12 října 2016

Něco málo z výletu ....



Jak jsem se tu již zmínila, první říjnový den,
mimochodem nádherný a slunečný, jsme ztrávili u švagrové
v jejich novém bydlišti, kterým se stala obec Svojetín, nedaleko Rakovníka.
Vesnička typicky středočeská, ale místo kde mají domek je příjemné.
Ale co jsem zjistila, nějakých osm kilometrů odsud leží přírodní
památka Kounovské kamenné řady. Chtěla jsem nejdřív manžela požádat
o to, abychom si tam udělali odbočku, ale nakonec jsme byli oba docela unavení
tak si to necháme na příště. Zmínila jsem i to, že sice cesta tam i zpět
je velmi krásná, jen se bohužel z důvodů bezpečnosti nedá nikde moc
zastavit a fotit. Míst odkud je do kraje vidět je pár, ale povětšinou v
nebezpečných zatáčkách, kde se nedá moc uhnout ze silnice.
Něco málo jsem nafotila při zpáteční cestě z auta, či při zastávce u splavu v Nižboru.
Nějakých dvanáct kilometrů od švagrové, bydí i její dcera a tak při cestě zpět
mi manžel zajel ukázat i jejch ves. No ta už je trochu taková divnější
Chmelnice až těsně k prvním domům, většina z nich je prázdných a vybydlených,
dalo by se říct, že veškeré obyvatelstvo bydlí soustředěné ve dvou nebo třech uličkách.
Jestliže já si říkám, že moje bydliště je řiť, tak tohle je stokrát horší.
Jediná krásná památka je zdejší kostel, který jsem si nafotila do
dalšího kola sakrálek a stará památná lípa u něj. Obec má zajímavý znak
i historii, ale bohužel to je asi tak vše co se o ní dá říct. A krásné
umístění na kraji zdejších rozsáhlých smíšených lesů ......


Obec má ve znaku chrta .....


..... a proč? To se dozvíte zde


Památná lípa má obvod kmene 5 metrů



K našemu velkému překvapení si náves zabrali slovenští filmaři.
Tak jsme si říkali co je asi na zdejším nic zaujalo....


Zastávka pod nižborským klášterem na ostrohu nad Berounkou


A splav pod ním. Bylo opravdu parádně a našlo se pár lidí, kteří se tu opalovali.
Tedy jestli byli i tak otužilí, že vlezli do vody, tak to netuším ....


I když slunce se na hladině parádně třpytilo


Teď už se dostáváme do části rezervace Český kras a posléze do skalnatého
kaňonu Berounky


Bohužel, okno od auta bylo dost šmouhaté, což se podepsalo na kvalitě fotek.
Opar v dolním rohu okolo železniční trati nás provázel dost velkou část cesty.
Důvodem byla parní lokomotiva která si frčela údolím a zůstávala po ní
hodně dlouho kouřová stopa. Narazili jsme na ní až na nádraží v Řevnicích
ale vyotit jí nešlo, protože jsme stáli v koloně před šraňky od nádraží dál než bylo milé.
A tak byl vidět jen kouř a slyšet jak si houká a supí....





Ještě jedna parní stopa. Tady jsme byli rychlejší než foťák takže skála se schovala za strom u silnice

15 komentářů:

  1. Lípa je fakt monumentální Ta už toho viděla    Je pořád ještě pěkně košatá Všechny fotky se mně líbí Nádherné výhledy, je tam překrásná příroda v tom místě

    OdpovědětVymazat
  2. Ta lípa je boží, miluju tyhle památné stromy. Kolem jednoho dubu chodím každý de, má asi 300 let a 530 cm .

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Pokud máš na mysli ty skály, tak to už je o hodný kus jinde. Údolí Berounky okolo Srbska, Karlštejna a Český kras. U švagrové je to prostě echt středočeská krajina. Tedy roviny, pole, chmelnice a někde vzádu na obzoru lesy a ještě vzaději Krušné hory. Jen tu a tam malý kopeček mezi poli.

    OdpovědětVymazat
  4. Dodatek - ta lípa je opravdu ohromná. Doufám, že ještě nějakou dobu vydrží!

    OdpovědětVymazat
  5. Možná tam fotili nějakou detektivku. Nebo spíš část z ní.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: No, anebo něco z padesátejch let nebo z konce války. pro všechno by tam reálie našli Ale už jsem to psala v předchozím komentu, to okolí je focené tak o padesát kiláků dál....

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Tak si tak říkám, nejseš ty zakuklenej vodník? Už co se týče tvých fotek, většinou jsou všechny od vody, tady se ti líbí vodní ....   

    OdpovědětVymazat
  8. Jo Berounka.....Památný strom má snad každá obec a je to dobře, že si toho lidé všimli a všímají.

    OdpovědětVymazat
  9. Ha ha, a tos měla klidně napsat, že máme v Kroučové místo návsi obrovské  chmelařství. Ale mohlo to být horší, bydlet třeba v Brlohu, Křoví nebo Pičíně...

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Tak jestli myslíš tu šílenost v podobě té sušičky na chmel, tak ta se nesmírně líbí mému muži, neboť má ke chmelu a výrobkům z něj nesmírnou náklonost (asi to dělá i to jméno) a navíc kousek od ní bydlí jeho neteř a vedle ní jeho kamarád Pepa, kterej do hospody chodí  jen když je tam Vendys a neustále se Kristýny ptá, kdy už přijede.. No a pak mi také s velkým nadšením ukazoval fotbalové hřiště.A chmelnice která leze pomalu až do oken to je taky něco . Nějak mi vážně připadalo, že tahle obec je obydlená jen v těch třech ulicích okolo návsi a pak v těch dvou co bydlí Kristýna. Ale něco na obhajobu, to že jsou tam tak krásné lesy. Tedy zvenku, nevím jak uvnitř Vidíš, Pičín není od Mníšku zas tak daleko. Ovšem bydlet ve snobárně zvané Řitka nevím, nevím.....

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Tak u nás v Řitníku třeba žádný nemáme..... když tak přemýšlím kde tady je tak mi to vychází nejblíž na Kozlově který jsem fotila do té soutěže o nej strom. Jo, a pak vlastně v gubernii ve Třebové, tam je nějaký který sázeli skauti v nějakém pravěku.

    OdpovědětVymazat
  12. Mě zaujala krajina, Berounka, romantika, klášter....

    OdpovědětVymazat
  13. Kaňon Berounky je nádherný, neznám ho, mohli jsme při pobytu ve Zbirohu vidět kaňon Velká Amerika, ale tehdy jsme po mé havárii byli bez auta a nebylo, jak se tam dostat.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Velká a Malá Amerika je blíž k Praze, a máš pravdu, dost se tam natáčelo a asi i ještě natáčí. Je to ve stejné části Českého krasu. Navíc se tam dřív jezdili opalovat nudisti a policajti je za to honili. A pak další krásný místo je jezírko v Prokopském údolí. On je vlastně Prokopák taková předzvěst těhle krasových území.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....