23 dubna 2016

Magnólie III ......



Tady jsem se sice dočkala, ale jinde mi utečou.
Bohužel. Každý den vyhlížím z okna na protější kopec, kdy už
pokvetou v jedné zahradě magnólie růžové, tedy pro mnoho lidí
"ty klasické". Včera jsem se v pozdním odpoledni, aby sluníčko
nebylo už tak ostré konečně vypravila, abych ke své lítosti
zjistia, že jedna kde se mi krásně fotily vždycky detaily květů
je naprosto diletantsky ostříhaná a druhá že má i po těch slabých mrazících
spousty květů popálených. Dalo mi hodně práce najít ty
které byly nakvetlé a přitom nebyly zahnědlé. Je škoda, že se
dostanu k jiné, kterou fotím strašně moc ráda v době, kdy už
bude odkvetlá. Už druhý rok se nějak na jaro nemůžu dostat
na chatu a když, tak už je po všem .....
V tomhle má ta moje ohromnou výhodu, že kvete dávno po mrazech,
pokud se nestane že přijde koncem května mráz jak už tomu
jednou bylo. Jenže svou krásu květů ukrývá v ohromných listech
takže zas tak moc nevyniknou .....
Letos tedy jen trochu fotek, pokud se mi náhodou nedostane
před objektiv ještě nějaká z těchto krásek....









21 komentářů:

  1. Tak krapet nahnědlé jsou, ale přesto pořád krásné

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ano, to je nejnovější šlechtění. Taky jsem je viděla. Ono je magnólií dost druhů, jen se tu u nás moc nevyskytují. Existují i neopadavé formy, nebo tzv. letní magnólie, které kvetou v červnu a v červenci. I ta moje vlastně už k nim patří. Ta kvete na přelomu května a června.

    OdpovědětVymazat
  3. Květy magnólie mě uchvacovaly už od dětství....   

    OdpovědětVymazat
  4. I tak jsou květy krásné! A voněly?

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Ne. Ještě čekám až tady rozkvete u jednoho baráku ta tmavá a půjdu si přivonět jestli opravdu voní.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsou to nádherné stromy, které od dětství obdivuju. U nás na severu kvetla v jedné zahradě a já kvůli ní chodila dříve do školy a ze školy pak pozdě. Prostě, brala jsem to "zkratkou" kolem magnólie a každý rok se těšila, až zase vykvete. Tady v Praze jsou vidět víc, ve vedlejší ulici jsou u dvou domů v několika exemplářích. Fotila jsem je ve středu v botanické zahradě, ale jen z dálky.

    OdpovědětVymazat
  7. Ony bývaly magnólie takovým středobodem zahrad u prvorepublikových vil. Vidím to třeba i u maminy v těch vilách co jsou všude kolem. Nikdy tam magnólie nechybí. A je v oblibě i dneska i když kvete jen chvilku nebo díky mrazům třeba vůbec.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherné květy, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  9. jojo, magnolie to u nás už rozbalily

    OdpovědětVymazat
  10. Letos jsem magnólie promarodila a už je asi nestihnu. Mají nádherné květy, je na ně krásný pohled..

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: A víš že to je docela protimluv? Ztepilý je smrk nebo topol, magnólie jsou spíš takové pěkně přízemní a rozložité....ale krásné, to jo.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Já propásnu mou milovanou na zámku na Mníšku ale i tu nádhernou na Petříně kterou jsem si taky chtěla vyfotit. Teď ještě doufám, že koncem května, až budeme mít zas na Dobříši dandičí slet snad pokvete ten ohromný magnóliový strom. Vždycky jsem tam dorazila když už byl odkvetlý.....

    OdpovědětVymazat
  13. [15]: No tak květy ano. I když jak jsem teď koukala z okna, jsou z nich ztepilé rezatiny   

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem se jimi pokochala aspoň u Tebe, je to ostuda ale nestíhám je fotit a to je miluju, není čas Ten bokeh je fakt krásnej!!!

    OdpovědětVymazat
  15. [18]: Mě se nejvíc líbí u té poslední.

    OdpovědětVymazat
  16. Pozdní mrazy je taková rána do zad květům. Ale i tak jsi našla krásná poupata.

    OdpovědětVymazat
  17. [20]: Ony zmrzly už maličké plody. Na Moravě už dávno odkvetly a právě měly už nasazené plody. Stejně tak víno, i když tam to nebude úplně katastrofické, jen bude úroda nižší.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....