09 června 2016

Hajní květena ....



Po azalkách a rododendronech se dnes nabízí
hajní květena. Tedy já si tu skupinu pro sebe tak nazvala. Jinak
jsou to samozřejmě zase rostliny které se mohou pěstovat a skalkách,
ale třeba tam kde je víc stín i vlhko. Ve stejném místě byla ještě expozice
masožravek a orchidejí terestrických, tedy těch které rostou v zemi .....
Abych věděla jak se která rostlinka jmenuje, nafotila jsem si latinské
názvy, ale těmi vás nebudu zatěžovat, názvy vám napíšu v češtině Mrkající


Opět rostlinka, kterou člověk spíš zná z přírody jen v růžové barvě.
Buď tmavší nebo světlejší a někdy i bílou nebo žlutou. Ale takovou krásnou modř
jsem neviděla.....
Jedná se o kytičku s českým názvem Dymnivka


Dalčí krasavice vypadá velmi zajímavě, i ona, jako ještě pár dalších
byla pro mne objevem. Neznám jí a ani jsem jí neznala. Jmenuje se Trojčetka.
Má několik variet a barev a všechny jsou krásné.



Plnokvětá forma má taky hodně co do sebe



V jednoduchosti je také krása


Další zvláštnost, má i zajímavý název. Arizéma nebo také kobří lilie









14 komentářů:

  1. To jsou hodně zajímavé kytky, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky, u tebe je radost se dívat na obrázky.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Vachta je rostlina která miluje hodně vlhko. Kvete proto okolo potoků a řek, nebo tam kde je silně podmáčená půda. Ta modrá u dymnivky je moc pěkná....

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: To vím, dokonce vím, kde roste, ale neviděla jsem ji kvést.

    OdpovědětVymazat
  5. Pro mě samé neznámé kytičky, ale všechny jsou krásné. Vypadají tak exoticky.

    OdpovědětVymazat
  6. Úžasné kytky. Znám jen dymnivku, ale ne modrou. Ostatní jsou pro mě novinkou.

    OdpovědětVymazat
  7. pěkný herbář, jen co je pravda!

    OdpovědětVymazat
  8. Tyhle kytky ani neznám, ale líbí se mi

    OdpovědětVymazat
  9. Pro mne jsi jako objevitel. Tu růžovou dymnivku jsem myslím už viděla, ale modrou ne a ty ostatní kytičky jsou pro mne úplná neznámá.

    OdpovědětVymazat
  10. Dymnivka je nádherná, znám jen název, ještě jsem ji neviděla natož v modré. Kobří lilie i ostatní květinky jsou moc krásné.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Ano, Dymnivka dutá. To je ta s kterou se normálně můžeš setkat u nás v přírodě. Ono když jsem hledala český název  je těch druhů povícero.

    OdpovědětVymazat
  12. Kobří lilie je zajímavá, skutečně je vztyčená jako kobra ve střehu.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Masožravky opravdu nejsou závislé jen na hmyzu. Dokáží přežívat i bez něj. Ale v přírodě se asi nikdy nestane že by nějaký hmyz neulovily.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....