05 listopadu 2017

Přes Petřín ....





Od Jezulátka mne čekala už jen cesta domů.
Lanovkou. Před tím ještě jsem, jak byl řečeno dříve zašla
do Nikon Academy, tam se podívala na pár opravdu dobrých fotek,
nechala se ztrapnit vlastním fotoaparátem a vyrazila dál.
Když jsem v Praze a potřebuji někam jet, nedám dopustit na dobrodiní
sms jízdenek. Takže jsem si zakoupila lístek a hurá na lanovku. Že
není něco v pořádku mi měla už signalizovat absence obvyklé fronty
lidí čekajících na to, až lanovka sestoupí z výšin Petřínských a budou
do ní moci nastoupit aby se zase nechali k výšinám vyvézt.
U dveří na nástupiště na mne ovšem místo jízdy čekal jen papír že
lanovka nejezdí. To už na mne tedy bylo za těch pár dní, a hlavně na ten čtvrtek,
věcí podléhajících Murphyho zákonům vážně trochu moc.
Z jadrnými kletbami jsem se tedy vydala do šplhání na vršek petřínského kopce.

Jedinou útěchou mi mohlo být to, že začalo pomalu na mé půlce města
zpoza mlhy vykukovat sluníčko a snažilo se mi cestu zpříjemnit ...


Ačkoliv jsem tu už psala o mnoha návštěvách a cestách po Petříně,
nikdy jsem vlastně nevyfotila nejslavnější petřínskou sochu! Asi proto, že
do těch dolních partií jsem nikdy nedošla. Takže díky Murphymu vám dneska
vlastně poprvé u sebe na blogu tuhle asi nejoblíbenější a nejslavnější sochu představit


O kousek níž je socha dalšího umělce, tentokrát z ranku sladatelů.
Vítězslav Novák. Byl to skladatel, hudební pedagog, klavírista a překvapivě i horolezec


Zas o trochu jiný pohled na Hradčany


Bývalá strážnice v Hladové zdi. Tady už jsme v mých obvyklých rejdištích


Jedna z mnoha vyhlídek odkud se můžete kochat pohledy na Prahu


Cesty a cesty. Kilometry cest a nikdy se netrefíte na tu na kterou chcete.
I když to tu máte prochozené do aleluja ...


Petřínské sady jsou galerií barev



.... a místem které nabízí bezpočet nádherných pohledů jak na Prahu, tak
na Hradčany




20 komentářů:

  1. Krásný toulání, fotka Hradčan nemá chybu!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Však to je taky moje nejmilejší toulání

    OdpovědětVymazat
  3. Fotky jsou opravdu krásné.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná procházka. Nejede a nepojede. to je k vzteku. Ale zvládla jsi to i po svých a mohla nám tak představit ještě něco navíc. O Vítězslavu Novákovi jsem také nevěděla, že byl Horolezec a o tom, že je na Petříně socha Karla Hynka Máchy vím díky písni Lucky bílé, při které jsme křepčili na diskotékách Láska je láska....

    OdpovědětVymazat
  5. Do těch míst taky rád chodím, většinou se pustím cestami nazdařbůh a posléze někam dojdu. Někdy .

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: No právě. Já tam chodila s našima od nějakých pěti let, pak jsem tam chodila na základce, na učňáku, po vyučení a stejně i teď když se chci někam trefit znovu, tak s tím mám ohromný problém.....při rekonstrukci zprovoznili spousty cest a cestiček které byly dřív neschůdné a tím mi trochu zamotali hlavu

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Ty nevíš o nejslavnější soše zamilovaných? Kam v květnu lozej všechny zamilovaný páry z celýho světa aby se pod Máchou líbali? Chmmm ....    Popravdě já si zas nepamatuju na toho Nováka!

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Ono je to teď vysekané. Dřív to bylo takové romantické místo samý šeřík kolem té sochy.

    OdpovědětVymazat
  9. Narazil jsem na Petříně jednou i na jeskyni kde byla zrovna výstava o pražském podzemí...Tam se dá chodit pořád...

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Ona to není jeskyně, ale jedna ze štol kterými je Petřín protkaný. Jsou to odvodňovací štoly které zabraňují sesouvání kopce. Když se v šedesátých letech ucpaly, následoval onen pro lanovku fatální sesuv. Když chodíš po Petříně, najdeš tu a tam do nich vchody. Mimochodem na té výstavě jsem se byla vloni podívat. Mám tady odtamtud pár fotek.

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: No dyť píšu, že o Máchovi vím díky písni Lucky. Však ta už je pěkně stará.

    OdpovědětVymazat
  12. Náramné fotky, dal jsem pět hvězdiček.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Tak to je pro mne velká pocta a díky za ní

    OdpovědětVymazat
  14. No jo, jako náš Špilberk, jen já ne a ne se tam na podzim dosta

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Viď? A nemůžeš se dostat na Špilas nebo na Petřín?

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Vendy! Minulý týden jsem byla na otočku v Praze. Na Petříně musí být krásně barevno. Jinak bloudění znám. V létě jsem chtěla vnoučatům ukázat kamzíka ve Varech. Prošli jsme pěšky, přes mužův odpor, celý svah od Diany dolů, ale kamzíka jsme minuli

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: To opravdu bylo krásně barevno, ten podzim tam je vždycky paráda, když svítí slunko. Ale stejně je tam krásně v květnu když kvetou šeříky nebo v dubnu, když kvete celý sad třešní a mandloní v Seminářské zahradě. To je celá stráň jak ze šlehačky.

    OdpovědětVymazat
  18. Vítězslav Novák byl horolezec?

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Alespoň to tvrdí teta Wiki

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....