24 dubna 2017

Něžnost ....



...... je tvé jméno. Něžnost je tvůj vzhled.
Tvá krása láká tě milovat a to hned.
Jak růžová pěna jež vzdouvá se nad mořem
odhání vzpomínky s těžkým hořem.
Vnořit se do tvých květů, splynout s nimi a už nikdy se nevrátit
zářit do dálky, radost dávat všem.
Malým i velkým, s posezením pod tvými větvemi
krásou obtěžkanými.
Chvět se slastí, když polaskají jiné ruce tvůj květ,
bouřím vzdorovat, pod úplňkem zářit .....












26 komentářů:

  1. Krásné verše i fotografie. Přesně se k nim ta něha hodí. A moc se mi to líbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasné, Vendy, jak verše, tak i fotografie.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tři poslední jsou heldou a ta před nimi je třístovkou.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: No, říkala jsem si, že už dlouho jsem si nezaveršovala ty fotky k tomu svádí.

    OdpovědětVymazat
  5. Dříve jsem magnolii tolik nevídala a tak jsem byla kdysi celá zkoprnělá v Praze v jednom parku, kde byla bílá asi magnolie, ale jako obrovský strom. Květy zrovna opadávaly, byla to úchvatná podívaná. Nikdy předtím jsem nic podobného neviděla. Také měl strom spoutu fotografických obdivovatelů.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak to by nebylo nic divného. Myslím že není v Praze žádný větší park kde by nebyla. Jedna krásná velká je i na Petříně před Štefánikovou hvězdárnou.

    OdpovědětVymazat
  7. Magnolie jsou nádherné, ve Valdštejnské zahradě jich je hned několik. Měli jsme ji na zahradě, ale musela se porazit. Předcházející majitelé zřejmě nepočítali s tím, že časem poroste, přesto jsme si ji užívali přes dvacet let   

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkně fotky i text....u nás magnolie už odkvetaji...

    OdpovědětVymazat
  9. krásné, u nás minulý týden zmrzly, všechny

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: No vidíš, a tady u nás na vsi ještě nekvetou.

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Jak už jsem psala výše, u nás ještě ani nekvetou

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Není potřeba hned kácet, stačí ořez. Vídám hodně vzrostlých magnólií u domů, také třeba hodně blízko, ale mají je uzpůsobené. Jedna dokonce mohla mít korunu až tak ve čtyřech metrech aby nestínila. Byla spíš jak topol. Sice se to nesmí udělat najednou, ale vzhledem k tomu že neroste nějak překotně rychle dá se to během dvou tří sezón uzpůsobit. Ono se sice všude píše, že nesnáží řez, ale už jsem se přesvědčila, že tomu až tak není. Je sice lepší asi tvarovat mladší stromy než pak ty už hodně staré, ale dají se i ty.....

    OdpovědětVymazat
  13. Magnólii jsem vždycky obdivovala, snad proto, že v našich končinách široko daleko existoval jen jeden exemplář.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Vzhledem k tomu, že jsem bydlela ve vilové čtvrti, kde byli prvorepublikové vily, tak v zahradách magnólie byli dost častým stromem. Já si je zamilovala od mala. připadaly mi jak lekníny na stromech

    OdpovědětVymazat
  15. [17]: Předloni jsem fotila zas jeden plovoucí květ v kašně kousek od stromu. Když zajíždíš na Dobříš, tak v anglickém parku je hned z kraje vysoký strom jednoho z druhů magnólie. Patří k těm, co kvetou později, na předělu května a června, podle počasí. Já jsem na ní v květu ještě neměla štěstí, ale kdybys tam někdy v tu dobu jel, tak se na ní mrkni.

    OdpovědětVymazat
  16. ja som si báseň čítala tak, že som si ju hneď nerozklikla... takže som si myslela, že "kvet" je symbol pre niečo a teraz akurát šokovane pozerám na fotky k tomu   a krútim hlavou nad mojou fantáziou

    OdpovědětVymazat
  17. Taky jsem si chtěl takovou něžnost nafotit, ale než jsem se k tomu dostal tak to u nás spálil mráz

    OdpovědětVymazat
  18. [20]: To já naštěstí byla na Mníšku ve správný čas, ale nevím co dělají tady ve vsi na jedné zahradě. Ve městě je taky spálil mráz, ale tady ještě nerozkvetly. Ale pořád teď hnusně prší, takže jsem se ani nebyla podívat. Je možné že zmrzla rovnou v poupatech.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: A vidíš, já i když jsem si tvůj koment četla už včera, ho taky pochopila až dnes.    No vidíš, těší mne že takové obyčejné říkání může vézt k různým významům Ale ono takové laskání pod tak nádherným stromem .... hmmmm. Zajímavá a vůbec ne špatná představa! A což teprve líbat se pod ním o prvomájové noci

    OdpovědětVymazat
  20. Překrásné magnolie. Letos jsem nevyfotila ani jednu, a asi bych neměla ani tak krásný záběr, jak máš ty...

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Jak řekl jednou Čerf, magnólie se strašně špatně fotí. Měl pravdu v tom, že je tak nádherná, že člověk neví co kde dřív fotit, a navíc, jak jseš od stromu dál, je to vlastně neskutečný chaos A najít tam jeden nějaký detail aby byl opravdu pěkný a lahodil oku, to je někdy dřina. Já nevím jestli se mi to podařilo, ale pro mne je magnólie něco co mne strašně přitahuje a tak se mi líbí každá fotka z těch detailních.

    OdpovědětVymazat
  22. Něžný vztah ke květinám tvým blogem prostupuje v každém článku.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....