13 října 2017

Květena ....




Samozřejmě že na mém "skalním" výletě jsem koukala i po květinkách,
a nejen po skalách. Těch je sice víc, ale pár jemných krásek
jsem taky ulovila. Některé rostly, stejně jako stromky, na zcela nečekaných
místech, jiné dělaly ozdobu prostranství a náměstí. A a ty jsem tedy valila kukadlice!
Ale taky řádně oslintala, protože to byly vážně kusy!!

Tyhle fuchsiové krasavice mne jako fuchsiovému šílenci doslova vyrazily dech.
Dala jsem dokupy své chabé znalosti němčiny a paní která tam okolo nich pracovala jsem je pochválila.
Což ovšem byl velmi šílený nápad, neboť paní okamžitě spustila kulometnou kadencí
cosi, v řeči v které jsem rozuměla každé desáté slovo. Nakonec jsem si dala
dohromady to, že jsou už čtyřicet let staré ...
Ostatně jak jsem zjistila, v Němcích mají, na rozdíl od Rakous fuchsie ve velké oblibě, kam jsme přijeli
tam nějaké obdobné kousky byly. Tyhle jsou z nádvoří na Königsteinu, ale
i dole u pokladen či spodní cesty na pevnost stály sice menší, ale také krásné.




Opět königsteinský úlovek. Tyhle japonské sasanky kvetly na záhonu u jedné
z mnoha pevnostních budov


A v hradebních zdech se usadily tyhle krásné zvonky



Čemu patří tyhle lupeny v hradbách nevím, ale evidentně se jim tam líbilo


Cosi odkvetlého na baště Jana Jindřicha


A ještě jedna hradební


A hradební tráva


Na náměstí v Bad Schandau jsem sklapla sanice podruhé. Výzdobu totiž
tvořily ohromné, ale opravdu ohromné keře hořcových stromků, abutilonů, fuchsií
olověnců nebo lantan. Pro představu jeden s olověnců. Je v dolním rohu a podle postav
si můžete poměřit jak velký je.


Já si nafotila detail jednoho z krásně kvetoucího abutilonu. To byla druhá věc
která mne velmi překvapila. Všechno totiž nádherně kvetlo, a mělo krásně zelené listy
jak kdyby teprve bylo jaro a ne podzim.


No a to by bylo z výletu do Saského Švýcarska všechno. Další výlet bude až v prosinci
a to už bude vládnout vánoční nálada ....


17 komentářů:

  1. Vidím že květinová výzdoba čisté přírodní je stejně pěkná jako ta pěstovaná...zvonky štěstí...

    OdpovědětVymazat
  2. Ty zvonečky v hrubé zdi jsou skvostné. A vůbec všechny "obyčejné" kytičky se ti povedly včetně trávy.

    OdpovědětVymazat
  3. Zvonky mě dostaly, kdyby je tam někdo nasadil tak neporostou Fuchsie jsou boží

    OdpovědětVymazat
  4. V Bad Schandau je nádherné soukromé arboretum, velice citlivě sladěná květena do svahu, ale chce to mít více času.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem skutečně střízlivá       poslední věta se mi mimořádně vydařila, asi začínám konkurovat Pavlovým rébusům   

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Hele, kdybys četla co mi občas vyleze z pod prstů když píšu na telefonu     

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Oni si opravdu na zahrádky potrpí, tam se projevuje to germánské puntičkářství a touha po dokonalosti. Mj strejda dost často jezdil ke známým do Lužice a byl hotovej z těch kdo jezdili do kempů. Jednou vyprávěl jak je pozorovali. Dorazilo auto s přívěsem, vyběhla rodinka, vytahala nejdřív stolek a křesílka, na stolek šoupli vázu s umělejma kytkama a začali tahat ven květináče z dalšíma umělejma kytkama a ty v půlkruhu rozestavili kolem toho auta s přívěsem a stolkem s křesílkama.... je fakt, že snad v každé zahradě byl trpajzlík.

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Musím říct, že ty zvonky ve zdi mne taky dostaly. A co se týče fuchsií, no co ti, fuchsiářce budu povídat   

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Tak na zahradě mi rostu ty co jsou na té fotce z bašty, ale tyhle jsou opravdu moc pěkné, takové jsme snad ani nikde v přírodě nepotkala.

    OdpovědětVymazat
  10. [2]: Právě ten kontrast té jemné květinky a té zdi mne nadchl

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkné :). Ta poslední se mi moc líbí :).

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Mě se líbí ty zvonky naležato

    OdpovědětVymazat
  13. [9]: Fuchsiářce Ty veliké už nemám nechtěl mi to už nikdo pomáhat do sklepa, byly těžké jak hrom Letos mi špatně kvetly, hodně mi přes zimu zahynulo, zůstaly mi ty moje tradiční jednoduché jsou odolné a pak ta drobná růžová od tebe Teď v říjnu mi začala kvést růžovo fialová a moc mě potěšila, protože to je ta od tebe s hustou sukýnkou, tak z ní mám velkou radost Hodně jsem kytky omezila, už zůstanu jenom u toho co mi zbylo

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Tak myslela jsem jako velké milovnici fuchsií. Tak nevím, jak bych takovéhle tahala po schodech na půdu Stačí to co mám. Já to taky omezila. Jen na ty fuchsie a muškáty a orchideje a krvokvěty a neriné a ....

    OdpovědětVymazat
  15. Táhnout z pevnosti dolů takový sud by chtělo nějakého šerpu .

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....