11 února 2016

Odskočila jsem si mezi tvořením .....


...... abych se protáhla a trochu ulevila rukám
projít se po zahradě. No, a jelikož na chvilku vykouklo i sluníčko, napadlo mne
zase si jednou dát starej Helios na foťák a za dostatečného světla se s ním zas
něco pokusit nafotit. A dneska uvidíte co bylo tím spouštěčem
toho, že jsem si koupila redukci abych ho mohla používat.
Je to bokeh. Velmi zajímavý bokeh. Ten mne nadchnul
okamžitě když jsem viděla fotky tímhle sklem nafocené.
A dneska se mi to potvrdilo ..... i když v téhle
první sérii to ještě není úplně tak vidět.







I když na téhle už ten efekt je trochu znatelný ....



Ještě trochu bojuju s ostřením, zvlášť když jsem zkoušela fotit přes displej ......


...... ale když přestalo foukat, hned to bylo lepší





Už to začíná být takové jarnější, kočičky, jehnědy ..... za chvíli to už budou
i krokusy, které lezou fofrem ven ....





17 komentářů:

  1. Fotky jsou krásné, ale jakým jazykem se zde mluví? To co popisuješ ( nějaké technické parametry, či údaje ) mi nic neříká. Já vím, že jsem 100 let za opicema, ale já na technické věci byla vždycky blbá.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Bokeh je to pozadí fotek. A fotila jsem to starým objektivem ještě z dob analogových zrcadlovek Zenit. Jednu jsme měli doma a tak jsem si na něj koupila udělátko aby se dal používat i na těch dnešních digitálních..... on totiž vytváří specifický efekt. Ale víc to je vidět na těch dalších které teprve budu na blog dávat.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem na tom podobně jako Hanka a výraz bokeh bych si musela vygůglit, kdyby ho Hance nevysvětlila. Prostě blondýna, která má jen kompaktní fot'ák

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes jsme byli v nižších polohách a tam už řvali ptáci a taky všechno raší. Tak snad to jaro nedá na sebe dlouho čekat.Fotky jsou pěkné.

    OdpovědětVymazat
  5. Sice tomu moc nerozumím, ale určitě se zadařilo.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to, že - i když jednání bylo dlouhé a výsledek dlouho nejasný - příroda s námi prodloužila smlouvu o další rok! Předjaří je vždycky úžasné období a poskytuje krásné pohledy.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky, teď už raší pupeny?

    OdpovědětVymazat
  8. [11]: Jo, jo. A hyacinty, a tulipány, a narcisky....

    OdpovědětVymazat
  9. Bokeh znám jen z počítačových programů, v mém kompaktíku zřejmě nebude (leda by se mi povedlo nafotit náhodně, což se mi asi povedlo).

    OdpovědětVymazat
  10. [13]: To není krokus ale uschlý semeník japonského kosatce. V kompaktu se ten bokeh taky skrývá. když si na vyhledavači zadáš toto heslo, zjistíš co to znamená. Jen je rozdíl v tom že zrcadla dělají takový specifický bokeh narozdíl od kompaktů, ale to je konstrukcí aparátu.

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Také je mi nějak ten odborný fotojazyk cizí.

    OdpovědětVymazat
  12. Mám tyhle detailní fotky z přírody strašně ráda.

    OdpovědětVymazat
  13. Parádní fotky, Vendy, rozostřené pozadí je skvělé!

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....