18 listopadu 2018

Hurá na orchideje ....





Dnes se tedy konečně dostávám k jádru pudla, k době a první části mého setkání s blogerkami Blondýnou a Padesátkou. Blondí je nadšená obdivovatelka a hlavně dlouhodobá pěstitelka orchidejí, já je mám taky strašně ráda, za to Padesátka tohle "křoví" jak to sama nazvala nemusí, a tak se naše první oťukávání in natura odehrávalo v nádherných kulisách skleníku Botanické zahrady Na Slupi. Každá známe něco jiného, já valnou většinu pokojových rostlin, které zde člověk může vidět ve velikostech jakých se dorůstají ve svých domovinách, ona zas ze sebe sypala latinské názvy vystavovaných orchidejí. 
Navíc já patřím k fotomagorům kteří si všechno musí nafotit, čímž dokážu iritovat skoro všechny kteří mě doprovázejí, pokud zrovna nejsou ze stejného těsta, takže zatímco já se všelijak kroutila před, pod i nad kvetoucími rostlinami, Blondí se kochala jejich krásou. A byly jsme tak spokojené obě dvě. A ještě jsme u toho dokázaly semlít naše životy, lásky, strasti i radosti. 
Protože jsem fotila a fotila, rozdělila jsem fotky do dvou
a možná i tří článků. To proto, že se jedná většinou
o jednotlivé rody, a k těm ještě musím dohledávat názvy. Holt mi tu Blondí se svou perfektní znalostí názvosloví chybí ....


Prvními rody jsou dva, zastoupené nejvíce fotkami. Jsou to Cymbidia (na výstavě zastoupené odrůdami v mini velikosti, i když vám budou stejně připadat velké, původní odrůdy mají listy až metr dlouhé, a květní laty až 120 cm vysoké)  a Cattleye a jejich kříženci. Snad nejvíc mezirodových křížení se najde právě mezi orchidejemi. Není zde nouze o křížení tří rodů. Ovšem díky tomu vznikají překrásní jedinci v nádherných barevných kombinacích....

Tady je pár katlejí. Jsou to asi ty vůbec orchideje nejorchidovajetější.....



Zde se domnívám že jde o křížence Laeliocattleya. Když tak mě Blondí opraví, že? 😉


Klasická Cattleya, tak jak jí zná většina orchidejářů. Přiznávám, že já po ní toužím moc, a dokonce jsem si jí i jednou pořídila, ale byla nějaká nemocná už při koupi a nevydržela


Tahle kráska úžasně citronově voněla. Pár krásně vonných jsem si zde očmuchala. Nádherně také voněl exemplář Zygopetala 


A to už jsou Cymbidia. Patří k chladnomilným druhům orchidejí,
rostou v horách a teplotní výkyvy jsou pro ně určitým spouštěčem kvetení. Kdysi jsem od dcery k narozeninám dostala nádherný exemplář klasické velikosti, takže pro něco tak obrovského jsem tu dlouho hledala místo. Dlouho mi ale nekvetlo, a když mi konečně nasadilo osm květních lat, něco se pokazilo a rostlina zašla....
Cymbidia patří k nejčastěji prodávaným orchidejím k řezu





Příště už jednotlivé druhy ...

22 komentářů:

  1. Hezký, jako kdybych tam byla s váma...:D

    OdpovědětVymazat
  2. Jedno vím, v Drážďanech to bude luxusní, připrav se, tam je to neuvěřitelná nádhera, pak nás čeká jarní Fata, protože to vidět a vyfotit musíš, budeš mít materiál na rok dopředu.
    A ještě vím, že jen co dostavím chalupu, koupím si cymbo, nejméně jedno, protože jsou boží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No těším se, ale opatrně. Protože když se těším moc vždycky se to posere ....

      Vymazat
  3. Přesně, čuměla by jako kyselá prdel a trápila by se, já to znám a zásadně !!!! nechodím s lidmi, kterým to nic neříká, oni to mají za trest a já dvojnásob!

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, exotika je exotika....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na jaře mě čeká ještě větší nášup....

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. To ano.... A nejhorší bylo, že jsem si nemohla koupit protože táhnout kytky vlakem není nic moc....

      Vymazat
  6. Nádhera :). Jedna krásnější než druhá :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to nejsou nafocené všechny co tam byly....

      Vymazat
  7. Orchideje si v Botanické zahradě v Praze nenechávám ujít,
    jsou nádherné,
    vás 3 orchideje si ujít nechávám,
    ostatně jednu z vás jsem již shlédla a věřím, že ty dvě nebudou nejiné.:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Jsou nádherné a krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  9. Na Slupi bývaly orchideje vždy za sklem, nedostupné. Na výstavě je to lepší. :-) Mívala jsem tuhle malou botanickou moc ráda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám Dorko! I teď byly některé druhy za sklem, ve druhém článku jich pár je vyfocených. Ale většina jich je nainstalovaná volně po skleníku. Na jaře máme s Blondí domluvenou Fatu Morgánu a orchišky v Drážďanech. je pravdou, že venkovní expozice Na Slupi je asi větší než její skleníková, nicméně je to opravdu příjemná zahrada.

      Vymazat
  10. Já tohle křoví můžu :). Stále máme nějaký druh v květináči, nevím sice, jak se jmenuje, ale byt zkrášlí a také dost dlouho vydrží v květu a vyrážení nových poupat, obvykle kolem 3 měsíců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já mám trochu s tím aby mi znovu kvetly phaly trochu problém, nicméně u těch ostatních co mám jsem na tom trochu lépe. Celogyne a střevičník kvetou každý rok, střevičník dokonce dvakrát. I teď už rozkvetl. Celogyne pokvete tak v únoru, jen ta dendrobia trochu zlobí. A Miltonie se drží na hranici přežití. Ale ráda bych si pořídila ještě nějaké jiné druhy. No uvidím jak na jaře ty Drážďany.

      Vymazat
  11. Úplně vás vidím, jak si nad těmi kráskami notujete. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Notovaly, a Budem ještě na jaře notovat .... Jak v Tróji tak Drážďanech.

      Vymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....