24 května 2016

Pražské výhledy ....



Ode dneška se definitivně vynoříme z tmavých a studených hlubin,
do krásného slunného a teplého sobotního dne.
Cesta naší skupiny pokračovala z Letňanského výstaviště metrem na Muzeum
kde jsme přestoupili a jeli na Malostranskou. Požadavek účastníků zájezdu totiž byl, vidět
něco hezkého z Prahy a hlavně se svést lanovkou. Takže odkud jinud se na Prahu
podívat než z Hradčan. Z Malostranské jsme tedy zahájili první z mnoha
schodištních výstupů toho dne a to po starých zámeckých schodech do zahrady Na Valech,
kde jsme se z několika vyhlídek mohli pokochat jedněmi z nejkrásnějších
pohledů na Matičku Prahu. Naším plánem bylo projít zahradou až na Hradčanské
náměstí a z něj přes Strahovský klášter do petřínských zahrad a nahoru k
rozhledně, kam mělo několik účastníků chuť vystoupat. Jenže na konci zahrady jsme narazili
na první problém. Široké schodiště, které ústí ze zahrady na náměstí bylo uzavřeno
a před ním hlídkovali po zuby ozbrojení vojáci. Takže nezbylo než se vrátit a jiným
vyšším a příkřejším schodištěm, druhým toho dne, vyjít na třetí nádvoří
přímo proti katedrále. Prokličkovat mezi tůristy na druhé a pak na první a konečně
vyjít na místo kam jsme chtěli. I tady všude se pohybovali ozbrojené hlídky,
na což nejsem z Prahy vůbec zvyklá. Chodívám sem dost často, ale tentokrát mi
i trochu běhal mráz po zádech ......




Pohledy na malostranské střechy nikdy neomrzí. A když k tomu ještě svítí
sluníčko, je to něco eňo ňůňo




Pohledy na tu více moderní siluetu města ....


A jako odbočka pohled dolů pod valy do jedné ze zahrad


Kontrast starých a nových věží




Restaurace Nebozízek se stanicí lanovky


A náš konečný cíl ....


Musím říct, že při focení těchto výhledů zas jednou přišel ke slovu
teleobjektiv. Pořád je momentálně chudák upozaděný tím, že ponejvíc
používám momentálně jen starýho heldu. I když při téhle poslední cestě se
trochu provětral......


12 komentářů:

  1. Na tvých fotkách je znát, že máš Prahu ráda, Vendy, jsou skvělé.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Nechci kvákat nesmysly, ale mám dojem že ta zahrada patří k anglickému velvyslanectví. Tak úprava a trávník by tomu nasvědčoval   

    OdpovědětVymazat
  3. Měla bych se do Prahy zase někdy podívat, jak tak koukám na fotky, začalo se mi trochu stýskat Hlavně po zahradách kolem Hradu, tam to bylo vždycky fajn :)

    OdpovědětVymazat
  4. Trochu mi výhledy kazí moderní věžáky, ale co nadělám. Pokrok nezastavíš.

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: No jo, anglický trávník!

    OdpovědětVymazat
  6. Budu se muset do Prahy zase někdy podívat. Snacha plánovala 3 denní výlet a lákala mne. Jsem zvědavá, jak to dopadne.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Pokud mi to vyjde a z chaty se do Prahy vypravím, tak tohle je moje oblíbená trasa. Jen na Hradčany chodím míň protože tam jsou někdy přímo tlačenice a fotit je pak naprosto děsný. Popravdě teď jsem tam byla po víc než 25 letech.Do zahrad už se musí platit a ne zrovna malé vstupné, takže ty vůbec vynechávám. Spíš se procházím po petřínských zahradách.

    OdpovědětVymazat
  8. Vendy, tyhle pohledy se snad nikdy neomrzí.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: To ano, i pro mne jako Pražáka.

    OdpovědětVymazat
  10. Jsou to opravdu krásné záběry.

    OdpovědětVymazat
  11. Prstenec květin kopírující oblouk cesty je pěkný nápad, taková procházka musí pohladit na duši :)

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: tak pro mne je to pohlazení vždycky.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....