23 listopadu 2015

To se to ale sešly partičky ....


..... na zemi i ve vesmíru.
A takových trochu podivínů a neurotiků
jací se hned tak nevidí. Ale rozesmějí vás, to zas ano .....
Tentokrát se při toulkách filmografií A.R. podíváme
blíž na dvě komedie.

Představte si, že jste před osmnácti lety
hráli ve velmi úspěšném seriálu který se odehrává
v různých galaxiích, prožívate v něm úžasná dorodružství a diváci
vás milují. Jenže jak jde čas, vaše role vás zaškatulkují a vám
ubývá stále víc hereckých možností, stárnete a tak se
nakonec smíříte i s tím, že navštěvujete různé pofidérní
akce a v maskách a kostýmech z toho tolik slavného seriálu
podepisujete svým fanouškům fotky. Ano, oni vás milují
ale vy je nenávidíte stejně tak jako nenávidíte své repliky
které ale všichni okolo vás neustále papouškují.
Jste obdivování a všichni si o vás myslí že jste i v
soukromém životě tak rovní, férový, odvážní a empatičtí
jak vás znají z obrazovek .....
Jenže, co se stane když se na jednom setkání
fanoušků seriálu objeví skuteční obyvatelé vesmíru
a požádají vás o pomoc v boji s galaktickým usurpátorem?
Jak se přes všechnu fantastičnost a neskutečnost takového
poslání naši hrdinní "astronauté" zachovají? Zůstanou
stále onimi hrdiny nabitými zkušenostmi, chladnokrevnými
vědci kteří si vždy vědí rady i v nejsložitějších situacích,
nebo se z nich stane jen hrstka egocetrických, žárlivých
jedinců kteří nejsou schopni pomoci druhým? kdo ví ......

GALAXY QUEST
USA 1999
Režie : Dean Parisot
Scénář : Robert Gordon
Kamera : Jerzy Zielinski
Hrají : Tim Allen, Sigourney Weawer, Alan Rickman, Tony Shalhoub .....


Alan Rickman jako sir Alexander Dane / Dr. Lazarus


Sigourney Weawer jako Gwen De Marco / poručík Tawny Madisonová




Tim Allen jako Jason Nesmith / komandér Peter Quincy Taggart


Tony Shalhoub jako Fred Kwan / poručík Chen





Když se po Zemi začne potloukat dvojice frustrovaných padlých andělů,
ctižádostivý démon, serafín, třináctý apoštol, dva proroci, Múza a Ježíšova
praneteř začnou se dít věci ......

(Ovšem předem varuji ty kteří jsou opravdu věřící, pro ně je tento film
asi naprosto neskousnutelným a tak ani nedoporučuji v zájmu zachování
zdraví dále číst)

Loki a Bartleby jsou ve své pravé podobě dva andělé. Loki je Andělem Smrti
a Bartleby Strážný anděl a oba se vzepřou Bohu a odmítnu dál svou práci dělat.
Za to je Bůh odvrhne a oni musí do konce věků zůstat na Zemi a nesmí se vrátit
zpět do Ráje. Najdou ale jednu skulinku jak toto Boží nařízení zvrátit. A to velmi
jednoduchou. Stačí jen projít v den, kdy katolická církev vyhlásí akci pro
očištění od hříchů branou kostela sv. Michaela v New Jersey. Jenže to Bůh
nemůže dopustit protože by se tím zvrátilo Boží rozhodnutí a nastal konec světa.
A tak pověří serafína Metatrona jako svého posla a mluvčího aby navštívil
Bethany, katoličku která sice stále ze zvyku chodí do kostela, ale svou víru
už dávno ztratila a která je, ačkoli to netuší, Ježíšovou praneteří aby jí
přemluvil k cestě do New Jersey kde má zabránit za každou cenu oběma
andělům projít branou odpuštění. A aby to nebylo tak jednoduché
do cesty se jí ještě postaví ambiciozní a namachrovaný démon Azrael
se svými zabijáky, který se snaží Boha zlikvidovat. Kolem Bethany se tak
utvoří společnost prapodivných individuí. Dvou proroků v podobě drogových dealerů,
třináctého apoštola o kterém se nikdy nesmělo mluvit protože je
černoch, Múzy Serendipiti která ztratila svou schopnost
inspirovat a skončí jako tanečnice u tyče v bordelu. Ještě větší
překvapení ovšem na Bethany čeká při zjištění že Bůh je žena a Ježíš
že byl černoch. Navíc ještě krom toho aby zničila oba anděly, musí
Bethany a spol najít ztraceného Boha, který/á si občas v lidské podobě vyrazí
mezi lidi aby si od své božské práce odpočinula a z poslední vycházky
se nevrátila ...... všechno tohle dohromady tvoří dobrou
oddychovku s výbornými hereckými výkony.

