08 července 2018

My pluli dál ....



Zvu vás na druhý úsek plavby do vesničky Lehde, kde je muzeum Spreewaldu,
je to podobný skanzen jako je u nás třeba Veselý Kopec, nebo Kouřim. Schválně
neříkám Rožnov, protože jeho rozlohu má tak z třetiny. Možná. No a pak ono
slavné okurkové muzeum. Za to mnoho penzionů a restaurací....
Takže vzhůru na další plavbu!



I zde, na Sprévě je vidět, že jste v kraji kde se daří rododendronům a azalkám




Dokonce jsme v jednom místě podjížděli lyriovník, ale nebýt lodivoda, který upozorňoval
na to, že tam kvetou tulipány na stromech, v té zelené záplavě jsem si ho vůbec nevšimla, a
tudíž ho ani nemám vyfotografovaný


Pozorovatel čilého vodního ruchu


I když se zdálo, že kahny neoplývají moc velkou rychlostí, na všech fotkách je dole
vidět rozmazání způsobené pohybem lodě. Obdobně jako třeba při focení z auta nebo autobusu
Tenhle dům je přímo ukázková architektura lužiskosrbských domů. Střechy ze slámy, dřevo
a figurální zakončení šítových prken. Ale najdete tu samozřejmě i domy zděné nebo kombinované
cihly - dřevo.


Další z mnoha penzionů


A přidrzlá vážka. Vůbec se nechtěla nijak rozloučit, seděla mi buď na prstě nebo
na noze či na rameni a vypadalo to, že snad se mnou pojede jako nový zvířecí
miláček domů




30 komentářů:

  1. [1]: Sama, ale sešla jsem se při nástupu s jedním týpkem s kterým jsme se, samozřejmě přes focení, seznámili vloni při výletu do údolí Wachau v Melku. Byl ve stejné skupině a taky sólista, takže si procházel trasy podobné jako já. A tak jsme se dali do řeči. No a teď jsme se sešli na tomhle zájezdě. Neplánovaně

    OdpovědětVymazat
  2. [4]: Kolik dní to bylo...?

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: No romantika to fakt je, na dovču super... a do Berlína jen coby kamenem dohodil, takže když tě přestane bavit samota vyjedeš si do rušnýho města a zase se ráda vrátíš do ticha lesních samot   

    OdpovědětVymazat
  4. [5]: Jen jeden, na víc zatím nejsou peníze. Ale dělá tahle cestovka i vícedenní, na příští rok o něčem takovém uvažuju.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Tedy nemá vícedenní sem do Lužice, to bych musela sehnat pokud to je v nabídce někde jinde, ale má Švýcarsko, Toskánsko, Londýn a co mne strašně láká tak to je Skotsko.

    OdpovědětVymazat
  6. [7]: Mně se strašně všechny fotky líbí, ale jsem poměrně peciválka...

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné záběry, zajímavé prostředí-romantické.

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: Samozřejmě, však jsem si z ní ten první verš půjčila....

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Jak já bych ty poznávačky po Čechách ráda absolvovala! Jenže tahle cestovka je v nabídce nemá, protože o ně není zájem. A nějaká jiná jinde je pro mne už velká komplikace jak se dostat na místo nástupu.  Spoléhat na muže moc nemůžu, to už se jednou ukázalo, a tak je pro mne výhoda v tom, že když se jede v sobotu, z práce v pátek jdu spát do města k synovi a od něj je to pět minut na místo srazu. Navíc i je problém že ještě v pátek musím na večeře a tam se končí kolem sedmý. A odjezdy jsou dávno dřív. Na dovolenou nemám nárok a tak se jedině dolmuvit že by za mne šel někdo jiný. A to nevím kdo, protože jak jsem zjistila, celé osazenstvo je černé a ty nesmějí k výdeji.... proto je pro mne paradoxněji výhodnější jezdit do ciziny, než poznávat Čechy...

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Uděláme si nějaký indivindi samy...

