20 listopadu 2018

Hurá na orchideje II ....




Na rozdíl od minulého článku, kde jsem s určením rodu orchideji
až tak problém neměla, u dalších fotek už jsem si musela vzít k ruce pár z mnoha knížek o orchidejích, které už dlouhou dobu vlastním. A stejně jsem tam dva druhy nenašla. Jedna je hodně zvláštní, jak sami uvidíte. Nakonec krom těch dvou, se mi podařilo rody určit u všech ostatních. Doufám, že pokud tam bude nějaká odchylka, Blondí mne opraví....

Jednou neurčenou orchidejí je tahle štětice. Její květ se totálně vymyká základní fyziognomii orchidejových květů. Doplňuji dle znalkyně 
Habenaria medusa


Holcoglossum amesianum


Celogyne tomentosa


Brassavola nodosa


Miltoniopsis


Celogyne ovalis


Jedno z mnoha Oncidií


Renanthera monachica



Tuhle jsem také nebyla schopná určit


Bulbophyllum



21 komentářů:

  1. Takže si dovolím první je Habenaria radiata.
    Lycaste nikoliv, ale coelogyne ovalis
    A oncidium též nikoliv .... ale renathera monachica
    Vše mi v podmínkách paneláku kvetlo než přišla viróza.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. VÝBORNĚ! A tu růžovofialovou nad tím Bulbophyllem nevíš? Hledala jsem v sedmi knihách a nenašla....

      Vymazat
    2. Teď tě trochu opravím já, ne Habenaria radiata ale medusa

      Vymazat
    3. Nevím nebo spíš tuším a musím si vzpomenou, jsem hlava dutá a ledacos se mi vypaří, aniž bych chtěla.

      Vymazat
    4. V pohodě, s tím si nedělej hlavu....i tak to ovládáš skvěle!

      Vymazat
  2. oprava ...Renanthera monachica

    OdpovědětVymazat
  3. Tak já bych třeba u něčeho vůbec nepoznala, že je to orchidej :D. Ale krásný jsou, to zase jo :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi ještě neviděla spousty dalších druhů! Řekla bych, že orchideje jsou co do variant květů a barevností nejrozmanitější rostlinný druh. A když se k tomu přidají i mezidruhová křížení, velkokvěté hybridy vznikne neskutečná pestrost tvarů.

      Vymazat
    2. A to jsem nefotila ty nejrozšířenější a nejznámější - Phalaenopsis. Je fakt, že ty měli v prodejní části, ve sklenících ne. To až budu v těch Drážďanech na výstavě, tak to bude teprve pastva!

      Vymazat
  4. Pěkná podívaná, to se jen tak nevidí.Znám jenom ty obyčejné. To jste si se Simčou přišly na své, už vás vidím, jak se kocháte :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Phaly jsem nefotila, měli je tam, ale v prodejní části. Taky nádherné. Kochaly jsme se, kochaly. Na jaře se budem kochat v Tróji a Drážďanech....

      Vymazat
  5. Jestlipak taky umějí nalít čaj, když se jim k tomu zahraje na flétnu? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem nezkoušela . .. Ale vypadají inteligentně takže by to mohly zvládnout ... 😋😉

      Vymazat
  6. Mám rád tu jejich pestrost.
    Krásné fotečky jako ostatně vždycky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U orchidejí je ta rozmanitost opravdu neskutečná..... A díky za pochvalu.

      Vymazat
  7. Tady opravdu málokterá květina mně připadá jako orchideje, nejvíc druhá, pátá a šestá.
    Ale krásné jsou všechny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou některé druhy ještě víc nepodobné. Tam už bys vůbec neřekl že to je orchidej.

      Vymazat
  8. To člověk zírá...a dnes už to lze pěstovat i doma...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A něco i bez jakéhokoli skleníku, něco třeba v pokojovém anebo když ta možnost mít přes zimu vytápěný skleník tak i tam. A že je toho hodně. Dokonce i normálně v zemi v zahradě (Pleione)

      Vymazat
  9. Vendy, to je nádherná podívaná. Víš, já jsem na tom botanicky tak, že si nezapamatuju název ani jeden, ale obdivuju tu nádheru, tu různorodost a různobarevnost. Já jsem spokojená a skoro šťastná, že orchidej, kterou před lety koupila dcera mamince, vykvetla po dlouhém odpočinku pár měsíců po mamčiné smrti a i když nyní nekvete, má tak úžasné a pevné listy, že jsem prostě ráda, že alespoń žije. Nedávno jsem objevila poupata u malinké orchideje, kterou mi syn koupil snad v Albertu, taková pidi kytka s pidi kvítky. :-D Snad neumrzne, když manžel ráno větrá. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U orchidejí je ten kráčející atlas Simča, já hledám v knihách 😁😜

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....