21 července 2018

Starosklení poslední ....




Kdysi dávno jsme si s dcerou objednaly u jednoho českého špičkového pěstitele
nádherné begonie. Dlouhou dobu mi tu dělaly na oknech velkou parádu. Každý kdo
šel po chodníku se před nimi zastavoval a kochal se. Vydržely mi nějakých šest let
a pak mi při jednom školkování všechny najednou shnily. Následně jsem si objednala
jinde, něco dokoupila ale už to nebylo ono. A tak jsem si letos opět udělala radost
a objednala si ty begónie zas. Začínají teprve nakvétat, ty co dnes uvidíte
jsou první, další až zas jindy. Až je nafotím. Zatím je mám v truhlících
namíchané, převislé i velkokvěté. Až příští rok se výsadba rozdělí.
a nakombinuje. Jak barevně tak i druhově ...








A jelikož mi nestačily truhlíky s begoniemi na celé okno, koupila jsem si
k nim surfinie. U sousedky jsem už delší dobu obdivovala jedny zvláštní.
Vypadaly jak hvězdná obloha, a jejich variabilita co se týče vybarvení je
neskutečná. Člověk by neřekl že je to jedna rostlina, ale rostlin s různými květy víc.



19 komentářů:

  1. Poraď, Vendy, co si mám dát do truhlíku na západní okno...jarní macešky už chcíply a nevím, co místo nich.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Můžeš zrovna begonie, nicméně ty se musí nechat zatáhnout a přezimovat v chladnu, ale to se dá nakonec i v šuplíku v lednici. Fuchsie, ty si můžeš každý rok koupit nové, já bych je přezimovávala. Teď je velký hit Povíjnice batátová, nekvete ale má úžasné zelené nebo purpurové listy a převisá.Takže vypadá nádherně.Ale můžeš i muškáty. Jde o to, jestli chceš letničky nebo trvalky, které máš možnost přezimovat třeba na okně na chodbě.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Asi jenom letničky, nemám je kam dát, v baráku by mě je ukradli...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ty surfinie jsou skutečně zvlatni. ..nam ted odkvea beg ie, ale dava si repete drobnymi kvitky...predtim bl plnokvete..je to trošku zagads...

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Ony mají samčí a samičí květy. Ty jedny jsou plné a ty druhé jednoduché menší. To je u begonií normální.

    OdpovědětVymazat
  6. Krása, šikovná pěstitelka a znalkyně. Tak trošku závidím.

    OdpovědětVymazat
  7. Musím říct, že tohle je jedna z nejvděčnějších kytek, co znám.

    OdpovědětVymazat
  8. [11]: Já teď trochu tápu. Máš na mysli begónky nebo surfínky?

    OdpovědětVymazat
  9. Tak begónie jsem nikdy nepěstovala. Jejich kráse jsem ještě nepropadla.

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem na květenu a její opečovávání dar do vínku nedostala, ale tvoje truhlíky bych asi obdivovala taky .

    OdpovědětVymazat
  11. [14]: Já je, když se zadaří obdivuju taky   

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Já je spolu s fuchsiemi miluju už od dětství. Jejich velká plná květenství byla pro mne tak trochu exotická...

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Begonie.

    OdpovědětVymazat
  14. [17]: S padlím jsem rok co rok končila u petunek. Co se objevily surfínky byl klid. Ale i begonky mají svá rizika, buď hnilobu anebo i to padlí... nicméně jsou to moje oblíbenkyně převelké

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....