DOGMA
USA 1999
Režie : Kevin Smith
Scénář : Kevin Smith
Kamera : Robert D. Yeoman
Hrají : Linda Fiorentino, Ben Affleck, MattDamon, Alan Rickman, Salma Hayek
Chris Rock, Jason Lee, Jason Meves ....


Alan Rickman jako serafín Metatron



Ben Affleck a Matt Damon jako Bartleby a Loki v andělské podobě .....


....... a lidské


Linda Fiorentino jako Bethany, Metatron a Serendipiti



Salma Hayek jako Múza Serendipiti a Chris Rock jako
apoštol Rufus


Kevin Smith (tentokrát i jako herec, ne jen režisér) a Jason Mewes jako proroci ( a feťáci) Bob a Jay


Jason Lee jako démon Azrael


Alanis Morisset jako Bůh



Celkově shrnuto, pro katolíky a katolickou církev je tahle komedie asi vážně neskousnutelná,
ale pro nás ostatní dobrá zábava. Jak se psalo v jednom komentu na ČSFD přímo Božská!













27 komentářů:

  1. K tvému komentu na mém blogu - článek slouží jako informace o daném webu, předpokládala jsem, že jsme všichni dostatečně nadaní na to, abychom si link webu skopírovali z nadpisu, no jak vidím tak všichni ne ;) ale fajn upomínka, logo webu v článku jsem udělala přístupné na web.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Promiň, ale já jsem zase zvyklá na to že když někdo dává na blogu jakýkoli takový odkaz, je aktivní. Tohle byl za skoro pět let blogování první případ že byl neaktivní . Oba filmy byli natočeny jako určité parodie. První na téma Star Trek a jiné podobné filmy, druhý na určitá tvrdá dogmata církevní která stála dost lidí život. Já taky galaktické filmy ani seriály nějak nemusím, nicméně sleduji kinematografii Alana Rickmana už z toho důvodu že to je nejen pěknej chlap ale hlavně jeden z nejlepších britských herců a ohromný herecký chameleon. A snažím se s ním seznamovat ostatní. Protože on není "jen" profesor Snape ale mnoho dalších skvěle zahraných postav.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak toto jde nějak mimo mě....

    OdpovědětVymazat
  4. Tak toto je něco přímo pro mě...

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Jo, já se bavila velmi dobře. U obou....   

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, já ale mám mezery, Vendy, ani jeden z filmů neznám, ale oba vypadají zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak já doteď taky ne   

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Budu si u tebe doplňovat vzdělání a snad dojde i na nějaké ty filmy.

    OdpovědětVymazat
  9. Wendy díky za zajímavé filmy - už jdu na Uložto a těším se na kulturní zážitek!

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak ti přeji hezkou zábavu

    OdpovědětVymazat
  11. Také filmy záasadne nepozerám, nemám rád.

    OdpovědětVymazat
  12. Neviděla jsem ani jedno, ale hádám, že jednička je něco pro mně .

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: I přes dané téma je ten druhý také dobrá zábava!

    OdpovědětVymazat
  14. Galaxy Q nemá chybu! ovšem více se baví ti,

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Mě baví všechny parodie. I když žádný z těch galaktických filmů ani seriálů jsem nesledovala tak ano, bavila jsem se. U obou filmů.

