23 dubna 2017

Přesladce .....




...... vypadá zámecká magnólie když je v plném květu.
Jak já byla ráda, že se mi podařilo se dostat na místo právě v téhle době.
A tak v neděli, když jel manžel nakupovat, jela jsem s ním. Na zámku probíhala
velikonoční veselice a tak jsem nejdřív byla dost naštvaná, že mi bude v záběrech
courat spousty lidí, jenže naštěstí se všichni hnali za komercí a jídlem
a do parku zašlo jen pár jedinců. A patřil park většinou jen mě......

Jak víte, magnólie miluju a jak mne k sobě některá přitáhne, nemůžu
se od ní odtrhnout. A když je navíc v tak krásném místě jako tato, jsem
za chvíli v naprostém rauši a sosám tu nádheru jak včely nektar.
A i když byla sakra zima, a při focení mi docela pěkně a nejarně mrzly prsty
stsejně jsem zas a zas hledala další místa pro co nejlepší záběr
ať už zdálky, nebo zblízka, přehazovala objektivy a kochala se a kochala.

No a tak se pojďte kochat se mnou .....









Člověk by si nejraději do té růžové nádhery lehl, a rochnil se a rochnil.
Připadá mi to, jak moře růžové pěny ....



Abych vás nepřesladila, ještě něco nechám na zítra. Zjistla jsem, že oproti prvnímu
focení téhle krásky, jsem se tentokrát držela docela zkrátka Mrkající

24 komentářů:

  1. Ano, je to nádhera. Málokdo, odolá.

    OdpovědětVymazat
  2. Magnolie je jedním z mých nejoblíbenějších stromů a pod každou větší - je-li právě v květu - se musím zastavit a pobýt, tak ti úplně rozumím .

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Víš jak já v Řevnicích, Všenorech a Černošicích slintala? Tam měli všude na zahradách takový nádherný stromy! Ale téhle zámecké paní konkurovalo jen pár z nich..

    OdpovědětVymazat
  4. Vzpomínám si, jak jsme kvůli podobné kráse jeli s Dívčím klubem a našimi syny do Velkých Losin, které byly vyhlášené množství magnolií. Tady se mi líbí  hlavně ta krásná, jemná barva.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Je to klasika. Ještě je krásná bílá, ale jak jsem koukala třeba po těch úplně tmavých tak ty mají jednu nehezkou zvláštnost že úplně nerozkvétají a ty květy jsou takové divně pokroucené. I žlutá je zajímavá, ale prostě na tuhle klasickou krásu nemají.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkně rozložitá je u sousadu naproti přes ulici...My máme zatím malou...moc pěkně fotky tyhle narůžovělé jsou nejlepsi

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: To ano, o tom jsem se přesvědčila když jsme tak křižovali po středních Čechách a Praze.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Bílou jsme měli před školou, kde je nyní ZUŠ, celá léta rozkvétala. Magnolie jsou asi hodně dlouhověké.

    OdpovědětVymazat
  9. Našla jsem ve wiki-zajímavé rozsáhlé čtení- na př.

    OdpovědětVymazat
  10. Překrásné fotky, Vendy, zvlášť první tři.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: To určitě, na některých je podle vzrůstu vidět, že už mají pěknou řádku let za sebou.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Měla jsem štěstí že ještě byla v plném květu. Tady u nás je budu moct fotit tak za týden, tedy pokud se trochu oteplí. zatím se to všechno zastavilo a nic se neděje....

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Do rozkvetlých ovocných stromů napršelo a květy už jsou hnědé.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Jak říkám, tady u nás to ještě ani nerozkvetlo, jen tu a tam kvítek. A jelikož je furt hnusná kosa tak asi to ještě chvíli nepokvete.

    OdpovědětVymazat
  15. No tak ten je já je zase letos nestihla

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Je nádherná. To vím už nějakých 12 let co jí sleduju.....

    OdpovědětVymazat
  17. O víkendu jsem také navštívili dva zámky a i tam jsme viděli růžové magnolie, zřejmě jsou na zámcích ve velké oblibě, v paměti jsem je měl jako fialové.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Ano, u zámků jsou v mnoha případech. Tak kdo taky měl na tak krásný strom? obzvlášť když se sem nejdřív dováželi s Asie a Ameriky kde jsou jejich domovy.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Ony jsou některé odrůdy skoro až fialové. Takže jsi je klidně mohl vidět

    OdpovědětVymazat
  20. Ta je překrásná, mám tu stejnou, jen zatím menší a bohužel, letos opět zaúřadoval mráz a ještě nerozvinutá poupata zhnědla. Asi je vysazena na nevhodném místě, ale už se s tím nedá nic dělat. Tak velký strom už přesazovat nejde.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Ta jejich citlivost na mráz je holt velká. byť pocházejí z Himalájí, ale jiné zase z tropů Ameriky i Asie. Ale nemají rády mrazové kotliny.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....