05 října 2015

Z lesa .....



Opět jsem neodolala a zašla do lesa
zjistit jestli rostou houby a opět jsem byla zklamaná.
Sice jsem na místě odkud minule byla ta fotečka přímo
parádního hříbku nemusela hledat, ale jen sbírat, tak to mám
nejraději, ale bylo to jen na pár desítkách metrů a na půl tašky
suchohřibů. Otočit se a jít domů by bylo produktivnější než se mrcasit
po lese dál a nic už nenajít. tak jsem holt místo hledání něco málo
fotila. Dalu by se říct že lesu vládl samet a puntík. Začínají
se totiž ukazovat ve velkém parádnice muchomůrky a
najdete je v různých stádiích růstu. Ty nejhezčí
jsou ale malé, červené akrásně puntíkaté.


Tenhle buk si asi už zažil dost, vzhledem k jeho ranám
















A na slunečných stráních začíná vládnout ještě červená. Šípků nebo plodů kaliny








20 komentářů:

  1. Krásné toulání i fotky z něho. Je vidět, ře sis to užila! Aspoň nemusíš čistit celý večer houby .

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To nemusím nikdy, páč si je čistím už v lese

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to u nás ani muchomůrka Vám tam dokonce i teče voda, naše lesy už to slovo snad ani neznají. Pěkně barevný článek

    OdpovědětVymazat
  4. Ten sametáček, ten je kouzelnej. Úplně k sežrání!

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Vsak taky jo, uz je v mrazaku pripravenej na sezrani......

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné fotky, Vendí, saměťáci vypadají nádherně :). U nás taky nic, vídám houbaře většinou s prázdnými košíky. Posledně jsem při focení našla (aniž bych hledala) šest kousků na jednom místě a ve zbytku lesa možná ani další houby nebyly... :-I. Je to houbová bída, no..

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné úlovky O muchomůrku už jsem dlouho nezakopla

    OdpovědětVymazat
  8. Co bys chtěla, Vendy, u nás neroste vůbec nic!

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Já to taky nechápu jak může vůbec něco růst, nepršelo tu ani nepamatuju. Asi jedině že to je vláha z rosy.

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Né? Tady jich je rok co rok kvanta! Menších, malých i těch hódně velkých

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Touhle dobou jsem mívala problém s tím kam dát v mrazáku houby a pětilitrovou flašku sušenejch hub. Teď mám v mrazáku jen pár pytlíčků a sušený houby z loňska.... dopřáli jsme si z těch posledně nalezených alespoň řízečky....

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Víš co, tohle je dost ostrý svah, tam nevím jak spodní voda funguje.

    OdpovědětVymazat
  13. Není nad to, mít možnost se projít podzimním lesem.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Tak příští rok jich budeš mít přímo záplavu!

    OdpovědětVymazat
  15. Muchomůrky jsou krasavice. Už jsem je neviděla ani nepamatuju.

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: Hmmm, tak to tedy nevím.

    OdpovědětVymazat
  17. Stejně jsou ty muchomůrky nejkrásnější, u červených puntíkatých se na rozdíl od těch, co se podobají žampiónům, nedá splést.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Můžeš si jí splést s jednou jedlou ale velmi vzácnou muchomůrkou. Jmenuje se Muchomůrka císařská je stejně červená s puntíkama, jen na rozdíl od té červené má lupeny a třeň citrónově žlutý. A je jedlá. jenže je tak moc vzácná že se nesmí sbírat.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....