03 února 2017

Ohlédnutí za rokem 2016 ....




Nerada se ohlížím v některých věcech zpátky. Buď proto, že není
proč, protože nebylo zrovna o co stát, nebo proto, že mne ohlédnutí zpátky
velmi bolí. Z toho důvodu většinou ani nebilancuji uplynulé roky.
Ale .... tentokrát udělám výjimku protože jaksi nemám žádné nové fotky do
článku a nakonec když jsem ten minulý rok brala letem světem fotek, nebyl
zas až tak špatný.


LEDEN
22.1.16

Ke kulatinám jsem si udělala radost a rodince jsem navrhla aby se mi složili na dárek
který bude pro mě užitečný. Tím dárkem byl objektiv Tamron 70 - 300 mm s telemakrem.
Sice narozky mám až o měsíc později, ale v lednu mi ho kamarád dovezl z brněnského
Megapixelu. Tedy on byl vlastně tím hadem našeptávačem, který mne na něj přivedl....
Za krásného slunečného dne jsem tedy dárek vzala a šla zkoušet. Tenhle pohled do kraje
mám moc ráda, a tak jsem samozřejmě musela vyzkoušet přiblížení jakým tento objektiv disponuje.


ÚNOR
14.2.16

I v únoru mi přibyl do fotovýbavy nový objektiv. Tedy nový, jak se to vezme.
Došla mi konečně redukce na manuální objektiv Helios 44M o který jsem připravila
manželův starý Zenit a já ho tak mohla začít používat na digitálním aparátu.Takže vlastně
to je takový staronový objektiv. A já se beznadějně zamilovala do nádherného bokehu
tohoto starého skla a do focení starými skly vůbec .....


BŘEZEN
18.3.16

Na zámku v Litomyšli začala nová zámecká sezóna krásnou výstavou
květinových aranžmá, která pro zámek vytvořilo a vytváří osazenstvo litomyšlských školek
a zahradnické školy. Zároveň se otevřel první prohlídkový okruh. Kdysi jsem na zámku
v Litomyšli byla, a to paradoxně na výletu se známými, kteří jezdili část své dovolené
trávit k nám na chalupu a i z ní vyjížděli na různé výlety. Kde bych tehdy tušila, že díky
tomu že o tuhle chalupu přijdu, se nakonec z Prahy odstěhujeme a Litomyšl bude dalším
nejbližším větším městem a dcera zde nakonec zapustí kořeny .....


DUBEN
30.4.16

A Litomyšl podruhé. Poslední dubnový víkend patří tradičně zahájení Lázeňské
sezóny Lázní ducha. Vydaly jsme se na ní opět s dcerou, ona už počtvrté, já podruhé, ale
tentokrát to bylo hodně nahnuté protože do posledních dní bylo zima a neustále pršelo,
ale pak asi tři dny před zahájením se udělalo přímo přepychové počasí a tak jsme ztrávily
krásný den v prvorepublikovém ovzduší ......


KVĚTEN
7.5.16

První z loňských výletů. Vůbec nevadilo že jsem byla jako náhradník, hlavně že se
vydařil. Jela jsem totiž se synem a hromadou jeho i mých známých místo jeho expřítelkyně
na výstavu Titanic. Výstava byla skvělá, stejně jako následná procházka po Praze na které
všichni trvali. Bodejť ne, byl nádherný květnový voňavý den, sluníčko svítilo na plné pecky
a předemnou se zároveň otvíral první delší pobyt jak v Praze tak na chatě. A tak pohled na Malostranské
střechy z hradních zahrad byl přímo magický .....


ČERVEN
5.6.16

Byť jsem se v červnu dostala jak na chatu, tak tady po procházkách, dokonce jsem absolvovala
skvělý koncert Mekiho Žbirky ve Třebové, fotka kterou jsem zvolila na červen je
záznamem velkého (ne)vítězství. Když jsme zase v lednu s Bobešem skončili kvůli nemoci a následné
dehydrataci na kapačkách a to na dva dny, a odcházeli domů se sedmi kily ne zrovna živé váhy,
nikdy by mne nenapadlo že v červnu už budeme stát ve výstavním kruhu. Sice jsme jako na potvoru
vyfasovali toho nejpřísnějšího ze všech rozhodčích a nedostali ani jeden titul, to že jsme
se tam ocitli bylo zatím ale to největší výstavní vítězství z celou Bobešovu výstavní kariéru .......


