26 června 2017

Dürstein podruhé ...



Už v prosinci, při první návštěvě v Dürsteinu, jsem
si říkala, že by bylo zajímavé tohle místo vidět i v jinou dobu. A vlastně
i z jiného místa. Už tehdy jsem se dozvěděla, že se pořádají lodní výlety po
Dunaji tím krásným údolím, z kterého jsem měla možnost vidět jen zlomek.
Když jsem viděla nabídku letního zájezdu, neváhala jsem ani chvíli.
A musím říct, že jsem nelitovala. Ostatně sami můžete posoudit co všechno
údolí Wachau nabízí.

Ale teď se zas vrátíme zpět na palubu lodi a jelikož se blíží zatáčka, která
v nejbližším okamžiku odkryje nádheru kláštera Boží prst a hlavně jeho
nebesky modré barokní věže, která jakoby k němu ani nepatřila, jsem už
s foťákem v pozoru abych ten okamžik nepropásla. Stejně "postižený mladý
muž, s kterým jsme si tu a tam povídali o focení jak zjistil že už na něco
čekám se taky připravil a čekal co vlastně tak nadšeně vyhlížím.
Jak se klášter objevil, okamžitě začalo na palubě hemžení, foťáky
mobily vylítly nad hlavy a ozývalo se zuřivé cvakání spouští. A nepřestalo
dokud jsme nedojeli až do takového úhlu, kdy už se klášter ztratil.
No řekněte sami, není to krása?

Takhle si vychutnávala pohled na Dürstein i samotná Sisi, když plula
po Dunaji na svou svatbu do Vídně. A můžete si ho vychutnat i vy ...



Skály nad klášterem a okolo zříceniny hradu. Ty při první cestě vidět nebylo



I tyto pohledy na hrad a jeho hradby minule nebyly možné



Stejně tak i pohled na věž a její detaily ze strany od řeky nejsou vidět při suchozemské návštěvě











Tenhle záběr byl dost fuška. Dostat do jednoho záběru dvě dürsteinské dominanty
objektivem který má dost úzký záběr dřív než vám ze záběru zmizí byl dost těžký úkol ...




Tenhle pohled se prostě neomrzí ... čili poslední ohlédnutí.
Už jen dojet za pár minut do Kremsu a končí tahle krásná plavba, ale
i nádherný výlet a den. pak už jen hurá na záchody, najít na parkovišti autobus
uvelebit se na místě a vyrážíme zpět směr Česká reublika.


11 komentářů:

  1. Úchvatná podívaná. Tento zájezd tedy byl opravdu super. Já jsem se letos chystala také kromě dovolené na nějaký zájezd, ale ten, co jsem si našla je turistický a nakonec jsem to vzdala, protože jsem na dotaz dostala velmi podrobný itinerář a vypadalo to, že snad ani průvodce nepůjde s námi, jen nás navigoval. Ale možná to bylo tak podrobné proto, že se skupina turistická nikdy nedrží úplně průvodce. V závěru bude i prý rychlou chůzí 4 km n vlak, který nám nesmí ujet. Dívala jsem se na turistika.cz a tam byla trasa mírně jinačí. Bylo to také v Rakousku. Ale stále mám touhu jet někam, kde si to nemusím organizovat.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Mě to tentokrát vyhovovalo protože jsem byla sama a tak jsem si mohla courat jak jsem chtěla. Průvodkyně nám vždycky jen řekla čas a místo srazu a my si mohli chodit podle libosti. Jak v těch zahradách, tak pak i v Melku. Z lodě jsme utéct nemohli takže to bylo jednoduché . Já si myslím, že  zájezd do těchto míst, nebo podobně koncipovaný bys určitě našla i v nějaké cestovce u vás. Jezdí tam spousty Čechů s cestovkama. Jsem ráda, že jsem si dala i tu letní variantu. Na podzim už to bude asi zájezd trochu víc náročný na fyzičku, mám zaplacené Saské Švýcarsko a stolové hory. Tak doufám že to dám. Jsem poslední dobou nějaká pěkně shnilá.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: A popravdě ve Vídni jsme s dcerou taky  volily variantu chodit si samotné, a dorazit jen na místo odjezdu.

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Celé to údolí je jedna krásnější scenerie za druhou ...

    OdpovědětVymazat
  5. Skvostné fotky, ty by mohly figurovat v tom nejluxusnějším průvodci. To musela být podívaná....

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Díky za pochvalu. Ony jsou na tohle místo nádherné pohledy odevšad. Ať z lodi plující po Dunaji, nebo z vrchu hradní zříceniny. Obojí jsem si zažila a musím říct že jsem ráda že tomu tak bylo.

    OdpovědětVymazat
  7. Modrá věž je pozoruhodná, nikde jsem takovou kombinaci neviděl. Hodně kostelů  a paláců v modré je ale v Petrohradu, byla to oblíbená barva architekta Rastrelliho.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Ono nám to už při první návštěvě vysvětlovala průvodkyně. Ty barvy mají svoji symboliku. Mám o tom v prosincových článcích víc. Ta věž má modrou barvu proto, že symbolizuje nebe.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak už je zájezd zaplacen. Jak tak koukám na ten kolec nahoru na hrádek,tak to abych si asi vzala hůlky.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: No to si piš, je to pěknej krpál! já nahoře plivala plíce ...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....