    OdpovědětVymazat
  16. Všimla jsem si, že Matt Damon je další skorozárukou kvality (zatím jsem s ním neviděla žádnej slabej film), takže Dogma se mi zamlouvá. Navíc i podle tvého popisu může jít o dobrou oddychovku, zčásti mi trochu připomíná knihu Jak nezničit lidstvo, i když tam to bylo trochu jinak, ale taky se jednalo o anděla a ďábla a apokalypsu.

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Matt Damon I Ben Affleck. Oba. Trošku ti budu odporovat, nelíbila se mi pokračování Bourna. Ono to vůbec ve srovnání s tím zfilmováním byť starším, s Chamberlainem, bylo trochu nudnější. Ta první verze byl o mnoho lepší. GQ nebyl, vzhledem k tomu že to je americká komedie, žádná klasická řachanda ale člověk se  toho dobře pobavil. Mě osobně se líbilo jak komandér bojoval s tou "ještěrkou" když brali tu kouli pro pohon. Mimozemšťani byli dobře ujetý, to jo. Celkově to je prostě pro mne dobrá zábava. I když do kina bych na to šla asi jako hodně mladá ..... ale teď si to pustím takhle v počítači ráda. Včera jsem zase shlédla jeden filmek kde už zas hrál A.R. pěknýho hajzla.

    OdpovědětVymazat
  18. Hvězdné obsazení, myslím hlavně v ženských rolích :)

    OdpovědětVymazat
  19. První film určitě ne pro mne. Tohle nemusím. I když je pravda, že jsem se se stejným odmítáním stavěla k Avataru, který se mi nakonec líbil svou myšlenkou.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Tak nesmíš si představovat že to je film jako třeba Star trek, to ne, tohle je klasická parodie a komedie.

    OdpovědětVymazat
  21. [5]: Včera jsem to zkoukla a musím říct, že i já se bavila velmi dobře

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: To jsem ráda že tip se ti hodil

    OdpovědětVymazat
  23. První film jsem viděla a mám pocit, že se mi to líbilo. A zaujal mě i film Dogma, jak bude chvilka, kouknu na to. Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  24. Takže jsem viděla Dogma a poprvé mě to trochu zklamalo - je fakt, že Damon a Affleck tady začínají dost mladí, takže sehrané dvojky se vykrystalizovaly v pozdějších filmech (Bournův mýtus jsem zatím neviděla, i když se na to chystám). Nicméně film jsem si pustila znova - poprvé mi připadal chvílemi moc ukecaný a trochu nudný - ale podruhé jsem si už ty nahrávky a dialogy vychutnávala. Žádná pecka, ale příjemná odreagovačka. A taky pár docela zajímavých myšlenek se tam mihlo, třeba jak Loki vytřídil ten manažerský odpad, tak co k tomu řek. Že se nebojí ničeho, proto jsou takoví hajzlové. No nedá se tohle vztáhnout na dnešní situaci? Bohužel skutečný Loki se nekoná.

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Právě to povídání se mi na tom líbilo, on měl dobrý kecy i ten Metatron, a to nemluvím o Serendipiti. Ale jak jsem psala, dobrá nenáročná oddychovka

    OdpovědětVymazat
  26. Jo Metatron byl taky vtipný a navíc dobře vypadal. Dokonce mě bavila i Alanis jako Bůh, tam ke konci, když čichala ke kytičkám a dělala stojky a uřvala Affleckovi hlavu. I když jako černoška mi moc nepřipadala (taky mě pobavila hláška, když rozebírali ten původ hlavní hrdinky a došli na to, že je pra pra pra pra...praneteř Ježíše, tak ten kecka prohlásil, ona je černoch Fakt jsem s filmem docela spokojena, díky tomu, že je takový spíš pohodovější, dá se na něj dívat i vícekrát a vždycky se bavit.

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: To se ti popletlo, černoch byl Ježíš. Bůh ne Proto Rufus plácnul že je Bethany černoška.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....