16 července 2018

Starosklení v červnu ....



A jsme v zahradě začátkem června, kdy mi pivoně kvetly přímo ukázkově. Zjistila jsem, že
krom nich a plevelu se v této části záhonu nedaří skoro žádným květinám. A tak jsem došla k poznání
že ke stávajícím pivoním dokoupím ještě další, a bude tu jen čistě pivoňkoviště. Jen to bude trošku
těžší vybrat odrůdy. Hlavně tedy barevně, protože mám spoustu růžových a tak nějak budu muset
dát důraz spíš na květy než na barvy. Pivoňky těch barevných variací zas tolik nenabízejí, i když já
si kdysi koupila prý! oranžovou, nevím, zatím mi ještě nekvetla, dlouho mi jí likvidovali slimejši
a tak chudák rok co rok musela rozdejchávat jejich vražedné útoky a na kvetení už neměla sílu.
A viděla jsem v Rakousích i krásnou pastelově žlutou, takže budu pátrat po tom, co se nabízí
a vybrat něco z toho. Ty moje jsou buď od sousedek anebo u Litomky ze školek.
Ale spíš to vidím na výběr z netu a osvědčeného zahradnictví Krulichovi ...



Tahle je kdysi dovezená z chaty, vyryla jsem si dvě v domnění že je každá jiná.
Samozřejmě že jsou na potvoru obě stejné a ta jiná zbyla tam. Růžová, takže
žádná škoda ...



Tahle je z výstavy ve školkách, měla jsme vybranou i růžovou, jenže byla vyprodaná
a od té doby jsem tam na ní už nenarazila


Tahle je taková trochu záhada. Poprvé vykvetla stejně jak ta bílá, tedy jen poloplným
květem. Další květy už byly plné. A tak se to střídá pořád rok co rok. Poloplný, plný, něco
mezi a zas, poloplný, plný ....


A růžové. Tmavší ...


.... a světlejší ....


.... něco mezi ...


Druhá bílá. Ta má ze všech největší, ba přímo obří květy.


A jako doplnění moje vajgélie. Už jí musím letos zmladit, nešáhla jsem na ní celou
dobu co jsem jí zasadila a už to hodně nutně potřebuje.



20 komentářů:

  1. Pivoňky jsou nádherný, je to jedna z mála kytek, co poznám...

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem také ráda, že jsem ty svoje rozdvojila. Maminka je nemohla mít hjinde, protože všude rostlo žrádlo a já už více místa venuju odpočinkové a květinové zóně.  Fotly máš pakěné. Díky za ten typ na zahradnictví. Já jsem kupovala ve Flos.cz a třeba letos denivky,  trochu vyrostla jen jedna a ty ostatní zašly. Uvidím příští rok. Ale lilie vylezly. Určitě si jetě dokoupím hortemzii. Tou jsem se nadchla. Asi mne potěšilo, že z takového žebráčka, kterého mi naše zahradnice přímo vnutila za 15,- Kč docela rychle vyrostl keříček s více květy. A bude rok od roku větší a větší.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Letos zas jednou byly parádní, moc nepršelo tak měly krásný květy, akorát že pro změnu odkvetly hrozně rychle ...

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Hortenzie mám taky ráda, jen nějak mi kvetou strašně sporadicky. Dost mi namrzají a tak je vlastně rok co rok musím ostříhat až dole a pak mají jen listy. Mám tu zaškolkovanou takovou krásnou bílou a pak řízek z Německa co jsem si tam vzala, zatím se daří oběma, tak uvidím. Já se ale zbláznila do hortenzie latnaté, ta je úžasná....

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné kytky.Existují i žluté-to jsem dříve nevěděla

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jo, jo. Existují. Taková krásná jemná žlutá. Mimochodem v Litomyšli jsem v jedný zahradě viděla úžasnou barvu pivoně, takovou červenofialovou tmavou. A když ještě do ní svítilo sluníčko, no to byla nádhera!

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkně kreslí to starosklo

    OdpovědětVymazat
  8. My mame svetle růžově plnokvete a tmavší také růžové neplnokvete..kvetly nsm už v cervnu...vajgelii pořád kolem nich chodin, ale nevěděl jsem, co je to za keř..

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotky a krásné barvy, máš to tam nádherné!

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já znám pivoňky pouze v odstínech červené a růžové, a no samozřejmě bílou. Miluji jejich vůni, ale vadí mi, že tak brzy odkvetou a opadají jim okvětní lístky.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Šlechtění jde dál a dál. Ty žluté jsou výsledkem křížení dřevité a bylinné pivoňky.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Tenhle záhon je v neustálém pohybu. Stále na něm něco předělávám a přesazuju...

    OdpovědětVymazat
  13. [8]:Do doby než jsem si jí koupila jsem taky nevěděla jak se to jmenuje

    OdpovědětVymazat
  14. [7]: No a teď nevím jestli to byl Helios nebo Nikkor nebo Industar... v exifu to nezjistím páč tam to jen píše manual Lens

    OdpovědětVymazat
  15. Pivoňky si vybavuju jen červené. Manželka se teď vzhlédla v podobně velkých keřích - hortensiích a má dvě barvy - červenou a zelenou.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Však hortenzie taky můžu. Mám růžovou s bílým okrajem a tyrkysově modrou. Zaškolkovanou bílou a nějakou o které nevím jaké je barvy, protože když jsem si v Němcích brala oplégr tak ještě nekvetla.

    OdpovědětVymazat
  17. Vajgélie mám tři, letité a vůbec se mi nelíbily, tak jsem je hodně prostříhala, moderně ostříhala a vypadá to nesmírně lxusně, každý se zastaví, co je to za parádu

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Já jí mám moc do šířky a málo do výšky. Je u plotu a tak potřebuju aby byla co nejvyšší aby přes ní nebylo z chodníku vidět. Ono je to pak jedno, protože hned vedle už je vjezdová brána, ale aspoň ten kousek kam by se mohla rozrůst aby zakryla.

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: A moderní střih u keře je jaký?

    OdpovědětVymazat
  20. Fredy Kruger17/7/18 21:26

    " Hulákám : Vykvetla  pivoně !!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....