27 června 2017

Rozloučení s Wachau ...




Wunderschöne Dürstein se ztratil za další zatáčkou a před námi
se objevují na levém břehu věže dvou kostelů v dvouměstí Stein - Krems
a na pravém na kopci nad městem věže benediktinského kláštera Göttweig.
Trochu zvláštní umístění už druhého velkého kláštera na skále nad městem. U nás je tak člověk
zvyklý spíše na hrady.
Kems (česky Kremže) vzniklo spojením s dříve samostatným městem Stein a rozkládá se
na obou březích Dunaje. První zmínka o něm je z roku 955 pod jménem Chrimsa.
V 11. a 12. století bylo město dokonce větší a významější než samotná Vídeň.
Jméno Kremže mnohým připomene dobře opečené buřtíky s přílohou
v podobě kremžské hoččice. Není to jen shoda jmen, ale ona pochutina opravdu vznikla zde.

Ale nejen hořčice ale hlavně starobylé centrum s křivolakými uličkami je to, co
zdejší město proslavilo. A pak samozřejmě víno. Ve městě je k nalezení velké
množství vinných šenků , přjemných kavárniček a rozličných obchůdků.

Ve městě také krom městské pevnosti se nachází několik kostelů. Tři z nich
jsou krásně vidět z Dunaje. Nicméně určit je všechny se mi moc nepodařilo.
Pod bránou do města jsme přirazili k molu a vydali se najít autobus na nedaleké
parkoviště. Oproti krásnému vánku a čerstvému vzduchu na lodi byl tedy řádně vytopený
sluníčkem. Vždyť taky na něm stál víc jak pět hodin. Ale klimoška si s tím po pár kilometrech poradila
a tak návrat do Čech byl příjemný ...

Který z těch pěti kostelů je tento nevím, ale je hezký


Farní kostel sv. Víta a za ním piaristický kostel Panny Marie




A další který nevím jak se jmenuje


Benediktinský klášter Göttweig


A ještě jeden hrad, tentokrát přírodní skalní


Tak a finito. Tohle bylo poslední povídání z jednoho krásného dne na začátku června.
Další výlet za hranice "všedních" dnů mne čeká v září. Tentokrát na druhou stranu, do Saského Švýcarska.
Tak doufám že se do té doby nepřihodí nic nepatřičného a já se podívám do zdejších skalních měst či stolových hor.

A pokud byl ten první červnový víkend nabitý krásnými zážitky, ten následující ho hravě dohnal
ba trochu i překonal ....

8 komentářů:

  1. Ty fotky kostelů s pozadím vinic nemají chybu...kremžská hořčice má pořádný šmak, jinou neberu...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ve Wachau nevidíš místo kde by nebyly vinice. I na sebemenší zahrádce u domu mají místo kytek alespoň pět šest hlav révy. A když je větší tak i pořádný meruňkový strom. Zdejší meruňky jsou vyhlášené ...

    OdpovědětVymazat
  3. Téééda, ty tady máš nových článků a cestovatelských fotek! To sis udělala důkladný výlet, to je paráda! :) Postupně budu chodit prohlížet fotečky :). Je vidět, že se ti tam moc líbilo a určitě to byl i příjemný odpočinek a odreagování :).

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Slíbila jsem si v prosinci, při první návštěvě, že se sem musím vydat i v létě. Splnila jsem si to a užila.I přes některé mínusy to byl super den...

    OdpovědětVymazat
  5. Opravdu nádherný zájezd. Vybrala sis i příjemné období. A plánovaný zájezd bude jistě opět luxusní. Já po dovolené plánuji ještě říjnový výlet do Roháčů. Trochu se obávám, že koncem října už tam bude sníh, ale brácha říká, že je všechno nějak posunuté. Tak uvidím.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Taky jsem si říkala, jestli to už není taky na hraně, ale nejsou to Alpy a tak snad to bude v pohodě. Spíš vždycky jde o to aby nepršelo....

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Tohle bylo taky z hodně velké dálky, ale měla jsem dlouhé sklo, tak jsem si ho přitáhla co nejvíc to šlo. I tam bych se docela ráda podívala. Jaké by bylo srovnání s Melkem.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....