11 června 2018

Vodopády Myrafäll 1. část ...



Když jsme v celku schvácení výstupem Kamennou soutěskou opět dorazili k Babušce Jagušce
trochu se omyli a osvěžili zastávkou, pokračovali jsme dál po značení směrem k poslední
části výletu a to k vodopádům Myrafäll. Nedovedla jsem si představit co mne vlastně čeká, jak
vysoké či mohutné jsou. Sice jsem si na netu předem trochu zastávky sondovala, ale znáte to
na fotkách bývá skutečnost dosti zkreslená. Nicméně jednalo se o vodu, živou a proudící a na to
jsem se děsně těšila. Sestup k vodopádům nás dovedl k horní nádrži od níž se pak vydáváme
po mnoha dřevěných schodech a lávkách k samotným vodopádům. Jsou mnohdy popisované jako
nejkrásnější místo Vídeňských Alp a opravdu tomu tak je. Alespoň z mého hlediska. Jsou
divoké ale zároveň i romantické. Živé a občas i hlučné, protože jimi denně proteče 5 milionů
litrů vody. Není divu, že při dolní nádrži vznikla malá vodní elektrárna a na samotných
vodopádech stával kdysi i mlýn. Výškový rozdíl mezi horní a dolní nádrží je 125 m z nichž
každý je jinak krásný. Je tu i hodně živo, turistů tu je mnoho, ale dá sei krásně fotit, můstky
jsou docela široké a nikomu tak moc nepřekážíte. A pro nás Čechy bohužel, jakmile
vás vidí jinozemci fotit, zůstanou v klidu stát a počkají až si nafotíte
co chcete. To my bohužel neumíme. Strkáme a drcáme do fotografů,
lezeme jim nevychovaně do záběrů a jinak ztěžujeme
jejich koníček ....


Nad horní nádrží nás přivítalo ještě malé jezírko



Horní nádrž v níž se zrcadlí okolní vrchy


A už se dostáváme k vodpádům samotným ....


.... zatím ještě krotkým ....


Říčka Myra




... tady už začínají trochu divočit ...


A protože fotek je hodně, rozdělila jsem je na více částí ...

9 komentářů:

  1. Paráda, nádhera. Jak hladina klidná, tak vodopád na posledním snímku. Moc se těším na další.  S tím focením máš pravdu. V sobotu jsem byla na jedné fajn akci a měla k focení dobré místo, které jsem si nevyboxovala, ale dost dlouho hlídala. Nakonec přede mne v ten nepravý čas vlítnou dvě dámy, jedna menší a starší, druhá vysoká a mladá a když jsem se ohradila, tak ta menší mne ujistila, že prý na internetu pak najdu těch fotek mnohem více a mnohem hezčích. Věříš, že se mi chtělo použít pěsti? Měla jsem ji požádat o kontakt a o to, zda mohu její fotky z internetu stáhnout, autorizovat je a vložit na svoje stránky. Ta baba mě tak s odpuštěním nasrala. Kdyby alespoň neměla ty blbé keci o fotkách na internetu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jo, bohužel. u nás vládne bezohlednost a burantství. Já se snažím když někoho vidím fotit se zastavit nebo ho obejít či nepřekážet, cizinci když tě vidí fotit ti pokynou ať si to vyfotíš a pak teprve přejdou.Ale Češi? Škoda slov...

    OdpovědětVymazat
  3. Od klidné v ody k postupné čím dál dravejsim vodopadum..

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ano, a to se mi na tom taky právě líbilo.

    OdpovědětVymazat
  5. Tu poslední schovej na výstavu, je luxusní.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jasně, na tu první jubilejní

    OdpovědětVymazat
  7. Rakousko má nádhernou přírodu, letos bychom tam měli jet také, ale jinam - k Dachsteinu.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ano, je to něco zas jiného a mě se tam nesmírně líbí, jenže to asi také dělají kořeny které mne k téhle zemi částečně váží. I když možná jak jsem zjistila už i víc než jen trochu.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Na Dachstein jezdí občas lyžovat můj kamarád Šílený lyžař.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....