21 května 2017

Podzámecké a zámecké pozdravy z Litomyšle ....




Krom Klášterních zahrad, nevynechám když mám čas, ani couračku
okolo zámku. Litomyšlský zámek má sice velmi omezený prostor na zahrady,
ale i tak poskytuje příjemná místa k ochlazení v parném létu či k takovému
tomu "jen tak" lenošení. S výhodou toho, že si můžete courat po trávníku jak chcete
a kde chcete, nebo se na něm přímo usalašit. Pod vzrostlými stromy je příjemně a navíc
doplňují velmi vhodně zámek a dodávají mu zas trochu jinou dimenzi.

Já jsem okolo zámku fotila při zpáteční cestě na autobusovou zastávku a pěkně jsem si tak
ukrátila čas ... a poslechla si klavírní produkci jednoho mladíka. I tady stojí jedno
z venkovních pián pro každého, a kdo umí neodolá. Navíc v průjezdu je moc pěkná
akustika.....


Ještě z klášterek, bylo teplo náramné a voda v brouzdališti už lákala
první spočinuvší unavené poutníky ....


Piaristický kostel a klášter. Dokonce už i krásně zvoní. Před dvěma měsící po mnoha
desítkách let opět byly věže osazeny třemi zvony. Litomyšlští uspořádali sbírku,
místní kokodák velkopodnikatel a mecenáš zaplatil ten největší a už si pěkně vyzvánějí ....


Zaujatý a kolem sebe nic nevnímající hráč


Sochy Olbrama Zoubka. Bez těch by to v Litomyšli nešlo ....




Lípy, lípy, všude lípy .....



Dosti zajímavé lavičky, tedy jak se na nich sedí zatím nevím, nezkoušela jsem.
Ale docela se mi líbí jejich trochu retro - kubistický vzhled.




Atrakce pro děti, opičí dráha, se mávnutím ruky změní na pódium. Využívá se obzvlášť
při festivalu Smetanova Litomyšl. Jinak velké pódium je každoročně na nádvoří záku, případně se
hraje v přírodním amfiteátru práve v parku pod zámkem.


A na závěr trochu roztřesené video, zatím neumím úplně využívat tohoto méda,
byť jak jsem četla v mnoha recenzích na tento aparát, že kvalita nahrávání videí je
překvapivě velmi dobrá na svou třídu.

16 komentářů:

  1. V Litomyšli jsem byla, ale to už je dlouho, tenkrát byl synátor ještě malý, tak jsme do zámku nešli, a prošli se jen zámeckou zahradou, třeba mi to někdy zase vyjde.

    OdpovědětVymazat
  2. Už se moc těším. nedaleko Litomyšle je obec Janov, kde se zase lidé skládají na varhany. Mám nutkání sponzorovat jednu píšťalu a do kostela se podívat, ale musela bych to ještě naplánovat. Líbil se mi ten student u klavíru. Klavír je i dobře umístěn, takže má hra dobrou akustiku. Takové počiny jsou opravdu skvělé. Klavír jsem viděla na veřejnosti i v Luhačovicích.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Janov je opravdu kousek . prosím, prosím ale dej mi určitě vědět až tu budeš.

    OdpovědětVymazat
  4. Obojí pozdravy z Litomyšle se mi moc líbí, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  5. Jednou jsme tam na chvíli zastavili, ale takhle krásně prohlédnout jsem si to tam nestihla. A když vidím tvoje pěkné fotky, tak mě to dodatečně mrzí. Jestli budu mít zase někdy cestu kolem, tak se tam určitě zdržím delší dobu. Jak je vidět, stojí to za to :).

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Těch možností je hodně. Náměstí, přilehlé uličky pod piaristickým klášterem, Zámecké návrší ..... však ono to určitě ještě někdy vyjde

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Při frekvenci vašeho výletování, a hlavně ochoty tvého partnera k těmto výletům nemám strach, že by ses do Litomyšle ještě nevypravila....   

    OdpovědětVymazat
  8. Moc děkuji za mou krásnou Litomyšl. Nejen zámek, ale i náměstí s podloubíčkem je malebné, ale dnes už mi zbyly jen nádherné vzpomínky....

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Já objevuji Litomyšl už tři roky, od doby kdy se tam dcera odstěhovala. Je to opravdu magické místo s obrovským geniem locí. Takže těch fotek už tady pár desítek je a ještě jich určitě hodně přibude

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: No, je to čím dál obtížnější, Vendy, nemůžu nechat mamkou dlouho samotnou.

    OdpovědětVymazat
  11. Litomyšl stále zůstává v plánu mých cest, takže jsem se aspoň pokochala tou krásou na tvých parádních fotkách.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Jo, jo ... trochu jsem změnila barvu   

    OdpovědětVymazat
  13. VLitomysli jsem byl jednou a to jsem. stihnul akorát si prohlédnout náměstí...určité se tam ještě podíváme..

    OdpovědětVymazat
  14. To je ale náhoda, my jsme byli 19.-21. na hradě Svojanov a udělali jsme si také výlet do Litomyšle, tam jsme byli 20., mohli jsme se tam potkat. Ten den tam byly nějaké akce s hudbou a farmářskými trhy.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tyhle fotky vznikly 11.5. Než jsem jela v pátek do Prahy na ten dandičí slet. Jelikož je tam ohromný problém s netem, tak jsem začala fotky uveřejňovat až po návratu domů. Ty když jsi tam byl tak tuším tam byly Slavnosti M.D.Rettigové nebo jejich předslavnosti.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....