13 června 2016

Orchideje a masožravky .....



Ze stejného zahradního parteru z kterého
byly minulé fotky, jsou i ty dnešní, byť o rostlinách zde
nafocených by se sice také dalo říct že jsou hajní
tedy ještě spíše luční, ale z luk nebo hájů
někde tropech. Ale jsou zde i druhy, které můžete
potkat i u nás. Jedná se o skupinu masožravek a orchidejí.
Řeknu vám, že vidět pěkně v centru Prahy tak krásné velké špirlice
rostoucí pod lípou je docela zajímavý pohled .....

Začneme orchidejemi, nečekejte však hýřivé barvy, tvary a velké kěty.
Jde o orchideje zemní, které dorůstají maximálně tak dvaceti centi na výšku.
I tak ale mohou směle soupeřit krásou se svými většími epyfitickými
kolegyněmi.



Zrovna tuto můžete potkat, i když už dost vzácně i u nás. Jedná se
o velmi ohrožený Vstavač nachový.


Tahle rostlinka sice není ani orchidej, ani masožravka ale byla s nimi ve skupině.
Myslím že budete hodně překvapeni druhem. Jde o klemátis. Jmenovitě Klematis Fremontův.


A už se dostáváme k těm masožravkám. Opravdu vydařené exponáty
Saracenií nebo také Špirlic.






Orchidej jménem Pleione se dá pěstovat u nás na skalkách normálně.
Je pravdou že nepatří zatím mezi nějak moc rozšířený druh, ale občas vidět
v nabídce skalniček je.



Střevičník pantoflíček myslím není nutné moc představovat.
Roste u nás, byť přísně chráněný. V této barevné kombinaci
ho volně v přirodsě nenajdete, ale i jeho původní žlutohnědá
je velmi krásná.




14 komentářů:

  1. Nádherné květiny, Vendy, moc se mi líbí vstavač a klematis, ten je zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  2. Světluška 7713/6/16 23:23

    A já pořád přemýšlím, jak můžeš znát tolik různých kytek ... no správné studijní prostředí

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Hodně znát kytky mne naučil dědeček, a pak jsem už studovala z atlasů a knih o různých květinách, kterých mám doma hafo. Ve škole mne bavila botanika a vcelku mám pamatováka na jména, i když už mi taky vypadávají. Tady na té výstavě byly u každé, nebo skoro každé květinky popisky a ty jsem si taky vyfotila a podle nich hledám česká jména.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Máš pravdu ten klematis je zajímavý, člověk by to tipoval spíš na nějaký druh zvonku. Nevím co v té zahradě je během roku, ale asi ty azalkový a rododendronový partery, a jestli je přístupná i když tam nejsou výstavy to nevím. Skalničkáři tam vystavuji na jaře a na podzim. Ale myslím že i bez té výstavy je docela zajímavá. Už tím, že z ní můžeš vejít hned do kostela který tam stojí.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná přehlídka květin.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Budu si to pamatovat ... snad!

    OdpovědětVymazat
  7. To jsou velice zajímavé rostlinky. A takovou pěknou skalničku orchidej to bych si dala líbit.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: U skalničkářů, nebo na výstavě by neměl být asi problém ji koupit. Já jsem ani raději nekoukala co měli k prodeji, protože bych se jen zbytečně naštvala. A určitě na netu bys jí sehnala.

    OdpovědětVymazat
  9. Masožravky jsou zajímavé kytky, ale ten zvoneček  klemátis se mi moc líbí. Je tak něžný a skoro jako nějaký ornament.

    OdpovědětVymazat
  10. Ty masožravky mají chřtány rozevřené, je vidět, jaký mají hlad

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Příště to můžu vyzkoušet   

    OdpovědětVymazat
  12. A co Adelaide Kratzmari?

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Adelhaide jsem nepotkala, ta přece bydlí jinde, i když není úplně známa přesná adresa, mělo by to být někde na Malé Straně v okolí Malostranského náměstí.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....