22 května 2018

Azalky před nádražím....



S dubnem jsme skončili, a následující fotky vznikly o prvním květnovém dni
kdy jsem jela do Litomyšle za holkama. Když se stavěl nový autobusový terminál
a podzemní parkoviště, došlo i k určitým parkovým úpravám okolí. Mimo jiné
zde bylo vysázeno i mnoho krásných azalek a rododendronů. A jak utíkají léta
oboje se krásně rozrůstá a nádherně kvete. Ještě i teď, přes ty docela velká
tepla jsou plné květů. A malá odbočka, v sobotu mne čeká výlet do Kromlau
a návštěva právě rokle azalek a rododendronů. Tak doufám, že na
mne ještě nějaké se svými barevnými květy počkají ...



Všechno teprve rozkvétalo, takže na některých se ukázal třeba
jen jeden květ. Jako na téhle...


.... žlutá se už ale pyšnila více květy ...



.... no a tahle nádhera už byla vplném květu ...






12 komentářů:

  1. Ty jsou pěkné, u nás už odkvetaji...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Včera jsem tam šla, některé už jsou taky odkvetlé,ale jiné se ještě drží v plné kráse, a to platí i o rododendronech

    OdpovědětVymazat
  3. Krása..:). A když jsme u těch rostlin - už jsi někdy viděla fialové konvalinky? Včera jsem byla u známých a vedle bílých konvalinek jim na zahradě rostly i světle fialové. Nebyla jsme líná se sehnout a voněly stejně jako konvalinky. Fotku zatím nemám, ale chci se tam ještě vrátit a vyfotit to :). Pořád tomu nemůžu uvěřit :)).

    OdpovědětVymazat
  4. Mám tyhle kytky strašně ráda, jen mne mrzí, jak rychle to období pomine a pak zbytek roku očumuješ jen zelené výhony, kdyby třeba kvetly nebo nakvítaly průběžně, že by jsi se radovala po zbytek sezony, kulový.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: To máš pravdu, ale pokud si dáš tu práci a zjistíš si dobu kvetení různých odrůd, dá se to nakombinovat tak, že ti kvetou přece jen o něco déle. Já si koupila takovou drobnou fialovomodrou. Když kvete déle tak je skoro modrá. Není vysoká, tak do třiceti centi, ale je to paráda když kvete, poprvé jsem jí viděla vloni na výstavě skalniček ve Faustově domě. Jinak azalky a rododendrony patří k mým velmi oblíbeným, skoro stejně jako magnólie.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Vím že jsou v nabídkách zahradnictví růžové, je to odrůda Rosea. A ona někdy jde trochu do fialova.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Jsem si to myslela . Dneska je prostě možný všechno, i fialový konvalinky ;) :).

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Schválně si zadej do vyhledávače Convallaria majalis " Rosea"

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Jo! :)) To je ono - díky! :)) To víš, já nejsem moc zdatný zahradník ;). Ale třeba lobelky na balkoně se mi rozrostly nádherně :). Letos je mám poprvé a jsem z nich nadšená :). Ale během 14cti dnů dovolené se mi o ně bude starat syn    , tak nevím, co z nich zbyde .

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Lobelky jsou vděčné a krásné, navíc v různých barvách. Existují i jako trvalka. Chtějí dost zalévat, ale zase ne přelévat. Pak jsou nádherné a krásně převisají.

    OdpovědětVymazat
  11. Všimla jsem si, jak mají rododendrony krásně tmavé listy. Ten můj malý rododendron má listy světlé až mám pocit, že zasychá, ale nové přírůstky má a kvetl krásně, tak nevím.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Já teď viděla v Kromlau rododendron s listy do stříbrna. Ty nové mladé byly vůbec celé stříbrné ...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....