24 prosince 2017

Staroměstská zastavení 2 ....



Když už jsem se pohybovala po Národní
řekla jsem si, že bych neměla opomenout navštívit kamarádku
v hlavním policejním hnízdě v Bartolomějské a odtamtud se vydat k Betlémské kapli.
Takže po hodině kafrání a kávě jsem vyrazila dál. Úzkou uličkou
jménem Průchodní jsem vyšla na malém bezejmenném náměstíčku ....






... a z něj
na náměstí Betlémské. A rozmýšlela jsem se, jestli zajít do kaple nebo na výstavu
betlémů. Nakonec se to rozhodlo samo, další prohlídka byla za hodinu a na
výstavu se nedalo pro davy dostat.



Věž kostela sv. Jiljí


Bývalý pivovar U Halánků, rodný dům Vojty Náprstka ( původním jménem Fingerhut)
dnes známé etnografické muzeum. Pivovarník Halánek byl druhý manžel jeho matky.


Věž nad historickým dvorem konventu. Patří k budově knihovny Národního
filmového archívu


Krásný přechod z Betlémské kaple do vedlejší budovy



11 komentářů:

  1. Umítě opravdu fotografovat a vybrala jste si na to i dobré prostředí.

    OdpovědětVymazat
  2. Štastné a veselé Vánoce Vám přeju! :)

    OdpovědětVymazat
  3. V těchto uličkách jsem se dříve ztrácel a místo u Karlova místa jsem vyšel třeba na Národní, ale teď s mapou v mobilu si už na mě nepřijdou :).

    OdpovědětVymazat
  4. Ať žije pražská stověžatost.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Vážně? Tak to jsem ráda, zkoušela jsem fotit na jedno ohnisko, protože uvažuju o pevný 35 nebo 50 mm,tak jsem si zkoušela jak to půjde, a je fakt, že už si na to dávám taky víc pozor   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Kdysi jsem to zvládala bez problémů tyhle uličky, ale jak už jsem víc jak čtvrtstoletí z Prahy pryč, tak mám čím dál tím větší problém se v nich orientovat. Já vím zhruba směry takže jestli vyjdu na Národní o ulici dřív nebo později nehraje roli, hlavně že tam vyjdu   

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: A tak to moc děkuji, i když já si to o sobě moc nemyslím. Navíc tyhle uličky a náměstíčka jsou fotogenická všude. Ale v Praze asi o něco víc . Možná proto, že to je moje rodné město a k němu prostě má člověk vždycky takový určitý nekritický obdiv. Za přání moc děkuju.

    OdpovědětVymazat
  8. S tim nekrickým pohledem - ten názor má hloubku, jsem na tom podobně. :) Je hezké, že jste jeden z blogů, co reaguje na své komentáře, ale... raději bych byl kdyby jste okomentovala článek http://sarahshistory.blog.cz/1712/krasne-rokokove-vanoce Udělalo by mi to radost. :)

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: To já se v těch uličkách ztrácím dodnes a rád. Baví mě chodit cestami, o kterých nevím přesně, kam vedou, stačí mi držet trochu směr, ale ani to není v některých situacích nezbytné. Do mapy se pak dívám až zpětně .

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Přesně. Vím že napravo je to k Národní, nalevo ke Staromáku a to mi stačí Pokud mám k některému směru v plánu dojít, tak jdu. A někde prostě skončím

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....