13 května 2016

Vzpomínka na sakury .....



Dneškem se vrátím do posledního dne měsíce dubna,
a ještě jednou do Litomyšle. Když jsme vycházely z Klášterních zahrad,
upoutaly mne stromy se zvláštní barvou květů. Smetanovou z nádechem
do zelena. Až když jsem přišla blíž s překvapením jsem zjistila, že to jsou sakury.
Přiznávám se, že takovou barvu jsem ještě neviděla. Zatím jsem znala jen
ty s různými odstíny růžové. Samozřejmě jsem je taky pro vás hned vyfotila.
Zřejmě je to nějaké nové šlechtění, protože to byly stromy mladé, nevysoké.
A zhruba stejně starou a velkou jsem objevila i na mníšeckém náměstí v nové
výsadbě zrenovované části. Dokonce v plném květu, zatímco tady už odkvétají.
Tedy jestli už nejsou odkvetlé, ve městě jsem už nebyla deset dní a v těch teplech
co byly je každý den znát .....







Tahle barevnost už je mi známa víc .... když se jde k dceři, po cestě je
silnice lemována nádhernými velkými stromy.






13 komentářů:

  1. Překrásná vzpomínka, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  2. Jsou neobvyklé, ale krásné.

    OdpovědětVymazat
  3. Smetanova Litomyšl , takže smetanová barva sakurových květů. Je to ale nádhera, též znám jen růžové.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: I tak by se to dalo prezentovat . Ale mě tedy nadchly moc ....

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: To máš pravdu, ale to jsou sakury všeobecně. Krásné.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Možná že ve městě taky ještě něco kvete, ale vzhledem k tomu, že když jsem v sobotu odjížděla, byly už v plném květu a ony za tepla dlouho nevydrží kvést a rychle odkvétají.....

    OdpovědětVymazat
  7. Tak škoda že už odkvetly...nejen sakury, ale i normální třešně...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Při svém posledním toulání, jsem narazila na zvláštní jabloň, kterou sem stejně jak ty smetanové sakury do té doby ještě neviděla a která zdálky vypadala úplně jako sakura. A co čert nechtěl, když jsem se vrátila sem do gubernie, první strom před nádražím který kvetl byla taky plnokvětá jabloň ..... já zřejmě v tu dobu nikdy okolo nešla a tak jsem jí ani nezaregistrovala v květu.

    OdpovědětVymazat
  9. Ta poslední fotografie je naprosto úchvatná

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Dneska jsem zjistila, že sakury jsou u nás skoro odkvetlé, taky jim dal hodně zabrat déšť.

    OdpovědětVymazat
  11. Ta poslední se mi líbí nejvíc :).

    OdpovědětVymazat
  12. Jsou úchvatné, jako všechny květy.

    OdpovědětVymazat
  13. Znám jen růžové, ale ty bílé mají snad ještě bohatší hrozen květů.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....