05 července 2016

Keře a stromy .....



Předposlední článek z výstavy skalniček
se týká stromů a keřů, které mne zaujaly. Některé květem, jiné svou barevností
nebo místem růstu. Nedivte se, že třeba už dávno nekvetou, pořád se totiž
pohybujeme ve dvou datech. Kytičky ze 7.5. a areál Skalka 10.5. což bude nejlépe
vidět na závěrečných výhledech na Brdy. Jak je vidět nafotila jsem toho
opravdu hodně Mrkající. Ostatně se zadařilo i později a tak se, i když se zpožděním,
podíváme na šidélka v travách, na červnový koncert Miro Žbirky nebo na první
červencový páteční výlet pod zem. Do Macochy a Punkevních jeskyní.
Ale teď zpět do květnové Prahy a zahrady u Faustova domu .....


Třeba tento keř mne zaujal květy, které vypadají jak
bílé střapce. Jeho jméno je fotergila a patří mezi vilínovité.



Wistárii asi není třeba představovat


Bílá květenství kaštanů se na pozadí z břečťanu velmi vyjímala



Až někdy zase na jaře potkáte tento keř, přivoňte si k němu.
Nádherně voní a má to i ve jménu. Kalina vonná.



Pidimini druh smrku


Maličký čarověník


Kvetoucí cesmína






10 komentářů:

  1. Stejně se mi nejvíce líbí květ kaštanu. Je krásně bílý s vnitřkem barevným, tvar má jako stromeček. Ostatní jsou také krásné, každá rostlina má své kouzlo. Díky.

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Pro mě je zas nej wistárie. Nádherně voní a má spoustu valérů fialové. Nafotila jsem i bílou, ale ta byla dost daleko a za plotem tak nešel udělat detail.

    OdpovědětVymazat
  3. Květy kaštanů jsou prostě úžasný a Vistárie je taky nádherná.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jsou krásný, já nevím, která víc nebo méně...

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ke kalinám čuchám moc ráda, voní fakt překrásně

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkně bohatá květena, takové střapce by vinaři mohli závidět :)

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Ten keř s bílými květy byl v zahradě zastoupen velmi hojně. Wistarie jen jedna, přes cestu se pnula po takovém loubíčku.

    OdpovědětVymazat
  8. Takové záběry se nikdy neomrzí, Vendy.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....