05 května 2017

Zdálky i zblízka .....




K dnešnímu focení mě inspirovala jedna kapka na listu zelence
za oknem. Původně jsem šla fotit ty kapky, jenže bez sluníčka to nebylo ono.
Ale jak jsem se tak rozhlížela po tom co mi kde kvete, napadlo mne vzít si
makropředsádku a jít si některé květy vyfotit hodně zblízka.

Některé nejdřív zdálky, a pak zblízka, jiným jsem se podívala tedy pěkně do hloubky
a některé vypadaly při detailním záběru věru velmi lascivně.....
Některým mi do focení řece jen sluníčko zasvítilo, ale teď už dobrou čtvrthodinu pěkně prší.
Výjímečně mi to nevadí, protože jsem včera vynesla už všechny kytky, které jsem
měla přezimovat doma. Tedy až na orchideje. Ty jsou sice všechny chladnomilné,
nicméně vloni mi trochu dost namrzly. Tak jen čekám jaká bude předpověď
a pak je zas pověsím do jabloně. No a jelikož mají všechny přezimovavší kytky
ještě jemné listy, aspoň je nespálí sluníčko a vítr mi z nich neudělá špenát.
A pořádně se zalijou, před vynášením to nedělám, protože by byly těžké.


Skalkové irisky už začínají ukazovat svou krásu.




Koniklece si daly druhé kolo kvetení. Tenhle červený je nově dokoupený, stejně jako bílý.
Modrý z loňska se ovšem do toho pustil opravdu z gruntu. Květy ale už nejsou tak hezké
a velké. Je pravdou že jim asi trochu ublížil i ten sníh.



Jabloně se teprve nesměle otevírají, tu a tam květ. Ale zase jich tedy mají! jestli ještě nepřijdou
nějaké mrazy nebo kroupy, bude zas jablek jak ....


Meruzalka zlatá dělá čest svému jménu. A krásně kvete a voní ....



O okrasnou mandloň říkám sousedce snad od okamžiku kdy jsme se sem nastěhovali.
Ale teprve až vloni jsem si jí přivezla od švagrové ze zahrady. Zimu přežila
zapuštěná v květináči v záhonu a letos jsem jí zasadila do velkého. Je to totiž hodně
odnožující rostlina, která dokáže za pár let vytvořit ohromné množství dalších výhonů.
A tak jsem si říkala, že to nebudu riskovat.





A nakonec ona původní inspirace

18 komentářů:

  1. Máš krásné kvítí, ty záběry zblízka jsou úchvatné.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvostné záběry. Takové by se mi s mým malým kompaktem těžko povedly.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: No, bacha, ony kompakty mají výhodu krátké ohniskové vzdálenosti, a navíc mají i režim pro focení makra, spíš je tam velký problém v tom, že kompakty mají jen automatické ostření a tak ti zaostří zásadně jinam než potřebuješ. Takže v devíti případech zaostří jinam a v tom desátém teprve tam kam chceš. Já jsem s mým ultrazoomem dělala makra bez problémů protože tam byly dokonce dva režimy, ale právě to ostření byl vždycky problém..

    OdpovědětVymazat
  4. Ta poslední je náramná, přenáramná.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný fotky....ty detaily modrých kosatecku připomínají orchidej...jabloně u nás pomalu odkvetaji....

    OdpovědětVymazat
  6. [7]: Na orchidej taky dojde, byť to budou takové trochu zvláštní fotky.... Tady je to letos o dost pozadu, zatímco jinde jabloně odkvétají, tady najdeš na stromě jen pár rozkvetlých poupat. Dokonce ani letňáč je nemá ještě otevřené.

    OdpovědětVymazat
  7. Ted' vidím, že jsem s těmi klematisy byla vedle jako jedle. No co, blondýna.

    OdpovědětVymazat
  8. [9]: No jestli jo a budou mrazíky, tak jsem v háji protože mám všechno už venku a nemám čím to přikrejt.... na tu tkaninu jsem se chystala v úterý že pro ní zajedu ....

    OdpovědětVymazat
  9. Opět parádní záběry. Já jsem dala letos ven oleandry v těch krásných dubnových dnech a pak jsem je zabalila do bélé textilie, ale přesto to bylo moc brzy venku. jeden oleandr omrzl úplně, že jsem ho musela dost razantně ostříhat. Nezbyl na něm ale ani jediný list a tak asi zahyne. Druhý, červený, ten to neschytal tak moc, ale také jsem ho musela zastřihnout a šel zpátky do sklepa.

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Pokud omrznou oleandrům jen listy, nic se neděje, ostříháš je a oni obrazí. Pokud jim zmrznou i kořeny, je to horší.Ale měl by být mrazuvzdorný do -7°C.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné květy a kapka je taky moc pěkná :).

    OdpovědětVymazat
  12. MarijaKes10/5/17 17:52

    [12]: Tak to jsem zvědavá, moc bych si přála, aby obrazil. Byly oba tak krásné.

    OdpovědětVymazat
  13. Líbí se mi tajuplná trojka.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Vnitřek kosatce je opravdu tajuplný.

    OdpovědětVymazat
  15. Velmi hezké fotky, ovšem květy meruzalky takhle nafocené, to je nádhera. Mám je v zahradě, když kvetou, chodím k nim pořád čuchat , ta vůně je fakt úžasná.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Ono spousty kytek když vyfotíš takhle zblízka vypadá úplně jinak. proto mne to tak baví Voní hodně, mám jí zasazenou mezi kompostama a spolehlivě v květu ten jejich odér převoní

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....