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Tak to by asi bylo moc prima, to jo ... Jen nevím co vůbec bude dál a jestli vůbec budu mít odvahu odjet z baráku a nechat tu drahouše samotnýho.... do srpna se musí nějak zvetit, mám zaplacený Orlí hnízdo ....

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Pojedeme do Ústí.... na exkurzi zahrady na Střekov...

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Zatím asi i padne i to stěhování. A to by se zrovna teď parádně hodilo protože mám v práci volno. Pak to budu muset bůhví jak nahánět.

    OdpovědětVymazat
  14. Název lyriovník mě tak zaujal, že jsem si ho musela najít. Krásnej stromek to je .

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: On se původně jmenoval liliovník tulipánokvětý a teď změnili název podle listů na lyriovník. Ale máš pravdu, je to krásný strom a žádný drobeček. Synek ho chtěl neustále zasadit na zahradu. Když jsem ale viděla ty dvanáct až patnáct metrů vysoké stromy tak jsem  mu to zakázala

    OdpovědětVymazat
  16. tak za tohle děkuji, byl jsem tam před

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Tak, je to tam kouzelné, člověk si připadá jak někde v pohádce. I když občas jsem si díky těm břízám a dřevěným domečkům připadala jak v ruské pohádce

    OdpovědětVymazat
  18. Pekne'rododendrony I dzungle u vody...jester jsem nevidel vazku, kters bz nebyla plachs..

    OdpovědětVymazat
  19. Tyhle byly naopak velmi vlezlé .... stejně jako ty kachny

    OdpovědětVymazat
  20. beallara9/7/18 17:35

    Nekecej, kdy jedeš na to Orlí hnízdo, to bych taky chtěla.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Na Orlí hnízdo a jezero Königsee jedu v sobotu 25.8. Tohle jsou jednodenní zájezdy tady od cestovky ve Třebové. A pak se ještě chystám na nějaké adventní. Mám vybrané dva, Bratislavu a nějakou čokoládovnu v Rakousku a pak vánoční Míšeň, Moritzburg s výstavou o natáčení Tří oříšků pro Popelku a adventní trhy.

    OdpovědětVymazat
  22. beallara9/7/18 18:46

    [23]: Vy jezdíte z Brna, že ?

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Tohle se jede přes na Pardubice, Hradec a Prahu plus Tábor a Budějovice. Ale pozor! Míšeň je i Ústí nad Labem! A ta Bratislava je i z Brna, odtamtud to jsou povětšinou zájezdy směr Vídeň. To byla ta Kamenná soutěska, údolí Wachau, Melk a zpět plavba údolím po Dunaji (nádhera) anebo levandulové slavnosti u Balatonu. Na ty až příští rok, letos mě utekly.

    OdpovědětVymazat
  24. Luxusní plavba. S tou vážkou je to neuvěřitelné a moc krásné.

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: No jo, ale zkus fotit jednou ruku a přitom ještě ostřit! I když máš danej autofokus. Na tak malém prostoru musíš jen buď přibližovat nebo oddalovat ruku a to jde taky dost blbě,když máš hned před sebou záda těch kteří sedí v první řadě! My se totiž s parťákem zakecali a nevšimli si, že okolo nás prošla naše skupina a tak už jsme jen posbírali zbylá místa, takže žádné stolečky, ale první nebo druhá řada na špičce nebo vzadu. Ale zase se dobře fotilo, člověk neseděl zády.

    OdpovědětVymazat
  26. Nějaká oprsklá vážka , co si pamatuji, JiHei vždy psala, jak je těžké je vyfotit.

    OdpovědětVymazat
  27. [28]: Vždyť jsem to psala, že byly řádně drzé

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Tak ona se taky blbě fotila, držet v jedný ruce dvoukilovej aparát, snažit se ostřit (automat, ale i tak to bylo hodně blízko) tak to dá fušku! ještě že se držela tak houževnatě a nechtěla odletět a tak se dala vyfotit

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....