazat
  5. Vendy, klobouk dolů, panenky jsou nádherné !!! Vše vypracovat do detailů je velmi náročné, jsi šikulka.
    Měj se krásně .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Pravda, dost se s tím nazlobím. 😏🙄

      Vymazat
  6. blondýna9/1/19 20:52

    Jsou nádherně vymazlené, jsi holka šikovná, fakt.

    OdpovědětVymazat
  7. Je to krása. Já sice umím šít, ale ouha, ruce-hlavně prsty mne natolik zlobí, že už si moc na nic netroufnu. Potřebovala bych šít nebo plést, háčkovat na panenky, které mám nakoupené, ale vše je ve stadiu návrhů- na šaty pro vílu, princeznu, látek mám habaděj různých - i tehdejší Hedvy, kde se vyráběla umělá hedvábí, slotera, šusťákovina. Tak se jen trápím, také času moc není-při hlídání občasném vnoučat toho moc kromě jídla a hraní s nimi neudělám. Ale máte to moc hezké, nápadité kostýmy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě vždycky něco vleze do hlavy a usídlí se mi to tam dokud to nezačnu zkoušet a pořád musím tvořit dál a dál. Taky tu mám nějaké zbytky, ještě díky jinému tvoření a teď se mi přihlásila paní která má krejčovství, že mi pošle nějaké zbytky a na hrabáku jsem koupila za 40 Kč večerní šaty z úžasného materiálu takže můžu pořád z něčeho tvořit.

      Vymazat
  8. Ručního šití už jsem se vzdala. nedávno jsem našla na pinterestu stejný druh výřezové výšivky v počítané niti, kterou jsem kdysi dávno dělala a vymýšlela si vlastní vzory. Vzala jsem perličkové plátno a realizovala vzor, který mne napadl a nepřestala jsem až se trochu rýsovalo, jak by to mohlo vypadat. Hodiny a hodiny práce. A podobné vzory nyní vidím na Pinterestu a srdce mi jihne. Už na to nemám ani s očima. Je mi to líto. Jsi šikovná. Vím, co je to za titěrnou práci. Ale užitečné je na ní i to, že se odreaguješ. Při takové práci nemůžeš myslet na nic jiného. jen tak dál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, jenže to budu za chvíli panenkama zavalená!

      Vymazat
  9. Anonymní11/1/19 23:01

    Lydie
    Jsi opravdu super šikovná. Panenky jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
  10. Panenky jsou úžasné a ty máš můj hluboký obdiv. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já se vždycky do něčeho zblbnou a pak mám doma místo látek v krabici hromadu panenek ...

      Vymazat
  11. Ty róby jsou skvostné. Jak na svatbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pořád ale nejsou to co by měly být...🙄

      Vymazat
  12. Holt je vidět, že si s tím vyhrajete. Moc pěkné...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vždycky říkám, že pokud mi tohle moje tvoření pochválí chlap, těší mne to dvojnásob!

      Vymazat
  13. Všechny jsou překrásné, nevidím jediný detil, který by potřeboval ještě doladit, ale je mi jasné, že na to hledím jako laik, kterého by navíc u podobné piplačky ranila mrtvice a že ty na to máš úplně jiný pohled. Tak držím palce, ať se podaří dotáhnout výrobu k naprosté dokonalosti. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jsem v detailech u všeho magor. S ničím nejsem spokojená a stále porovnávám s tím, podle čeho jsem to dělala. Asi to je chyba, ale já se toho neumím zbavit!

      Vymazat
  14. Jsou moc pěkné a je to opravdu škoda, že nejdou věnovat dětským nemocnicím nebo DD.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ještě ty první, kdyby se na všechno použila bavlna, i na vlasy tak by se to možná dalo prát, jenže nevím jak je to se stálobarevností.... ty druhé tam už je to spíš pro větší holčinky, ne pro úplně malé....

      Vymazat
  15. Tedy to čumím! Že jsi šikovná to vím, ale tohle už je víc než šikovnost! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a anděl mi tu zůstal. Dotyčná měla zřejmě představu že když je z přízně (z Michalovi strany) bude to mít zadara nebo za pár šušní....

