27 července 2016

Punkevní jeskyně.....



V posledních dnech je docela pěkné teplíčko,
a tak si myslím že je tak akorát čas na to, vzít si k ruce
nějakou mikinu,( i když ti více záhřevní mohou absolvovat dnešní
výpravu do podzemí jen tak v tričku a kraťasech, věřte mi, jde to ), a je
to parádní osvěženíčko, dokonce se i tady trochu zapotíte při výstupu
na nejvyšší místo Punkevních jeskyní a vydáme se za železné dveře.
Nejde o nějaké politické omezení, jen o ochranu klimatu v jeskyních
a ponoříme se do hlubin zemských. O tom kdo byl první a kdy kdo objevil
tu kterou část jeskynního komplexu tady nebudu vypisovat, protože by to
byl sakra dlouhý článek a čeká nás docela nášup fotek. Pokud má kdo zájem to zjistit
tak teta Wiki velmi ráda poradí.
Tím, že jsem fotila pokud to šlo bez blesku, jsou některé fotky mírně mázlé, nebo tmavší
ale jak jsem se opět ujistila, můj foťák překvapivě stíhá fotit dost kvalitně
i v místech kde je minimum světla.


Začínáme Předním dómem ..... tdy jsem použila blesk, ale kazil tu
zvláštní barevnost, a tak jsem ho pak oužívala jen v opravdu výjimečných případech


Trochu jsem bojovala s nastavením a tady to je dost vidět S vyplazeným jazykem


Ale časem jsem to vychytala ....


Čtyřmetrový stalaktit jménem Strážce


Detail "hlavy" Strážce



Brčková výzdoba stropu


Skalní vodopád (tak jsem si to pojmenovala já)



Salmův sloup




Zrcadlové jezírko. To vzniklo uměle, kvůli efektu odrazu stropu.
Jinak si můžete povšimnout části pódia, protože se v této části jeskyní
pořádají koncerty. To jak to zní se můžete přesvědčit o kus dál, při výstupu
sifonem do Reichenbachova dómu, kde vás přivítají velebné tóny Ave Maria.




Detail brček, jsou to tenounké duté krápníky, tohle jsou teprve "miminka"


Tolik Přední dóm a příště se vyškrabeme po schodech sifonem do nejvyššího
místa jeskyní, Reichenbachova dómu, abychom se zas spustili dolů
a prošli až ven do Macochy....






15 komentářů:

  1. Moc příjemná procházka jeskyni v těch vedrech   

    OdpovědětVymazat
  2. V Punkevní jeskyni jsem nebyla, my jsme s přítelem prolézali Kateřinskou, takže vím, jak těžko se v podzemí fotí, a to nejen kvůli světlu, ale i kvůli štrůdlu lidí.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Bohužel víc než Punkevní, Macochu a plavbu jsme nestihli. Musela jsem se vrátit abych ubytovávala lidi, kteří měli na víkend zamluvený penzion. Tak snad někdy příště vyjdou i ty ostatní jeskyně.

    OdpovědětVymazat
  4. Jsou fantatický, tedy, jak Punkevní jeskyně, tak  fotečky!

    OdpovědětVymazat
  5. Mám ráda punkevní jeskyně, bal jsem tam několikrát a určitě né napsledy, a fotila jsem s bleskem

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Možná bych taky ronila slzy, Vendy, ale zcela určitě bych měla husí kůži, která mi naskakuje při poslechu krásné hudby.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: No, v těch jeskyních to bylo nádhera, to v každém případě, ale ten okamžik kdy jsem se rozbrečela byl jinde. A jak jsem zjistila že  i moje zcela pragmatická dcera se na tom samém místě naprosto stejně rozbrečela při své návštěvě Macochy.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Ono tam je přímo třeba v té části kdy pluješ na lodích zakázáno fotit s bleskem. A pak, bez blesku krásně vyniká ta teplá barevnost pískovce.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Jo, vím, že je někde zakázáno fotit s bleskem, ale matně vzpomínám kde.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Není divu, jste jedna krev, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  11. Tam jsem byl naposled před více než 20 roky. Zajímavé je, že zde se může fotit, ve Sloupsko-šošůvské jeskyni také, ale v mnohem menších jeskyních v Jeseníkách (myslím) ne, a na Slovensku asi nikde.

    OdpovědětVymazat
  12. [12]:Copak tohle mne nechávalo vcelku v pohodě, je to samozřejmě krásné, to ano, ale ta hudba tomu dala úplně jiný rozměr.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Tady se smělo i s bleskem, ale já ho nechtěla použít, zkresloval hodně zabarvení, a pak šlo to velmi dobře i bez něj, tam kde bylo až moc tmavo jsem ho tu a tam použila. Ale nesmělo se s ním fotit v jeskyních při plavbě po Punkvě a v Masarykově dómu. Jinak co se týče teploty, tak je tam asi na ten koncert potřeba si vzít nějakou bundu, nicméně já to absolvovala celé v tričku s krátkým rukávem a bermudách, mikinu jsem si vzala až při čekání na loď, tam totiž docela protahovalo a jak jsem byla zpocená tak mne pěkně záblo na záda takže jsem nechtěla nic riskovat

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....