06 srpna 2016

Motýlí II .....




Konečně jsem se tedy dostala po cestě dál,
na jinou část a chvíli to vypadalo, že tady už žádné motýly
nenachytám, ale opak byl pravdou. I tady, i když ne tak hojně jako
před tím, se nějací třepotálci našli. Šlo povětšinou o okáče, opět soumračníky
i jeden modrásek se našel.....


A začneme okáčem lučním - samečkem


Okáč luční - samice



Okáči prosíčkoví


Okáči bojínkoví



Směs motýlů, bělásci, soumračníci a modrásek podobný - samec


Modrásek podobný - samec





Tihle už byli na sosačce, tedy na čerstvém blátě. Bylo to tady všude motýlů
ohromné množství, a ani se nehnuli i když jsem mezi nimi chodila. Byli jak hypnotizování
a jen rejdili sosáčkama .....



Soumračník slézový


A trochu barviček, babočka paví oko, ty už jsem fotila v parku v Dobříši,
kde jich zas bylo pro změnu spousty.





23 komentářů:

  1. Pěkná přehlídka, povedlo se ti nafotit docela dost motýlů celkem. Chce to trpělivost, že?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Záleží na tom kde je fotíš. A čím. Pokud teleobjektivem, v pohodě si je přizoomuješ i z větší dálky, takže se necítí v ohrožení. Což je případ všech těch co jsem nafotila.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, tak jsem zoomem přiblížila kačeny, co jsem fotila na rybníce u nás.To je fakt dobrý vynález u digitálku.   

    OdpovědětVymazat
  4. Pořídila jsi parádní "sbírku motýlů". Prohlédla jsem si oba články a musím uznat, že umíš. Za prvé parádně fotit a za druhé tvé znalosti fauny jsou udivující. Já poznám běláska, žlut'áska, modráska, babočku kopřivovou a paví oko a také otakárka fenyklového. To ostatní je pro mě "ves u Madridu".

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou povedené záběry, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jednou jsem takhle nafotila tady u nás na blátě sosat asi dvacet bělásků. A pak už nic. Až zas teď o dovolené. To je jen zlomek toho množství motýlů co tam bylo. Jelikož jsem fotila teleobjektivem a šlo mi spíš o co nejlepší detail tak jsem měla užší záběr a nepobralo to všechny co tam seděli. Soumračník slézový je pro mne taky novinka, ještě jsem ho neviděla.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Fotit možná ano, ale i já jsem hledala některé pracně na netu. Nejvíc práce bylo s tím ostruháčkem dubovým. On totiž na všech fotkách vypadal naprosto obyčejně hnědě. Až na jedné bylo při lomu světla vidět ten modrý odlesk stejně jak ho mám nafoceného já. Takže už jsem pak věděla co jsem nafotila zač.

    OdpovědětVymazat
  8. Motýlci jsou fantastičtí, ale to nafocení, to smekám!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkné fotky...Mne se motýly nikdy fotit moc nedařilo...

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Taky jsem kdysi viděla hodně bělásků pohromadě na blátě, ale byli tam jenom ti bělásci.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné. Ani jsem netušila, kolik je druhů.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Tohle všechno jsou jen čtyři nebo pět druhů motýlů z toho ohromného počtu co u nás žije....

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Taky mne to překvapilo kolik druhů jich tam bylo a hodovalo....

    OdpovědětVymazat
  14. [9]: Já s tím mám taky problém, ne že ne. Ale dost mi pomáhá teleobjektiv. Nemusím k nim tak blízko takže jsou v klidu a stejně jsou na nich vidět krásně detaily.

    OdpovědětVymazat
  15. [9]: Nejhůř se mi fotil ten ostruháček. Pořád lozil z listu na list a nechtěl roztáhnout křídla, takže nebyl moc vidět, jenže pak vlezl na list kam svítilo sluníčko, a ta křídla roztáhnul. I když ne úplně....

    OdpovědětVymazat
  16. Parádní sbírka a ohromuje mne, že jich je tolik na jedné fotce. Musely jich tam být mraky.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: To ano, musela jsem dávat pozor kam šlapu abych jim neublížila.

    OdpovědětVymazat
  18. Ty jsi prostě paní fotografka, to se nedá nic dělat

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Děkuji moc, ale jsou lepší

    OdpovědětVymazat
  20. [22]: Vcelku ano, teď už je to s motýlama horší, moc jich už vidět není. Možná že už taky na ně bylo moc vedro, ale v posledních týdnech jich opravdu bylo vidno jen trocha.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....