06 června 2017

Modrá zahrada ....

..... se sice modrá nejmenuje, je to nově udělaná část
a jmenuje se Zahrada tužeb, ale v okamžiku kdy se k ní propletete nic
jiného než modrá vás nenapadne. Kakosty, rozrazily, kostace, šalvěje, šanty,ořechoplodce
všechno co jen kvete modře tady najdete. A samozřejmě voda. Ta sice není modrá, ale
pokud by byl potůček protékající touto částí klidnější, i on by v sobě měl
odraz té nádherně modré oblohy nad ním a zapadnul tak
barevností ke květům.

A jak jinak, i tady byly lavičky k posezení. Co mne překvapilo bylo
to, že všude a na všem kde se dalo sedět ležely podprdelníky. Na některých místech
dokonce stály ve stínu takové ty skvělé sedací vaky. Neexistuje tady
žádné zákaz vstupu na trávník, takže pokud máte chuť, prostě si tam vlezete a sednete
nebo lehnete a nikdo nic neřeší. Dokonce i na Motýlí louce si můžete poležet mezi
rozkvetlými kopretinami. Být to u nás, zmizely by nejdřív podprdelníky
pak by byly poničená závěsná houpací lehátka a sedací vaky.









Areál zahrad se skládá zatím ze čtyřiceti tématických celků plynule se prolínajích, nové
stále vznikají. Během tohoto roku by měla přibýt Papouščí džungle. Vzhledem k tomu, že
městečko Schiltern není zas tak daleko od přechodu Hatě, cesta z této části republiky
netrvá nijak dlouho. Tady od nás to bylo i s nabíráním dalších účastníků autobusem 3 hodiny.
Když se teď probírám mapou vidím, že jsou ještě místa která jsem neprošla. Takže třeba
za rok, jestli budou tyto zahrady v nabídce, bych do nich vyrazila znovu. Pokud bude všechno O.K.

16 komentářů:

  1. Krásný výlet. Určitě jsi nevěděla co dříve. Jestli se kochat, a nebo všechno zdokumentovat.

    OdpovědětVymazat
  2. Až teď jsem si všiml titulek, protože jsem chtěl napsat, že mají slabost pro modrou .

    OdpovědětVymazat
  3. Marijakes7/6/17 06:26

    No to je nádhera. Máš pravdu s těmi odpočinkovými doplňky. U nás by dlouho nevydržely. Ale zase se tam asi pohybuje dost  lidí a vzít něco před zraky kolemjdoucích není tak jednoduché. Asi se to tam i nenápadně hlídá. Ono by to šlo i i nás,ale někdo se musí starat. Nebo se musí někoho zaplatit a na to nejsou prachy. Ale i u nás jsou parky, kde si.muzes odpočinout na trávě, aniž by tě někdo buzeroval. Myslím, ale že u nás není tento druh siesty tak běžný. Já se někdy tak potřebuju natáhnout kvůli bolesti zad z dlouhého chození a nemám odvahu, protože tam nikdo podobný není. Fotky jsi pořídila opravdu lákavé k návštěvě. S jakou cestovkou jsi jela? Nebo to pořádalo město?

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Některá ta místa jsou dost odlehlá, a jsou tam ty podprdelníky stejně. Tam to vážně beru že to nikdo neukradne, oni to nemají v povaze. Čech přijede do hotelu, a po odjezdu po něm nezůstane toaleťák, ručník, župan, kosmetika i jiné věci. A přitom to určitě rozhodně nepotřebuje nebo že by na to neměl. Je to takový náš národní sport. Já to vidím i tady na penzionu. Dala jsem do skříně půllitry, sklínky na víno, skleničky ... aby to měli po ruce. Půllitrů už je tam půlka. Buď to rozflákají nebo si to prostě vezmou. Jen jedinkrát mi v hospodě pán řekl, že sbírá půllitry z míst kde dělali a byli ubytovaní, že mi ho zaplatí. Já mu ho dala. Ale to byl ojedinělý případ. A s tou trávou, no to je zas o lidech, když vidíš jak se chovají někteří pejskaři na místech kde je povolené si poležet (v Praze třeba Kampa) tak nevím jestli bych si do té trávy jen tak lehla. Tady sice můžeš do těch zahrad se psy, ale! jen na vodítku. Do trávy nesmí. Jela jsem s cestovkou tady z města, ale majitelka je z Rybníka. Proto jsem se mohla dostat na místo srazu a odjet, neboť se nám pos...o auto. Svezla jsem se s ní. Teď mám zarezervované Saské Švýcarsko. I když jsem si říkala že na autobus už je tahle strana dost daleko na cestování od nás, ale vzhledem k tomu jak to bylo krásné v té Krásné Lípě, prostě jsem to musela dát. Ale doufám že to vyjde s počasím, protože to je v půlce září.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Jak jsem psala Majce, tam se se psy může, ale na vodítku a nesmí do té trávy. Alespoň v některých úsecích. V Praze na Kampě nebo na Petříně vím že to je bez problémů, nicméně bych se tam asi bála vlézt. Nejen kvůli tomu že je to počůrané od psů (doma sice taky máme počůranou a posranou zahradu ale vím že je to od mých zdravých psů) ale i kvůli narkomanům a tomu že jsou schopný nechávat použitý jehly všude možně.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Narozdíl od Japonců nejdřív koukám a kochám se,a pak teprve fotím. A pak se zas kochám. Sice tak nemám zdokumentováno naprosto VŠE, ale zas můžu nasávat atmosféru. A to pak i z těch fotek cítím dál a vzpomenu si jak mi v tu chvíli bylo...

    OdpovědětVymazat
  7. Z modré zahrady jsem celá perplex   

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Je to jen zlomek, a jak je vidět ještě nekvetlo všechno co mělo kvést. No, není to příjemný způsob jak trávit den. Doba si vybírá svou daň už v mnohem mladších kategoriích než dříve....

    OdpovědětVymazat
  9. úžasné, krásné, nádherné. A tvé fotky? Pastva pro oči.

    OdpovědětVymazat
  10. ano, takovou zahradu bych chtěl mít...

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Já bych brala na zahradě všechny ty inspirace co tam jsou. Hlavně ty koupací zóny. A ty krásné altány a odpočivné kouty.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Zajímavé A krásy plné místo!

    OdpovědětVymazat
  13. Modrá je prostě dobrá, parádní zahrádka, ale já bych ji do jedné barvy nechtěla   

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Tak není to špatné, ale já bych spíš brala vždycky do jedné barvy jen část.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....