30 listopadu 2015

Poslední podzimní květy .....


Troufám si říct, že tahle květinka
je opravdu tou poslední která dělá na zahradě
když je její čas velkou parádu. I když jen krátkou dobu.
Je to podzimní krokus (neplést si s ocúnem nebo šafránem)
a kdysi jsem si ho oupila na jedné z výstav v litomyšlských školkách.
Na původním místě se mu nějak nedařilo, kvetl tu a tam a
tak jsem ho v rámci generálky přesadila jinam. Tedy
nevěděla jsem že ho přesazuji protože jsem prostě
jen vyryla hromadu cibulek a ty které mipřipadly
trochu jiné jsem si vybrala a zasadila k terase.

No čekala jsem co z nich bude.
Vyrostli z nich tito krasavci, kteří mi dělají radost
každý začátek listopadu když se vyklubou ze země. Jejich
velkým nedostatkem je strašná křehkost stonků, takže pokud fouká
trochu silnější vítr hned se polámou. A tak musím vždycky
honem než nějaký přijde vzít foťák a nafotit je ....







Jedinec který mi vykvetl v trávě. Buď mi tam zůstala zapadlá nějaká cibulka,
nebo se tam v rámci rozrůstání přestěhoval. V každém případě mne překvapil .....



33 komentářů:

  1. Ani jsem netušila, že krokusy jsou i podzimní. Myslela jsem že jde o opožděný šafrán, ale ten vypadá trochu jinak. To jeh tedy opravdu krasavec s tím žilkováním.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak šafrán to opravdu není, čmuchala jsem k nim a nevoní.

    OdpovědětVymazat
  3. Je nádherný s tou kresbou a že je i podzimní jsem netušila Koupila jsem si jarní, uvidím co mi na jaře vyleze Jestli mi je něco nesežere, jako obvykle

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Já už je mám děsně dlouho, a jak jsem psala moc se jim nedařilo, až po tom přesazení. Nevím jestli jsou ještě dneska někde v nabídce.

    OdpovědětVymazat
  5. Nadabil som na "krokusy" pri poli v lese. Tiez som neveril, zet omoze byt. Ale pocasie bolo tiez ako na jar...

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné květy...:). Pěkně nafoceno, krásná barva..:).

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné květy, hezké jsou žilky v lístcích květů.

    OdpovědětVymazat
  8. Viděla jsem je v jedné zahradě, jak chodím se psem a říkala jsem si, co je to za zvláštní krokusy a ony podzimní. Děkuji za poučení.

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Ocún je hlavně růžový .... mají zahradní plnokvěté odrůdy, ten jsem tuším také měla ale nikdy mi nevykvetl.

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Jsou hlavně krásné v tom že kvetou když je všechno odkvetlé, růže opadané a jediné co na záhoně září jsou ty květy.

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: A vidíš, ono jo, žádná halucinace ale normální podzimní krokus

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Co tu chce? Nepatri ten len na jar?!?

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Má i své podzimní bratříčky

    OdpovědětVymazat
  14. Vendy, já tedy nevím, ale řekla bych, že krokus a šafrán je jedno a totéž.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: vlastnych alebo adoptovanych?

    OdpovědětVymazat
  16. To jsou tak neskutečně nádherné květy!

    OdpovědětVymazat
  17. Tak o téhle fialové krásce jsem neměla ani potuchy. Máš tu zase samé krásné fotky, teď jsem tu dlouho nebyla...

    OdpovědětVymazat
  18. Vida, žiju v bludu, protože jsem se domníval, že šafrán je latinsky Crocus. Teď přemýšlím, jak je latinsky krokus, když to není šafrán .

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Tak jsem se teď tedy podívala na wiki

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Ono si teď vůbec moc neblogovala, nemám pravdu?

    OdpovědětVymazat
  21. [17]: Asi i proto že jsou to vážně poslední  barevné květy před zimou a nebarevností přírody......

    OdpovědětVymazat
  22. [15]: Mrkni se na můj koment Čerfovi, tam je to vysvětlené

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Hoj mor ho detva mojho rodu, vykrikoval niektory slovensky basnik. (Samo Cahlupka?)

    OdpovědětVymazat
  24. [28]: Chalupka, maly domcek, nie "cahlupka", co skor na nejaku cudziu lod starodavneho typu alebo take nieco pripomina. Ach tie moje preklepy! Nikdy si poriadne neprecitam co som napisal a pisem zbytocne rychlo a vobec, zda sa, ze presnost nie je prave moja sila...

    OdpovědětVymazat
  25. [29]:Nápodobně, taky mám myšlenky rychlejší než prsty a klávesnici

    OdpovědětVymazat
  26. [30]: bohvie, na čo asi pri tom pišaní myslíme, oder?

    OdpovědětVymazat
  27. [31]: To je nezveřejnitelný!   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....