01 prosince 2016

Dvanácté kolo a jedenácté vyhlášení ....



Je tu první den posledního měsíce roku, a taky definitivně
poslední kolo dvouletého projektu, kde jsem se snažila ve spolupráci s jinými blogery představovat
zajímavé sakrální stavby z celé naší republiky, tak jak jsme je
kdo kde zachytili na fotkách. Prošlo zde za ty dva roky spousty odkazů na
zajímavé a krásné kostely, kaple, boží muka ale i na celé
poutní areály. Vystřídalo se i dost přispěvatelů, dokonce i takoví, kteří
svůj vlastní blog nemají ale i oni chtěli svými fotkami přispět.
V poslední době ale už nebyl takový zájem, takže bylo i velmi
málo příspěvků a tak jsem se rozhodla třetí ročník již nepořádat.

A kdo vyhrál? Někdo, kdo se přidal až letos, někdy v půlce projektu
ale byl se svými příspěvky hned vítězem několika kol. A není divu, protože to
byly příspěvky vypilované do posledního detailu, skvěle nafocené s
detailními údaji o dané stavbě. Takže kdo vyhrál jedenácté kolo? ....

(SignoraA)
5 hlasů

Velká gratulace !

Já si do posledního kola připravila takový pelmel několika kostelů, které sice mám
nějak nafocené, nicméně je to obrázků málo na to, aby se z nich udělal článek o jednotlivých
stavbách.

Jako první se představí novorenesanční bazilika sv. Václava na náměstí 14. října
v Praze na Smíchově. Vystavěna byla v letech 1881 - 1885.
Přestože tam bylo upozornění na zákaz focení, neodolala jsem a vnitřek přes mříž vyfotila,
čímž jsem si vysloužila velice káravý pohled mladé ženy, která se tam u bočního
oltáře ve vchodu modlila. No jo, jak mne postavíte před nějaký takový zákaz,
já ho hned poruším...





V uličkách za Hradčanským náměstím se skrývá druhý z představovaných kostelů, a to
Vojenský kostel sv. Jana Nepomuckého. V roce 1720 zahájily Voršilky, kterým pozemek patřil
jeho výstavbu. Kostel je první prací barokního stavitele Kiliána Ignáce Dientzenhofera.






O něco dál, v areálu Kapucínského kláštera který stojí na dolním konci Loretánského náměstí
se nachází kostel Panny Marie Andělské. Jedná se o klasický kapucínský kostel, s jednoduchou
fasádou bez ozdob a malou věžičkou. Byl postaven v roce 1600, stejně jako celý areál kostela.
S nedalekou Loretou je propojen podzemní chodbou. Po pruském bombardování Prahy v roce 1757
zůstaly v jeho zdech dělové koule. Je známý svým betlémem z 40 soch v životní velikosti.









Poslední kostelem v tomto pelmelu je kostel sv. Anny v Lanškrouně. Barokní kostel
původně hřbitovní patří k nejzajímavějším památkám Lanškrouna. Byl postaven v letech 1700 - 1705.
Bohužel k tomuto kostelu jsem se nedostala, protože brána byla už zamčená a tak jsem musela fotit
jen kolem zdi a hlavně z druhé strany silnice.













21 komentářů:

  1. [2]: Mne to štve vůbec, všude. Tady ve městě je krásná románská rotunda. Vnitřek jednoduchý a malý. Focení zakázáno, což prostě nechápu. Jak říkáš pro mnoho památek a staveb to je propagace a úplně zadarmo a oni se toho zříkají. S těmi výlety je to u mne trochu složitější. Není nikdo kdo by se mnou na ně jezdil. A já neřídím, takže jsem ze hry venku.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Víš co, tohle je soutěž nesoutěž. To hlasování je takové jen zpestření. Ale utíká to, samozřejmě. Zajímavých věcí se  za tu dobu sešlo hodně, a jsem ráda, že ten tvůj dobrý nápad nakonec nezašel na úbytě vůbec. I když v poslední době už taky bylo příspěvku poskrovnu, ale to asi velkou měrou zapříčiňuje zaneprázdněnost mnoha z těch kteří přispívají opravdu pravidelně. Co vím, tak určitě tři blogeři toho času mají už velmi málo na focení, protože povinnosti pracovní i rodinné jim ho zaberou plně. Ale myslím že i ty dva roky jsou velký úspěch. A nikdo neříká, že třeba po roční pauze se do toho zas nedám.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné stavby s vlastní historií, včetně dělových koulí.

    OdpovědětVymazat
  4. P.S. dodatečně - gratuluji také k této soutěži. I když jsem se účastnila jen jednou, našla se spousta přispěvovatelů, díky kterým bylo možno vidět, kolik krásných velkých i malých památek se u nás nachází. Na takovou malou zemičku je to neuvěřitelné bohatství!

    OdpovědětVymazat
  5. [6]: Ono to je tak setina z toho co ještě u nás je k vidění. Těch různých kaplí, kapliček, kostelů a chrámů u nás je opravdu hodně.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Já bych to ještě pochopila u takových památek jako Svatovítská katedrála a podobné, ale nechápu to u nějaké zapadlé rotundy o které ví jen málo lidí.

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: Poblíž jednoho kláštera na jihu Lefkady se nesmí fotit dokonce ani venku .

    OdpovědětVymazat
  8. Alence blahopřeji a tvůj výběr se mi moc líbí, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  9. Alence posílám velikánskou gratulaci, ona si s těmi články umí krásně vyhrát a na kvalitě je to opravdu poznat .

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak to už je hodně extrémní....

    OdpovědětVymazat
  11. [3]:Keď sa tu bavíte o zamknutých sakrálnych objektoch, spomenula som si na moju snahu nafotiť kalváriu v Topoľčanoch a ako to dopadlo. Písala som o tom aj na blogu. Také niečo sa mi ešte nikde inde nestalo.

    OdpovědětVymazat
  12. Alence ze srdce gratuluji! Synagoga je skvost.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Ten kapucínský má navíc velmi krásné a důstojné sousedy. Černínský palác a jeho krásnou zahradu, Loretu .....

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Vím, jsem rodačka z Prahy. Jen jsem si dřív kostela nevšimla. Byla jsem v Loretě až u zvonkohry, ale okolí jsem moc neprohlížela.

    OdpovědětVymazat
  15. Náhodou, z toho bys mohla udělat pět článků. Myslím si, že není ani třeba soutěžit, ale něco zajímavého přiblížit. Pro mě hlasování bylo obtížné, protože se mně vždy líbilo všechno, každý památka nějak jinak, a potěšily i menší venkovské kostelíky.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Tak neříkám, že jsem si kostelů nikdy nevšímala, právě naopak, ale teď díky sakrálkám jsem si jich začala všímat ještě víc. A navíc mne právě zaujaly ty dělové koule

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Víš co,to by byly takové pidi článečky a to zas není úplně spravedlivé vůči takovým přispěvatelům jako je Alča nebo Patrik.

    OdpovědětVymazat
  18. Konečně jsem se dokopala jednak k tomu, abych napsala komentář - článek jsem si pročetla už dříve, ale ten čas.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Kdybych věděla co mne čeká, počkala bych a měla jako poslední příspěvek nádherný kostel v Dürsteinu. Ale co naplat. Ty máš výhodu, já bych se tam už moc mezi lidmi neschovala, navíc mne při focení davy přivádějí k zuřivosti takže by to asi nebylo nic pro mne

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....