01 listopadu 2016

Cesty vedou dál ....



Čím déle fotím, tím víc vím, že nic o focení nevím.
Nemám štěstí na partnera který se focením zabývá skoro
profesionálně jako Hanka, který by mi vysvětlil jak na co, co s
aparátem, jak nastavovat vše co se nastavit dá. Nemám za sebou ani
studium ani kurzy, jako mnozí z fotoklubu, fotím prostě a jedině intuitivně
systémem pokus - omyl. Jediné z čeho občas něco čerpám jsou naučná videa
která, mi chodí do mejlu od jednoho lektora, jenž se zabývá online kurzy
a různými tutoriály jak na co ve focení i v některých editorech. Tedy zrovna bohužel
ne v těch které mám .... Při nedělní procházce jsem použila jednu z jeho rad ohledně
nastavení vyvážení bílé. V tomhle případě nastavení když fotíte při zatažené obloze.
A že byla zatažená docela dost, sluníčko se ukázalo na zhruba půl hodiny v okamžiku
kdy už jsem se vracela domů. Toto nastavení je velmi dobře využitelné v této
době, kdy jsou stromy pěkně do žluta nebo zlata a obzvlášť ve smíšených lesích,
tedy všude tam kde jsem se v neděli pohybovala. Jestli a jak se fotky povedly a jestli jsou
opravdu koukatelné posuďte dnes a v následujícím článku.

Ano, cesty vedou dál, jak do hloubi lesa, tak i v mých posledních fotkách,
kde jsem se na ně hodně soustředila.


Co vlastně přenastavení vyvážení bílé z automatického na zataženo je nejlépe vidět na první
a pak na následující fotce.
Cesta v lese za zatažené oblohy s automatem .....


....... a přenastavené na zataženo. Stále nesvítí sluníčko,
ale nastavení ten dojem vyvolává a navíc, a to hlavně, zvýrazní krásné a různorodé
zbarvení stromů









Ti kdo tohle dávno znají a teď si říkají " No bóže, to je přece stará známá věc! "
nechť mi odpustí, ale je tu stále hodně těch kteří tuhle možnost třeba na svých
aparátech mají, ale stejně jako já nepoužívají, nebo ani nevědí že se tím dají fotky ovlivňovat.
Tak ne nadarmo se říká že je pořád se čemu učit, ne? Mrkající




32 komentářů:

  1. Pěkné fotky. Taky jsem se na to video dívala, je to príma věc, pán umí to hezky vysvětlit. Dnes mi přišlo další, tak se jdu mrknout

    OdpovědětVymazat
  2. Překrásné fotky, Vendy, cesty jsou vděčné téma.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné barvy přírody. proto mám ráda podzim Nejvíc se mně líbily fota 2,3 a předposlední - kdo ví ( no asi Ty ), kam vede cesta ?

    OdpovědětVymazat
  4. Nejsem fotografka, takže neznám...

    OdpovědětVymazat
  5. Jedním slovem krása. Podzim v lese vždycky umí začarovat a Ty to umíš skvěle zvěčnit.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tuto část ještě tak vcelku beru, to se mi líbí, jen mne vytáčí, jak pořád hlásili jasno a tady se sluníčko ukázalo tak jednou za týden na deset minut, nebo se vyjasnilo těsně před tím než zapadlo.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Ta už je na zpáteční cestě domu

    OdpovědětVymazat
  8. Automatické vyvážení bílé jsem nikdy nepoužíval, protože nemám rád, když za mě něco dělá příliš chytrý stroj. To samozřejmě vedlo k tomu, že jsem občas zapomněl přepnout a fotky byly občas lehce psychedelického rázu. Pak jsem ale začal fotit v infraoblasti, kde je výsledná podoba fotky zcela závislá na dodatečném převážení bílé a od té doby nad správným nastavením automaticky počítám před každým zmáčknutím spouště. Je to malé zdržení, ale stojí to za to, jak je ostatně vidět i z tvých fotek.

