16 dubna 2016

Magnólie I .....



Pro dnešní fotky, jsem musela hodně dát hlavu
vzhůru, ale zase ten pohled za to stál. V našem opožděném kraji
teprve na plno rozkvetly první, ranější, magnólie odrůdy Magnolia stellata.
Jejich hvězdné, zářivě bílé květy svítí snad z každé zahrádky a zahrady.
Ať už jako malé keříky, nebo vzrostlejší a vyšší keře. Díky jedné známé,
která má u domu nádherný stromek mám vždycky touhle dobou co fotit.
A pěkně do detailů. Nejinak tomu bylo i včera, i když díky tomu,že mne
čekalo připravit skoro celý penzion na víkendové obsazení se modrá
obloha, která do té doby byla, změnila v ocelově šedou a sluníčko
se schovalo za mraky ..... i když se k foceným objektům mám možnost dostat
hodně blízko, zvolila jsem tentokrát focení i teleobjektivem, aby se chudák
taky trochu protáhnul.Od doby co fotím heldou, ostatní dva značně
zahálí .....
Proto jsem rozdělila fotky na dvě části, ty které byly foceny heldou
a ty které byly focené Tamronem.







A takhle to vypadá, když se soustředím na chyby u druhých, a svých si nevšímám.
Tedy všímám, hned když jsem fotku viděla staženou bylo mi jasné, že by neprošla
kritickým zrakem těch, kteří se focením živí nebo focení učí ....



Tímto detailem se loučím s heldou a jdu hledat místo, kam si na zahradě tuhle nádheru zasadit.....



23 komentářů:

  1. Nádherné květy! Tak mě napadá, že jsem snad tenhle strom ještě nikde nepotkala... nebo jen nedávám pozor

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Spíš si nevšímáš. Teď je jejich čas. I když je možné že někde nemusí mít tolik příznivců jako tady, protože jejich srdce si získala magnolia x soulangeana, to je ta klasická růžovobílá.

    OdpovědětVymazat
  3. Magnolii máš parádně nafocenou.

    OdpovědětVymazat
  4. Píšeš, že jste v opožděném kraji, ale moje magnólie ještě nekvete. Je to tedy jiný druh, ale ani nevím její název. Po dnešku sice všechno poskočilo, ale nic. Možná nějaký květ rozvine zítra.

    OdpovědětVymazat
  5. Magnólie mně vypadla. Mělo být: ale magnólie nic.   

    OdpovědětVymazat
  6. Já chyby nepoznám, takže ani nevím , který z těch dvou sousedících snímků jsi myslela. Ale to je jedno.

    OdpovědětVymazat
  7. Magnolie mám moc ráda. Vloni jsem si nafotila krásné růžové, v jedné zámecké zahradě

    OdpovědětVymazat
  8. U nás rostla a kvetla bílá magnolie před školou - Masaryčkou, teď je z ní ZUŠ dříve LŠU a magnolii v rámci úpravy vysekali- škoda. Jsou ale ještě v protějších zahradách , snad se mi podaří některou vyfotit.

    OdpovědětVymazat
  9. ... heldou a ty které byly focené Tamronem... Tu dámu s tím pánem neznám.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Helda je taky pán. Helios. Ale myslím že až uvidíš ty další, ten rozdíl poznáš hned ....

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: No já zrovna chvilku před tím diskutovala u Čerfa nad jeho fotkou že mne  u něj překvapilo při jeho skvělých fotkách že mu nevlezl do záběru celý kvítek. No a udělám to samé ....

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: To, když se zadaří a jsem na chatě, tak chodím fotit nádhernou magnólii do zámeckého parku na Mníšku. Mají tam vysazené i tyto stellaty, až povyrostou bude to nádherný pohled.

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Ty růžové tady jsou také před rozvitím. V týdnu jsem koukala jestli už kvetou nebo ne, ale ještě to nebylo nic moc. Já třeba z Prahy znala jen ty růžové, tyhle bílé jsem tam nikde nevídala ani náhodou.

    OdpovědětVymazat
  14. [4]: Tento druh je rannější v kvetení než ta "klasická" růžová. Většinou kvete tak o čtrnáct dní dříve. Když se otvírají ty růžové tak zhruba dokvétá.

    OdpovědětVymazat
  15. [3]: Ono na dnešních fotkách, speciálně na jedné je vidět že také foukalo.

    OdpovědětVymazat
  16. To jsou nádherné květy, Vendy, a moc hezky vyfocené.

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné něžné květy a fantastické fotky - co k tomu dodat?

    OdpovědětVymazat
  18. Jaké chyby, kde? Krása to je, tenhle druh magnolií jsem nikde u nás v okolí neviděla.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Ta předposlední. Mnoho místa vlevo, minimum místa vpravo. Tím pádem ten květ je trošičku ustřihnutej. Já si taky nepamatuji že bych je v Praze vídala. jen ty klasické růžovobílé....

    OdpovědětVymazat
  20. Což o to, magnolie jsou skutečně překrásné, ale pak ten bordýlek. Jednou jsem po květu ukouzla a žuchla sebou o zem.

    OdpovědětVymazat
  21. Tento druh jsem neviděl, znám narůžovělé květy magnolií, magnólie jsou nádherné, na jaře v přírodě kralují.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....