12 září 2017

Vřes...



Co naplat, jak se v lese začne objevovat kvetoucí
vřes, léto nezadržitelně ztrácí svou vládu. Ať už meteorologové nebo astronomové
říkají co chtějí. Mám na chatě v lese u cesty jedno místo, kde tenhle fialovorůžový krasavec
tvoří krásný porost. A když do něj tu a tam zasvítí sluníčko a nasvítí jednotlivé
kvetoucí větvičky či do něj zasedne motýlek ohnivě zbarvený je to
opět jedno z kouzel, které nám stále ještě matička příroda štědře a zcela zdarma
nabízí ...







Tak jasně, je to jen malá plocha, to taková skotská a anglická vřesoviště musí být
něco úžasného, ale aby to člověu udělalo radost tak na to i ta malá část úplně stačí.

14 komentářů:

  1. Vendy, přišla jsem se pokochat a nezklamala jsem se.

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem se pokochala. Vřes mám na podzim nejraději.

    OdpovědětVymazat
  3. Vřes miluju, když je ho větší plocha, je to jako v pohádce .

    OdpovědětVymazat
  4. Kousky vřesu má mladá na skalce, krásně ji zdobí, asi tak, jako  tady.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Mám od předloni jeden v záhonu. Tedy ten zahradní. Myslela jsem že nepřežil zimu ale zvetil se a krásně se rozrůstá.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: To určitě. Chtěla bych někdy vidět pořádné vřesoviště. Tam odkud pochází Bobešovo plemeno jich musí být spousty... Skotská vysočina. Nádhera!

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Je krásný, ale zároveň ohlašuje konec

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: Musím přiznat, že já raději čmuchák levanduli

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné vřesoviště je i v Praze nad botanickou zahradou.  ale nedozirna vřesoviště Skotska to musí být krads

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Neustále mi v hlavě straší, udělat si vřesoviště tady na zahradě, protože máme dost kyselou půdu a prostor taky. No uvidím,možná to vyjde Samozřejmě že to Skotsko musí být něco!

    OdpovědětVymazat
  11. Ve Skotsku jsou celé svahy zarostlé vřesem, ale zase se zdají trochu zakrslé proti těm, co máš na fotkách.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Tak to je docela možné. Tam jsou ty rostliny vystavené podstatně horším podmínkám. Větru, mrazům .... Ale zase tohle jsou prckové oproti vřesům které jsem teď viděla v Němcích v Saském Švýcarsku. Ty mohli mít tak půl metru na výšku. Ale už bohužel byly odkvetlé....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....