      Vymazat
  16. Vendy,to je nádherná práce a vím,že je s tím i spousta práce.Povedly se ti,jsou jedna hezčí než druhá.Chválím :-) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu. No je to trochu náročnější ale když mě to tak baví... 😏🤭

      Vymazat
  17. Krásné panenky. Tildy jsem před lety také objevila a tak mě okouzlily, že jsem si objednala jednu sadu na ušití. Jenže šít moc neumím. Snacha se nabídla, že mi panenku nastřihne a vlastně ji celou ušila. Pak jsem od ní dostala krásnou Tildičku k Vánocům a ta moje putovala k nim pro vnučku. Panenky háčkuji a můj problém je hezky vyšít obličej. Proto ta poslední čeká ve skříni až jí vyšiji obličej a pak ji dodělám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem z Tild přešaltrovala na ty (jakoby, v mém podání) korejské. Ty originál korejské jsou ještě hubenější, ovšem jak ty mají vymazlené šaty! No úžasné.... zkus se podívat na pinterest, tam je spousty návodů na to jak udělat obličejík pro panenku anebo se podívej na YouTube, tam taky určitě něco bude. Já sama jsem tam hledala návod jak ty Tildy šít, nebo jak jim dělat vlásky. Obličeje bys tam taky určitě našla....

      Vymazat
  18. Viděla jsem ukázku, asi tu první, moc se mi líbila, ale jak se teď dívám, lepšíš se s každou novou panenkou. A tyhle se mi fakt líbí! Krásnej koníček, i když náročnej na detail, ale zase to pro tobe není nic nového, detailů sis užila s každým "píchaným" srdcem, věnečkem nebo vánoční koulí. Jseš šikovná na takovéty věcičky. Já se s jehlou nikdy moc nesnesla a ani šicí stroj nemám, ale občas když vidím třeba patchworkové polštáře nebo deky, chytá mě chuť něco takového vyzkoušet. Naštěstí zůstane jen u té chuti, protože výsledek by byl asi nehezký.
    Tvoje panenky, fakt paráda. Myslím, že tohle je zajímavý směr tvoření a můžeš v něm získat další zkušenosti, ale i zákazníky.
    (Chtěla jsem se zapsat pod jménem Vendy, ale pořád mi to cpalo k vyplnění nějaké obrázky a já na ně fakt už hůř vidím, abych v nich našla nějaká pitomá kola. Takže při třetím klikání jsem to vzdala a přešla na nick Eumenidas, který mám na blogspotu, takže pod tímhle názvem jsem i já, coby Vendy z eumenidas blogu. Děsběs, kliknout, že nejsem robot mi nevadí, ale vyplňovat ty obrázkové testy mě přivádí k šílenství. :_)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se zákazníkama to rozhodně není horký. Zatím byli jen tři, z toho jeden si vzal dvě panenky, a navíc je to ten můj kamarád co jsem mu běhala tenkrát v Brně na výstavě s chrtama. Jedna dandíkářka a jedna paní tady z města. Pořád se chystám vzít na zkoušku tu jednu s History série do města do galanterky, paní mi tam občas něco vezme. Jenže měla tam dvě velký Tildy od někoho, a pořád tam jednu má. A to za ně chtěla 450 Kč. Já za tyhle 550 tak nevím jestli by to někdo koupil. Pravda, je to zas něco jiného, ale tady pořád všichni hledí na korunu. Vždyť i ten anděl mi tu zůstal protože zadavatelka je kolenovrt....

      Vymazat
  19. Panenka v životní velikosti?
    Panenka k Panence?
    Páne jo, to si přeju zde vidět vyfocené.
    PS - Wendy MOC díky,že jsem četla u Pade, že je Bohemia Rh... ke stažení,
    ani nevíš jakou mi to udělalo radost.
    Už to mám stažené a jdu na to čumět, až mi oči vylezou z důlků,
    viděla jsem to jednou v kině a byla jsem unešena!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí mám staženou už tři neděle, ale jelikož jsem věděla že půjdeme znovu do kina tak jsem ještě nekoukala. Dala bych klidně i třetí kino. Dcera už má skóre 3x kino 3x domácí sledování 😁. No panenka kolem metru by byla docela zajímavá. Zatím si dělám jen tak pro radost zhruba 40 cm. Ale podařila se prodat Andělka.

      Vymazat
  20. Jsou nádherné. Tohle bych asi nikdy udělat nedokázala, ale tu posedlost pro věc dobře znám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No už jsem za tu dobu od tohodle článku udělala už konečně tu velkou a teď dceři anděla místo toho co si nejdřív zadavatelka nevzala, tak ho chtěla dcera, ale pak se ozvala paní co sbírá anděly že ještě takového nemá. Tak jsem dceři toho slíbenýho udělala teď. Jak ta velká tak anděl jsou a budou na blogu taky.

      Vymazat
  21. Jsi nesmírně šikovná! Ta černá je perfektní a ty šaty...super :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě tu jsou na blogu ty další co už jsem konečně dodělala i ušila nové...

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....