04 července 2016

Kostelík sv. Maří Magdaleny Mníšek pod Brdy .....





Dnes se v dalším kole Sakrálek podíváme
blíž na kostelík sv. Maří Magdalény patřícího do barokního
areálu, který vám tady postupně představuji. Byl postaven jako první
ze staveb areálu a jako druhá stavba (tou další je poustevna) přežil
jakž tak padesátá léta s jejich likvidací většiny zdejších staveb.
Vzhledem k tomu, že v areálu jsou všechny stavby skvěle popsány,
nebudu dávat výcuc z netu, protože to samé je i na nafocených
informačních cedulkách......











Jedna historická


Marně jsem na netu pátrala po obrázku jak vypadal interiér dříve,
ale nic jsem nenašla. Tak alespoň fotka z infotabule jak vypadá kostelík
dnes. I když byl otvírací den a v infocentru měl už někdo být, nebyl. Chtěla jsem
poprosit jestli by mi neotevřeli.


Vlevo od kostelíka stojí mohutný buk, jehož stáří je 230 let.



A na závěr jedna upravená, aby připomínala staré obrázky ze svatých poutí .....





15 komentářů:

  1. Parádní procházka skrz a kolem kostelíka Sv.Maří Magdaleny. Líbí se mi bezvadně detailní popis včetně základů a údajů o stáří stromu. Koneckonců, proč ne, patří k sobě. A je to rarita.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tady v tom areálu je skvěle všechno na infotabulích popsáno včetně dobových fotek. Takže se to pak dobře buď dohledá nebo přidá fotka. Ten areál by se dal nazvat " milý" tak to tam na mne působilo, mile a vesele i když jde de facto o sakrální areál. Jen ten výplaz nahoru do kopce   

    OdpovědětVymazat
  3. Ta poslední fotka je jak ze starší doby, krásný

    OdpovědětVymazat
  4. V Mníšku jsme byli, kostelík je na krásném místě...

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: To ano, ono vůbec celé městečko je takové dýchající starými časy.

    OdpovědětVymazat
  6. Kostelík je sice dost zanedbaný, ale přesto krásný, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Ani jsem si nemusela dát moc práce se sháněním. Oni tam mají naprosto skvělé infotabule u všech památek včetně města. Takže stačí jen nafotit. A co tam měli i o historii celého Skaleckého masivu a těžbě rudy!

    OdpovědětVymazat
  8. Když kostelík vykukuje ze zeleně, je malebný, ale nesmí se na něj dívat zblízka :)  

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Tak ono bohužel město nemá bezedná rozpočet, ale snad se zas dočká. To víš, na tom vrchu je hodně vystaven nepřízni počasí a zřejmě i podloží stále pracuje.

    OdpovědětVymazat
  10. Kostelík je zajímavý a fotka, kterak vykukuje z lesa je malebná.

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Někde to tak mají, což je prima, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: On je z jedné strany vidět odevšad. Když vylezu na silnici za chatou a popojdu pár metrů, už na mě z kopce mrká.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Ano, a jsem za to vždycky ráda. I když teď na Macoše byly ty  tabule oškrabané, vydřené někde až na základ.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkný kostelík! A navíc s doslova pohnutou historií   

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Nepleteš, o té jsem tu také psala.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....