27 března 2017

Proužek letí ....



Letos mi mezi krokusy vládne proužek.
Nevím už ani kdy jsem si koupila prvně cibulky těch
bílofialových krokusů, ale od té doby se mi vesele množí.
A to velmi rychle. Před třemi lety jsem je vyrývala ze záhonku
kde se mi zamotaly mezi drobnokvěté a sázela je Matýskovi na hrobeček.
Letos už je jich zas mezi těmi drobnými víc než před tím.
Navíc jsem si vloni koupila v květinářství květináček s deseti cibulkami
velkokvětých krokusů. Podle jmenovky to měla být směs barev.
Jenže po rozkvětu se ukázalo že to jsou zase ty bílofialové žíhané.....
Připadá mi, žeparadoxně letošní tuhá zima jim velice prospěla, protože
i na záhonu mi žluté, na poslední chvíli zasazené, udělali tak nádherné
trsy s mnoha květy jak snad ještě nikdy.

Tudíž jsem včera nemohla nevytáhnout foťák a udělat pár fotek.
Ještě že jsem to udělala, protože jsem ke svému velkému překvapení
na nich nachytala jednoho exota. Tedy tady u nás určitě. Moraváci ho znají,
ale já ho tady za celých 26 let viděla letos poprvé. Jedná se Drvodělku fialovou.
Bohužel vzhledem k tomu, že jsem měla nasazený Helios, který je sice výborný na
focení statických věcí, ale díky tomu, že nefunguje automatické ostření, což je
bohužel malá úlitba focení starými skly, není úplně kvalitně nafocená.












Díky posledním sluníčkovým dnům se začínají na záhonech rozsvěcet světýlka botanických tulipánů

11 komentářů:

  1. Krásné krokusy. Já mám jen žluté, ae dokoupím, jen jak se dostanu do zahradnictví.

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní trsy krokusů i s drvodělkou Poslala jsem Ti ji od nás je tu pravidelným hostem Letos tu ještě nebyla máme pořád chladno. Je docela těžké ji vyfotit, neposedí, nepostojí je moc akční a Tobě se to podařilo Tulipán má krásnou barvu

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tady se objevila naprosto poprvé. Jen jsem čučela, co to z květu vylezlo .

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Já mám světle fialové a žluté s fialovým žíháním to jsou ty drobnokvěté, co kvetou dřív a pak z velkokvětých mám žluté, tyhle žíhané a modré. Bílé jsem si koupila vloni rychlené takže letos měli asi jen tři květy, jeden se mi objevil a to nevím jak, v trsu žlutých a to tam vloni vůbec nebyl, a ještě mi chybí tmavě fialové.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherný proužek, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  6. I hmyzáci, zdá se, na proužek letí.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkně. ...i u nás v Kralupech ted ve městě kraluji krokusy...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Jsou to neuvěřitelně pohledné květinky. A krásně optimisticky barevné.

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: A to na ně lítají i proužkatí hmyzáci.

    OdpovědětVymazat
  10. To staré sklo dělá moc pěkné záběry! Samozřejmě ty na tom máš taky velkou zásluhu !

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Teď si hodlám objednat mezikroužky, ty jsou na detaily na Helios lepší než předsádky. I když ty dělají zase zajímavé efekty, nicméně zhoršují kvalitu fotky. Ale pořád se snažím zjistit jestli tady někdo z těch kdo fotili dřív na analogové zrcadlovky nemají Zenita kterej se jim někde válí a z kterýho bych zas získala další staré sklo. Ono se strašně rychle rozkřiklo, že se hodí i na nové digitály a na bazarech okamžitě jejich ceny vyletěli pěkně nahoru.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....