09 srpna 2017

Takhle to má být "správně" ...



Když jsem se ptala ve skupině kde
jsou všichni stejně "postižení" a fotí starými manuálními skly na to,
kde jsem udělala chybu při focení série s chmýřím, dostalo se mi rady, že mám
zcela nezvykle na makro víc clonit. Vyzkoušela jsem to tedy, a opravdu ony ty fotky hned měly krásně
ostré detaily. Jenže .... jsou nudné. To, co na nich bylo tak zajímavé, ten snový nádech
najednou zmizel. Z čehož vyplývá, že dál raději budu fotit originální a nedokonalé
za to zajímavé fotky, než kvalitní, leč nudné.


Ostatně můžete sami posoudit, která se vám víc líbí ...







Když jsem se chlubila tím, co jsem nedávno tvořila, hlavně tou svatební kytičkou,
říkala jsem si v duchu že by se šiklo víc takových nevěst. Bez reptání zaplatí, pochválí dílo
(tedy tahle opravdu chválila a chválila, až jsem si říkala že se tou chválou úplně rozteču)
nevymýšlí si blbosti. No a dneska se mi ozvala její sestra jestli bych jí neudělala na září taky
kytičku, korsáže a náramky pro družičky. A vymyslela si zajímavou kombinaci barev na kterou se
hodně těším. Bílá, mint a růžová. Ta jen jako doplňková barva. Už mám i vymyšleno z čeho
ty růžové udělám. Jen doufám, že tedy seženu materiál. Ale mám i alternativu, tak se uvidí
co mi vyjde ....

16 komentářů:

  1. Nyní jsem trochu na rozpacích. Ty makrofotky, které jsi nyní ukázala jsou nafocené podle rady s větším cloněním? To mají být ty nudné fotky? Tak abych pravdu řekla, ta třetí se mi líbí hodně moc a nudná mi vůbec nepřijde. Naopak. Jen bych celý motiv posunula mírně doleva, aby nechyběl kousek kytičky. Ono jde asi tak o to, co chceš vlastně fotkou ukázat. Třeba 4. fotka se mi moc nelíbí právě proto, že v popředí je rozostřený motiv jedné kytičky a jen někde malinko vykukují ostřejší kvítky. Na této fotce je ale pěkný bokeh.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jo, jo ... poradil mi tam člobrda při makru clonu 5,6 - 11. Je pak ale trochu problém se světlem. Takže prodloužit čas, a držet zuby nehty foťák aby si ho udržela. To že mi chybí kousek lístku stejně jako ta mázlá levandule je způsobeno tím, že foukal slabý vítr a než jsem to zmáčkla tak se to hnulo jinam. Ale v případě těch fotek s chmýřím mi prostě nudné připadají. S tím rozostřením se to mě osobně líbí víc.

    OdpovědětVymazat
  3. Starým sklem nefotím, tudíž to nevyužiji, ale fotky jsou krásný

    OdpovědětVymazat
  4. Záleží na tom, na co ty fotky mají být, ne? Zajímavé a pěkné jsou obojí, ale já jsem opravdu laik na focení. Takový zbrk.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Hlavně na ně má být pěkné podívání, aby si člověk který na ně kouká řekl Hmmm, to je moc pěkný, to by se mi líbilo. Aby ti podívání na ně zvedlo aspoň trochu špatnou náladu.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Já už klasicky, když se rozhodnu fotit detaily nebo makro si vyberu den kdy začne foukat

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Ono nejde jen o starosklíčka, můžeš to vyzkoušet i při normálním focení.

    OdpovědětVymazat
  8. Ta "lehká přízračnost" těm fotkám sluší...

    OdpovědětVymazat
  9. Nejvíc na mě působí druhá fotka, tam je na můj vkus zaostřeno tak akorát :)

    OdpovědětVymazat
  10. [11]:tak sama vis jak to se starymi skly je. Ta druha je z te prvni " nepovedene" serie. Ta je v predchozim clanku.

    OdpovědětVymazat
  11. dobré, ale to předchozí chmýří je lepší

    OdpovědětVymazat
  12. To už je pro opravdové fotografy.

    OdpovědětVymazat
  13. [15]: Tak někdy i ty automaty a mobily tuhle možnost mají...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....