13 komentářů:

  1. Na spoustu těch věcí z bilance si vzpomínám díky článkům na tvém blogu, jen to Bobešovo vítězství nad nemocemi a návrat k výstavám jsem prošvihla, neb jsem byla tou dobou na jihu a bez internetu. Pěkná bilance a parádní fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No ono ho to pronásledovalo až do toho ledna vlastně dva roky pořád. Teď musím konstatovat že už rok mu to dalo pokoj a vypadá to, že by to už mohlo být v pořádku. To by ukázal až kontrastní rentgen a laboratorní vyšetření. Jenže to zas něco stojí a zatím jsem spíš dávala peníze do něčeho jiného......

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Vendy, vím, že jsi měla s Bobešovými zdravotními problémy spoustu starostí a že návštěvy veterinářů byly na programu hodně často.

    OdpovědětVymazat
  4. Začnu popořádku : krásná fota, Zenit byl náš první foťák v roce 1980, když se narodila naše Ninuška, když jsem se vydala na cestu do hk obhlédnout byt, zastavila jsem se v hotelu Avion na kávu, na WC jsem pověsila foťák na kliku a nějaká baba tou klikou tak zalomcovala, že fo´ták křupnul na dlažbu   Byl dlouho na opravě, nebyly náhradní díly Už nefunguje leta a možná ho doma ještě máme někde ( asi na půdě - oblíbené skladiště mého muže ). Malostranské střechy moc miluju, fotím je mnoho let. Naštěstí jsou všechny červené a špičaté Žádné nóvosti, ty nesnáším, bojuju za zachování všeličeho, když někdo chce ničit krásnou práci nebo přírodu po našich předcích.Bobešek je skotský šlechtic, moc mu to sluší

    OdpovědětVymazat
  5. MarijsKes4/2/17 08:27

    Objektiv byl opravdu skvostný počin a Bobesovi vítězství nad nemocí asi ten největší úspěch roku. Tak vám oběma přeji stále zdraví a hodně skvělých zážitků.

    OdpovědětVymazat
  6. Objektivy jsou kořením fotografování, kdysi jsem si koupil jeden výměnný k Praktice MTL 5 (to byly obdoba Zenitu z NDR), ale kde je mu konec? Vím, že fotografovat neumím a ani se to nikdy nenaučím, i tak ale fotky v adresářích rád prohrabuju, protože vzpomínky s nimi spojené zůstávají.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Já odmala strašně ráda prohlížím fotky, a tak i teď vždycky ráda zasednu k fotkám a projíždím je....no ještě bych moc ráda sehnala starý objektiv jiné provenience než Helios. Mám takové dva vybrané, ale tady u nás začínají stát hodně peněz, protože se ukazuje že to je docela dobrej kšeft. Tudíž mi zbývá spíš jen přemlouvat známé jestli nemají doma nějakou starou německou, japonskou nebo ruskou zrcadlovku která se jim válí někde na půdě jestli by mi jí nepřenechali....

    OdpovědětVymazat
  8. Bobešovi to sluší (fešák s vázankou) :), a opět krásná růže, pohled do střech je moc pěkný :).

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: No právě Trioplan nebo Primoplan bych brala, jenže ty ceny, ty ceny..... když se podíváš na Ebay tak jich najdeš spoustu, ale ještě dráž než tady, tady jsou sice relativně levnější ale zas je jich zoufale málo. Ale i tak se pohybují v ceně solidního nového objektivu.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Vendí, ono je to celkem jedno, protože dobrou fotku za nás stejně žádný objektiv sám od sebe neudělá. Takže fotím tím, co mám a snažím se z toho dostat maximum a pořád se učím :). A stejně to vnímám ať fotím kompaktem, nebo zrcadlovkou, ať mám v ruce obyčejný objektiv, nebo něco lepšího..

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: To je jasné, ta stará skla jsou specifický samostatný obor ve focení a to co uděláš jimi, zas kompaktem nikdy neuděláš. Proto se mi to odvětví tolik líbí. Ale pokud nemáš určitý dar vidění tak je ti všechna technika k prdu

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné ohlédnutí, Vendy.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....