08 června 2016

Barevné elegie VI .....



A dostáváme se do sváteční neděle 8.5.16
Byl opět nádherný slunečný den a Praha voněla šeříkem.
(No, tak tohle zrovna vyznělo jak z agitky za dob bolševika)
jenže, ono to fakt tak bylo. Konečně se projevuje blahodiní
katalyzátorů, protože i na tak dopravně exponovaném místě
jakým Karlovo náměstí je, prostě když vylezete z metra a nadechnete se,
cítíte jen nádhernou vůni. Šeříků, čerstvých šťavnatých listů na stromech,
trávy a prosluněného vzduchu. Prošla jsem parkem a nenápadnou brankou
vešla do království květin. A jelikož jako první mne uvítaly květy rododendronů
a azalek, bude jim věnovaná dnešní část. A že bylo na co koukat, to mi věřte.


Velké květy rododendronů ...


..... ale i drobné azalek ne vyšších než třicet centimetrů


...... barev klasických .....


..... ale i velmi překvapujících. Já tedy zatím modrou barvu u azalky neviděla.
Ostatně ani u rorodendronu ne .....




Tahle kombinace mi učarovala. Něco tak jemného a něžného



Úžasné skalkové azalky. Maličké, vysoké jen deset centimetrů



Ale i impozantní rododendrony. Věděli jste, že ve své původní vlasti Himalájích
nebo Alpách dorůstají velikosti slušného stromu?
Tyhle byly tedy o dost menší ....















20 komentářů:

  1. Jo, botanická.. to je oáza klidu a míru v rušném centru města..

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Šárko, to nebylo v botanické. To je zahrada vedle Faustova domu a de facto patří ke kostelu sv. Jana Na Skalce.

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou nádherné květy, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Já jsem si pak řikala, že jsem to napsala moc unáhleně. Ta jedna fotka s tou zdí ale vypadá jak z botanický. V zahradě vedle Faustova domu jsem vlastně nikdy nebyla, kdybych věděla, že tam jsou taky azalky a rododendrony, hned bych se tam šla podívat, jsou krásné

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Ono zas odtamtud je to do botanicky jen skok. Nektere azalky, zrovna treba ty modre a drobnokvete tam jsou asi stale, ty skalkove byly soucasti vystavy.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]:Ja vubec netusila, ze muze azalka byt modra. Nikdy jsem takovou barvu nevidela. O to vic jsem byla nastvana ze je tam i prodavali a ja ji nemohla koupit protoze bych ji musela vlacet vlakem.

    OdpovědětVymazat
  7. tak tomu říkám skalka! pro relax jako stvořené

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: To je škoda, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  9. oči přecházejí z těch krás Wendy, moc pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
  10. Bolševik - nebolševik, já mám jaro také spojené s vůní šeříků. Už navždy

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Ono toho bude ke koukání ještě víc

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky a vynikající fotografka

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Díky. To jaká jsem nebo fotografka se ukáže až mi donde fotokniha kterou jsem si nechala dělat. Tam se ukáže hlavně kvalita fotek.

    OdpovědětVymazat
  14. Parádní květy azalek a rododendronů.

    OdpovědětVymazat
  15. To je nádherná sbírečka

    OdpovědětVymazat
  16. Tolik barev, jsem okouzlená. A je to, co jsem vyfotila u nás jak to leze plotem opravdu azalka nebo oranžový rododendron?

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: To je azalka, oranžová barva rododendronům není dána. I když o modré u azalek jsem si to taky myslela do té doby než jsem je viděla na té výstavě ...... napoví i trochu tvar květů. Rododendron má spíš květy nahloučené do kulovitých květů ale azalka je má sice také v okolících ale takových rozvolněných, rozevlátých. A další rozdíl je v tom, že azalka na zimu opadává kdežto rododendron ne. Azalku mám v záhlaví na té fotce.

    OdpovědětVymazat
  18. Rododendron jsme kdysi také měli ve velkém květináči (skoro vědru) a měl dřevitý kmen jako mladší stromek. Taky nádherně kvetl, ale nevýhodou bylo, že květy rychle vadly, zpravidla druhý den po rozkvetení odpadly, jako kdyby se tím kvetením úplně vysílily.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Tak pokud byl jen ve vědru, tak měl opravdu minimum živin. Ale pokud je v zemi, tak kvete podstatně déle.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....