06 července 2018

Lübbenau - kostel sv. Nikolase




O evangelickém kostele sv. Nikolase (Mikuláše) na Starém náměstí v Lübbenau
jsem nenašla v českých pramenech na netu nic krom data vzniku 1741.
A že je s výškou věže 40 m nejvyšším městským kostelem v regionu. Více
vám o něm nemohu vlastně podat žádné jiné zajímavé informace. Jako každý protestantský
kostel je ve svém interiéru velmi jednoduchý, minimálně zdobný, až strohý. Jen při
naší návštěvě se trochu vyzdoboval, protože se chystala svatba. Nechtěli
jsme nějak dlouho překážet a tak není ani moc obrázků.
Takže vás teď zvu na jeho návštěvu ...





A jedny varhany pro Majku Mrkající






Tolik z Lübbenau a příště se vydáme do zeleného ticha kanálů řeky Sprévy.

7 komentářů:

  1. Nějak to nechápu, nechce to tam hodit celý odkaz, takže i s tím koncem je to kompletní .

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jo, německých stránek a popisů je hafo, ale česky skoro nic.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný kostel a díky za varhany. trochu mi to pripomíná náš kostel s tou jakoby verandou. Ale náš není s ochozem.

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Ta " bidýlka " pro věřící mne překvapila, spíš to vypadá jak někde v divadle než kostele

    OdpovědětVymazat
  5. Oltář a balkonek pro kněze jsou však zdobné až dost a varhany přímo skvostné.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Ale i tak je to oproti katolickým kostelům velmi chudé.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....