30 července 2017

Ještě nějaké detaily ....




Zatím nemám pořád nějak čas na to, se sebrat a jít na delší
fotoprocházku. Je fakt, že do pátka tu čtrnáct dní pořád pršelo, v sobotu jsem měla náhradní službu
v hospodě a dneska jedu za Emčou. V době dešťů jsem měla jednu fofr zakázku na
svatební kytku, korsáž a náramky pro družičky, pak jsem šila Emče hnízdečko
a ještě nějaké dodělávky do něj. Teď přestalo pršet, ovšem zase nastane
sekání trávy a lítání kolem zahrady a ještě ušití jednoho hnízdečka
pro změnu do kočárku. A tak vždycky jen vylezu na zahradu, podívám se, co je kde nového
cvaknu nějaký detail protože mi učarovalo focení s těmi mezikroužky,
a zas se vrátím k další domácí povinnosti.




Jak se jmenuje květina, kterou jsem si vloni dovezla od švagrové
jsem ještě nezjistila. Má asi deset postupně rozkvétajících květů na květním stvolu.
Já jí říkám pro její jemnost Elfí květina. Jenže teď mi to nedalo a něco mne
napadlo. Zagůglila jsem a zjistila, že nápad kde hledat byl správný. Jedná se
s velkou pravděpodobností o jeden z mnoha druhů snědků.


Tenhle koniklec je letos tak trochu poblázněný. Kupovala jsem ho v době kdy už dávno
koniklece nekvetou jako malou rostlinku. Zasadila ho, a během tří neděl vykvetl. No a před pár dny jsem
zjistila, že má opět jeden květ. Dostal tedy za toho mokra pěkně na frak, ani se pořádně
nerozvinul, ale jako zajímavost přikládám


Slunečnic bych bývala měla hotovou džungli jak se sejkory a jiní konzumenti
postarali o jejich výsev. Jenže zrovna do míst, kde by sakra překážely. Ale vedle
soláru místo bylo a tam jsem je nechala. Ale zas mi je kompletně celé žerou slimejši.
Tak jakmile trochu některá nakvete, šup s ní do vázy.


Dobromysl v bylinkovníku roste o sto šest. Potřebovala by přesadit. Už sbírám kameny, které
kde na zahradě zahálí, abych si udělala ještě jeden bylinkovník, kam bych přesadila právě
tuhle dobromysl, citronovou mateřídoušku a česnekovou pažitku. A do původního zase dovozila nějakou
hlínu z kompostu aby byl k užitku trochu jinak.



Bělotrn taky na podzim půjde na jiné místo, na záhonu se už moc roztahuje.
Vyhazovat se mi ho nechce tak půjde přesadit do místa kde nebude překážet, ale zároveň
udělá i parádu


Jedna chobotnička, i když nevím z kterého poschodí...
Jinak detail vnitřku květu boubelky


... a jedne radar z téže květiny



19 komentářů:

  1. Toho střídavého deště jsme si parádně užili, ani jsme netoužili po vodě na koupání. koniklec je krásný s těmi kapkami a slunečnice ve váze musí působit moc krásně. pořídila jsi skvělé detaily květin.

    OdpovědětVymazat
  2. 6. fotka mě naprosto uchvátila <3 Tu bych si i vytiskla a dala na zeď ve velkém formátu! Pecka :)

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Dřív jsem měla celý velký záhon různých druhů a barev slunečnic. Dokonce jsem z našich slunečnic nechala dceři vázat kytku k osmnáctinám, ona je miluje. Jelikož teď už mám záhon koncipovaný jinak, stříhám si do vázy ty, které mi roznesou po zahradě ptáci.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Asi by šla, to je pravda

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou krásné detaily.

    OdpovědětVymazat
  6. Koniklec je velmi zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné detaily, vybral bych si!

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Tak to je pro mě to největší ocenění

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Hlavně je pěkně poblázněnej! Pořád si nemůže rozmyslet kdy vlastně kvést

    OdpovědětVymazat
  10. Hana Hávová1/8/17 00:01

    Slunečnice mi ještě nekvetou. Ale je fakt, že jsem je sázela dost pozdě, ale nevadí, tak pokvetou později. Taky jich mám hodně, mám ještě i spousta semen z loňska, takže, kdyby někdo chtěl, můžu poslat libovolné množství.

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: V momentální čas jich je už většina ve váze. Žerou mi je slimáci, a to i květy a tak jakmile trocho rozkvetou, jdou do vázy abych si je alespoň užila doma místo toho aby mi je ty bestie sežraly...

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Ano, ano. Pravdu díš....

    OdpovědětVymazat
  13. Ten fialový chlupáč je obzvlášť krásný.

    OdpovědětVymazat
  14. Jo, tak takový detaily můžu

    OdpovědětVymazat
  15. Tak Dobromysl nám kvete také pěkně...snedky jsem loni sázel ale moc se jim nedaří...

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Já ani vůbec nevěděla co to vlastně je za kytičku. přivezla jsem si jí od švagrové, ta je absolutní neznalec, zahrada jim spadla do klína ke koupenému domku. Ta by byla nejraději kdybych si snad odvezla všechny kytky aby s nimi neměla práci. Takže teprve teď jsem jí viděla rozkvetlou. A pořád jsem přemýšlela co to může být. Až mi pak připadl ten květ takový nějaký povědomý, tak jsem si vzala na pomoc strejdu Gůgla a ukázalo se, že jsem šla správným směrem. Ale měla jsem koupené asi tři druhy snědků, ty mi vůbec nevylezly...

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Koniklece fotím moc ráda. Ale touhle dobou ho fotit je asi opravdu rarita....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....