20 ledna 2017

Osmý lednový den ....




..... a zase sníh. Ale i sluníčko. Po dalších dvou více
či méně prosněžených a zatažených dnech mezi pátým a osmým lednem,
vykouklo opět sluníčko, venkovní teplota byla veskrze příjemná a tak Bobeš vyfasoval
opět obleček, já vzala foťák a hajdy zas do lesa. Ovšem tentokrát už jsem zvolila raději
jistotu vyšlapané cesty při návratu zpět, abych zas nebyla nemile překvapena
nějakou záludnou závějí. Tam je totiž cesta vždy, díky restauraci a penzionu
Nad hrází, perfektně od místních šotoušku z OÚ protažená a posypaná, ale zpět, pokud se nechci
vracet po svých stopách zpátky, je to vždycky sázka do loterie.
S tím posypem sice dost štvou místní běžkaře, neboť oni cestu využívají
v zimě jako jednu z běžkařských tras. Na ní totiž, na rozdíl od horní cesty a pole, tolik nefouká
když zrovna není hezý a slunečný den. Pěkně si po ní putují až dozadu po
naučné stezce v závětří.

Ono běžkaření tady bují v hojné míře, jezdí ponejvíc starší generace. Když jsme
se nastěhovali a byla opravdu rok co rok zima s velkým množstvím sněhu, nechali jsme
se od místních udrndat a tak si kompletně celá rodinka, včetně tehdy čtvrťačky dcery,
pořídila běžky. Co budu dál povídat, po třech výletech šly běžky na půdu, a jestli
neshnily, leží tam dodnes..... prostě nechytilo mne ani sjezdové lyžování ani běžkování.
Nejdřív jsem se utěšovala, že možná až mi bude těch padesát a víc tak mne to třeba bavit začne,
ale žádný záblesk chuti se při padesátých ani dalších následných pěti dalších narozeninových
dnech nekonal a já jsem tedy tenhle druh pohybu zavrhla. Raději si to obejdu po svých .....

Už při poslední procházce jsem se snažila zachytit mezi stromy pomalu padající sníh
z větví který se lehounce snášel mezi nimi dolů. To se moc nepodařilo, a tak jsem si tentokrát
vzala dlouhé sklo a koukala a koukala dopředu a nahoru jestli něco nepadá, abych to případně zkusila
cvaknout. Něco málo se podařilo a tak si se mnou dejte jednu kratší sluníčkovou procházku.


Sněhu ještě bylo na stromech z předchozích, více či méně intenzivních přeháněk,
docela dost a bylo krásně znát jak při nich foukal vítr


A tak mělo taky co padat dolů



Chvílemi to vypadalo jak kdyby hustě chumelilo


Byly to takové malé sněhové bomby, občas mi spadly za krk, občas mi plácly do obličeje


Cestě, a větvím obtíženým sněhem jsem opět neodolala


Stejně tak ale jsem neodolala modré obloze na jejímž pozadí se krásně
vyjímalo krajkoví jilmových větví


Přehrada už byla zamrzlá, sice určitě neměla těch deklarovaných bezpečných 25 cm tloušťky ledu,
ale v pohodě unesla ty, kdo si tam vymetli malé kluziště. A tak jsme tam s Bobešem taky zabruslili.
Jako všichni psi před ním, i on v okamžiku kdy si uvědomil, že normálně tam je úplně něco
jiného znejistěl po naprosto sebevědomém nástupu na led a raději upaloval k břehu. Takže jsem si jen
trochu víc zblízka a z místa kde je normálně voda, vyfotila okolní zasněžené panoráma.



Kalinám trochu narostly čepičky



Stejně jako lavičce sněhová duchna. Už by se na ní tedy sednout moc nedalo ....





A co dělal a jak se tvářil Bobeš na tohle sněhové nadělení, tak to si ukážeme příště.....







19 komentářů:

  1. Krásné fotky. Led vypadá zdomova, tak krásně. Zaujala mně hodně druhá fotografie z vrchu a druhá od spoda. Tam to zimě opravdu sluší. Hotová štabajzna. Umíte najít a pěkně vyfotit krásné kouty přírody.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš můj obdiv, ono se na to sněhové nadělení krásně kouká, ale šlapat bych v něm asi nemohla. Tedy kromě té cestičky "projeté" zřejmě. Ty větvičky jsou moc pěkné, sněhové "ozdoby" na stromech taktéž.Na Bobeše jsem zvědavá, jak se tvářil a co dělal.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Takováhle zima je i moje favoritka, ale jinak jí vážně mám rok co rok plný zuby. právě proto, že takových dnů jako byl tenhle je jak šafránu.....Tady jsou vcelku pohledné kouty, ale je problém po tom čtvrtstoletí co tu žijeme je nafotit pokaždé jinak a pokaždé co možno nejzajímavěji a nově

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Díky chatařům a těm co tu chodí na procházky, je vyšlapaná i cesta jiná, i když tam už to je trošku horší, ale jít se tím dá.....

    OdpovědětVymazat
  5. Sníh a sluníčko, to je skvělá kombinace, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Já si zatím musím odepřít procházky. musím připravit všechno na DPH a daň z příjmu, ještě navrch připravit  pokoj v penzionu a pořád mi ještě není úplně tak nějak do hopsání.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: No jo, to jsou dost nepříjemné povinnosti!

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy, fotky jsou úžasné a toho sněhu jste tam fakt měli toho 8. ledna spoustu.   Miluju modrou oblohu, at' je to v létě, nebo v kontrastu se sněhem v zimě.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Co se týče daní, tak v tom jsem královna prokrastinace

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: jo, tohle slovo znám až moc dobře

    OdpovědětVymazat
  11. hm...takhle se u nás zima neodvázala...ale dnes jsme měli ráno -18, jsem zvědav, kolik bude zítra

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Tak ta duchna ani nelákala k něčemu takovému jako je posezení na té lavičce.

    OdpovědětVymazat
  13. Letos je tedy vskutku zima, jak má být.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Máš pravdu, ale jak se říká Čeho je moc, toho je příliš .... a o těch mrazech to platí dvojnásob. Už mne to nebaví. jen doufám že alespoň vymrznou všechny nezdoby a hnusáci řádící mi od jara na zahradě!

    OdpovědětVymazat
  15. Tož pěkné fotky...Letos konečně zima jak má být...

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Pro mne zima jak má být je ta někde v Karibiku

    OdpovědětVymazat
  17. Kvůli takové nádheře jsem vyjela se synem minulou sobotu N Pustevny a Radhošť, ale na stromech už moc sněhu ani námrazy nebylo. Ale i to tání ze stromů bylo docela fotogenické. jen syn mi moc prostoru na focení nedal. já bych u jednoho keře stála moc dlouho. Fotky nestíhám dát na blog. Stále nyní něco organizuju a organizuju. Když svítí sluníčko, modrá obloha a sníh, to je úžasná kombinace. moc se mi líbí, jak jsi zachytila to sněžení ze stromů.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Já skučela v duchu minulou neděli. Jeli jsme se synem do Brna do IKEA aby si nakoupil základ do nové domácnosti a okolo Svitav a pak u Černé Hory byla taková přepychová námraza na stromech a na všem! Neměl jsem ani foťák (tak zastoupil by mobil, ale hlavně nebyl čas pořád zastavovat. Jak mé fotografické srdce skučelo a plakalo ..... to byla už letos druhá promarněná šance něco tak krásného nafotit. Teď se nikam nedostanu, mám atb a jsem ráda že jsem v pelechu. Jo, pro změnu venku nádherně svítí sluníčko ....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....