22 října 2017

Vzhůru do parku ....



Zatímco v pondělí jsem na nějaké velké výletování
už čas neměla, protože jsem byla valnou část na cestě a pak i na nákupu
a vyrazila jen na malou procházku, v úterý už jsem vymýšlela kam vyrazit. Nabízelo
se pár možností, ale nakonec jsem zvolila cestu na Dobříš a další průzkum
anglického parku. A to z prostého důvodu. Chtěla jsem jít kolem Huťského
rybníka a nafotit nějaké odrazovky krásně vybarvených strání. A tady se poprvé v týdnu
prosadil zákon schválnosti. Už podruhé totiž jsem dorazila na podzimní focení
k prázdnému rybníku. Tudíž objevil problém, co dál.
Nemělo cenu tedy
dál pokračovat po dané cestě, dál u Čertova mostu jsem už byla, a tak
mne napadlo něco, co jsem stejně měla tak trochu v plánu. Z parku se dá totiž
vyjít ven kousek od dálnice, za kterou je Stará Huť a na jejím konci je
Strž, čili památník Karla Čapka. Sice jsem přesně nevěděla jak je to daleko
a kudy jít, ale náhoda pomohla v podobě jedné energické starší dámy která
okolo svištěla na procházku a která mne nasměrovala na cestu kudy jít.

Sice jsem jednou odbočila špatně, ale naštěstí se našli venku
lidé kterých se dalo optat na cestu. Já tam už sice byla vloni v květnu
na dandíkářském sletu, ale jela jsem autem a ještě navíc z jiného
směru. Ale strefila jsem se na příjezdovou cestu k památníku
a nakonec k němu v pohodě dorazila a ztrávila tak parádní půlden
v krásném podzimním prostředí ...


Ale dnešní fotky jsou tak trochu z jiného soudku. Už při minulé
cestě jsem si všimla zvláštně skládaného plotu okolo hřbitova
u kostelíka, který jsem tady už jednou mělav rámci Sakrálních staveb.
Je zvláštní, že tenkrát jsem si ho vůbec nevšimla



Teď už jsme v parku, u voliér vedle oranžérie. Novými obyvateli tu
je párek Puštíků obecných. Jelikož seděl blízko u pletiva, bohužel to trochu
kazí dojem



S výry už to bylo jiné. Pan Výr a paní Výrová byly dál a tak při zazoomování pletivo
krásně zmizelo


Jejich pohled tedy nejsou zrovna přívětivé


Dalšími obyvateli je pár Káně lesní



A pár poštolek. Mám jen paní Poštolkovou, pan Poštolka se krčil někde nahoře




19 komentářů:

  1. Ten  plot je opravdu zajímavý. Krásně se k sobě tulí výři, i když se netváří moc přívětivě. Možná právě proto, že  jejich tulení bylo objeveno.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já tam okolo toho plotu jezdím nebo chodím tak čtyřikrát pětkrát do roka už nějakých šest let, a teprve minule když jsem jela okolo autobusem mi to padl do oka. Tak jsem to teď vyfotila.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten plot je úžasný, nikdy jsem nic podobného neviděla. Má to poskládání latěk nějaký význam?

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Asi ten, že tam není vidět a pak silně estetický

    OdpovědětVymazat
  5. Překrásné pozvání, díky Wendy. Tvé umělecké díla netřeba chválit.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak výletování... To se někdo má!!

    OdpovědětVymazat
  7. [7]:Ve Starý Huti byly kasárna?

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Díky, ale zas tak umělecká nejsou....

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Pro mne jsou tyhle cesty do Prahy a do Brd strašně důležité. Nabíjejí mě a neskutečně pomáhají. Jen jich není tolik kolik bych si sama přála.

    OdpovědětVymazat
  10. Ten plot je zajímavý ..člověk si toho ani nemusí všimnout...dravci hlavne puštíci pekni u jsou klece z dravci ve stanici pro handicapované živočichy tihle vypadají zdtave...

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Oni asi nejsou nijak handicapovaní, asi spíš jsou odchováni jako opuštěná mláďata. Ty voliéry byly u oranžerie už před sto lety, takže zřejmě vždy tady nějací ptáci sídlili. Možná byly pro ptáky používané panstvem pro sokolnictví.

    OdpovědětVymazat
  12. Mjr. Plot má radost z prvních dvou snímků.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Zdravím majora Plota a vzkazuju mu ať příště, až pojede do Dobříše schválně ten plot najde

    OdpovědětVymazat
  14. Ptáci se povedli., Líbí se mi i ta první fotka. Plot je opravdu zvláštní a hezký. Je fajn, že člověk občas potká člověka, který poradí.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Doufám že plot vydrží. On se totiž ten kostelík dočkal velké rekonstrukce tak snad ten plot zanechají. Ovšem druhá věc je, jak dlouho sám vydrží.

    OdpovědětVymazat
  16. Zazumováním mizející pletivo --> tak konečně vím jak nato.

    OdpovědětVymazat
  17. Dřevo, jak je pár kusů fotogenických a tváří se světově, s listím dokonalé.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: o spíš jsem občas krátká na ty dráty za kterejma ti ptáci jsou V tomhle koutě se taky neopomenu zastavit když do parku jdu.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....