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Výsledek mne hodně překvapil, ono s tím automatickým nastavením to bylo občas v pohodě, a když se mi to nezdálo, postproces pomohl. Ale teď už se s tím taky nespokojím a budu si to nastatvovat sama

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Když jsem zkoušela nastavení na zářivku, taky jsem zapomněla a šla fotit na zahradu a prvních pár fotek bylo jak od Šmoulů

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to máš svatou pravdu, člověk se pořád učí, tuhle jsem prozkoumala foťáček a zjistila, že tam mám také manuální zaostření a mám dojem, že od té doby jsou fotky podstatně lepší. Pořád to prostě zkouším.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Při manuálním ostření samozřejmě ostříš na to co potřebuješ ty a ne na co se chce ostřit aparátu. Takže i kvalita fotek se změní....

    OdpovědětVymazat
  13. Vím, že je vyvážení bílé, ale zatím, jsem to nezkusila, budu muset, strejda mi to chce celý vysvětlit, a máš pravdu, pořád je se co učit.

    OdpovědětVymazat
  14. Pořád se máme co učit, to je pravda, ale neměli bychom zapomínat na to, co jsme se již naučili, a není toho málo. To, že o fotografování nic nevíš, jak sama tvrdíš, vůbec nezabránilo tomu, abys fotila a fotila a tvé fotografie jsou na velmi dobré úrovni. Nemusíš se podceňovat, shazuješ tím sama sebe a to, co již umíš. A umíš toho dost, včetně umění se dívat.   

    OdpovědětVymazat
  15. Van Vendy3/11/16 12:19

    Jinak, krásné oslnivé podzimní fotografie. Mně podobný zlatistý nádech vytváří program Západ slunce, který mám na svém nikouškovském automatu. Ale i bez toho progarmu se mi daří zachytit podzim docela dobře, zvlášť když je hezky.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Taky mám ten režim západu slunce, ono je to popravdě skoro stejný princip. Tam se taky vyvažuje bílá. Ono se taky na tom barevném podání hodně podílejí objektivy. Když fotím těmi manuálními tak je podání barev skoro stoprocentně nezkreslené, daň za různé antireflexní vrstvy u těch moderních je právě to, že zkreslují barevnost....

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Jenže já zjišťuju že je potřeba i teorie a vědět co všechno ten foťák nabízí, a tady jsem totálně mimo.

    OdpovědětVymazat
  18. [15]: No právě, teorii, to jak ten foťák funguje, co všechno nabízí, jak nastavovat při různých světelných i přírodních podmínkách taky člověk hodně potřebuje.

    OdpovědětVymazat
  19. Vyvážení bílé patří mezi parametry, které nastavuju při každém focení. A používám ho ráda :). Všechny tyhle informace jsem si kdysi dávno vyčetla na netu a vlastně o fotografování čtu pořád někde něco, protože se pořád učím.

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Tak to já taky, akorát pak v zápalu boje povětšinou na všechno zapomenu Listího už je taky pomálu, a tak počítám že příští procházka už bude hodně bezlistá ....

    OdpovědětVymazat
  21. No teda. Věříš tomu, že ani já tohle nepoužívám. Vždy se snažím nějak pomoci nastavováním clony a času a není to ono. Nyní nemohu jít ven, ale mám chu't to vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  22. [24]: Já nevím jestli to kompakty nebo ultrazoomy mají. Budu se muset na ten můj podívat jestli tam v nastavení něco je.....

    OdpovědětVymazat
  23. [25]:Vyvážení bílé mám dokonce jako přímou volbu na joysticku. BW,denní světlo, deštivo, přítmí, vyvážení bílé 1 a 2. automatické vyvážení..

    OdpovědětVymazat
  24. [26]: Aha, no tak to zkoušej. Já musím trochu víc do menu, protože Nikon nemá na aparátu narozdíl od Canona tlačítko, ale je to chvilka. Navc tam je asi šest způsobů vyvážení na různé druhy zářivek, a dalších šest možností nastavení v exteriéru i interiéru.

    OdpovědětVymazat
  25. [27]: Já mám ještě 18 scénických režimů včetně nočního focení z ruky. To je zajímavé, to už jsem využila.

    OdpovědětVymazat
  26. [28]: Tak to máš sakra různých možností

    OdpovědětVymazat
  27. Já jsem takový ultraamatér, že o vyvážení bílé jsem ještě neslyšel :)

    OdpovědětVymazat
  28. [30]: To mi povidej. Chtela jsem si udelat rekvalifikacni kurz prave na graficky editory, lec UP ho nenabizi.

    OdpovědětVymazat
  29. [30]: Ony některé kompakty tuhle možnost ale také nabízí.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....