10 října 2017

Skalní město II ....




Dnes se naposledy podíváme na pískovcové
skalní město v Bastei. Je to kus krásné přírody a na tenhle výlet mne
nasměrovala moje předchozí, i když podstatně menší zkušenost s touto
CHKO na naší straně a to v bezprostředním okolí Krásné Lípy a Doubice
(to samozřejmě ještě nikdo nevěděl, že si jí vybere Karel Gott a znepříjemní tak
jejím obyvatelům dosud klidný život) a pak hodně vzdálená vzpomínka na
krásné okolí Jetřichovic. Bohužel plánovaný výlet na Pravčickou bránu
tenkrát nevyšel a tak, když jsem viděla v nabídce cestovky možnost navštívit
německou část ráda jsem po ní sáhla. A vím že jsem udělala dobře ...
Ostatně zatím jsem neudělala chybu ani jedním z mých výletů, všechny byly
hodně přínosné a ukázaly mi krásná místa u sousedů.


Něco trochu na zamotání hlavy. Ale jinak by se mi nevešla ta borovička
do záběru







Skalní vrch jménem Mnich ....


... a teď si ho přitáhneme ...


Je tam opravdu mnich a dokonce na něj někdo pověsil i věnec....

Takto vypadají skály z pohledu od Labe


A tady jsme zas na odvrácené straně


A šup zas k Labi. Občas jak vidno se uloupne kousek perníčku, tedy
pískovce ...


A to je ze skal vše. Ještě se honem nalodit do autobusu a hurá
do lázeňského města Bad Schandau procourat po kolonádách a
dát si skleničku dobrého vínka ...

12 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky skal... připomínají zahalené lidské postavy...

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za report, protože já se tam už nepodívám.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: To ano a připomněl si mi jedno místo, kde bych si jednou něco chtěla na fotit. Koste v Lukové, kde je vzdaný hold původním německým a českým občanům kteří za války zahynuli. Výtvarník vytvořil počet těch osob v podobě duchů, kteří sedí v kostelních lavicích. Viděla jsem už odtamtud pár fotek a vypadá to hodně, no, duchovně.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Nemáš zač, jsem ráda když můžu takhle ukázat místa kde se mi líbilo a buď někoho inspirovat k výletu, nebo je přiblížit těm kdo nemají možnost se tam podívat. Stejně i já se tak kochám u jiných při fotkách z míst kam se asi nedostanu já....

    OdpovědětVymazat
  5. Ta příroda je vlastně stejná jako skalní útvary v Hřensku a podobné jsou i Telické a Adšpašské skály. Mnichovi nasadil věnec nějaký horolezec. V takových končinách se jich hemží hodně. Pěkné záběry jsi pořídila.

    OdpovědětVymazat
  6. [7]: Tak všude kde je pískovcové podloží to vypadá asi stejně. Tak ona je na vrchu té skály kousek pod tím mnichem i zatlučené oko na lano. Tady jsem nikde žádné horolezce neviděla, ale na Liliensteinu byl čilý lezecký provoz.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera! :) Připomnělo mi to Broumovsko :).

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: Nemůžu posoudit, nebyla jsem v žádném z českých skalních měst. Ale krásné to tam je

    OdpovědětVymazat
  9. Je toho tady daleko víc než u Pravčické brány. Skal a navíc i Labe.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Já byla na české straně právě okolo Krásné Lípy, tam to bylo tedy nižší, ale také krásné. Na Pravčickou bránu bohužel nedošlo, byť jsme tam jet měli.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....