18 srpna 2015

Trochu odbočka .....



..... a to ke květům. To aby toho sluníčka
nebylo moc. Ono teď by byl na řadě další den a opět
ze západem. Protože jak už jsem se zmínila na delší procházky
jsem neměla ani náladu ani sílu. A jak jsem se tím předzápadovým
výhledem namlsala tak jsem si říkala že další už bude cíleně jen
čistě západový. Ale nějak to nebylo ono ......

Tyhle záběry jsou povětšinou ze zahrady
opět posbírané jak co kdy kde kvetlo ....


Ćernýš hajní jsem nafotila na Čertově mostě o kterém
tu bude zvlášť článek.


Tato drobná kapradina či co to je, mne pokaždé dostane v chrličích
bývalých fontán v parku na Dobříši. Tady už má i kamaráda v podobě
jedle nebo tisu, obojí se v parku vyskytuje a v semenáčcích moc
rozdílů nenajdete ......



Na kvetení se chystající vavřín? Tady si taky nejsem moc jistá, vypadají ty
listy na vavřín, ale po rozemnutí voní jen velmi málo ....


Pro mne překvapivý květ Kleopatřiny jehly. A proč?
Protože jsem jí dostala jako odkopek vloni od Libby a s tím
že pokvete jsem počítala až tak někdy za dva roky. Navíc se
stěhovala z místa na místo, ale těsně před odjezdem jsem zjistila
že má dokonce dva květní stvoly. Sice jen malé, ale byly tam. Počítala
jsem s tím že až se vrátímbude už odkvetlá ale počkala na mě
holka jedna žlutá!


Takhle krásně se mi definitivně vybarvila hortenzie. Bez jakéhokoli
přidání hnojiva způsobující modré zabarvení, či jiných podpůrných
prostředků


Jak jsem byla překvapená já některými nečekanými květy, byla
překvapená sousedka když jí po navezení kompostu na záhony
začaly na různých místech vyrážet surfínie nebo právě tenhle
letní durman. Vyvrbil se hned těsně našeho plotu, respektive
se při růstu protáhnul okem pletiva ke mě. Zvláštní na tom je
že si ta všechna semena uchovala klíčivost víc jak čtyři roky!


A já tím získala možnost fotit nový květ a jeho návštěvníky





Begónie mi přivezla domů dcera, protože jí jeden truhlík spadl
z okna, tak aby tam tomuhle nebylo smutno



Muškát s jarním jménem "Apleblossom" . Opravdu
má zbarvení jak jabloňový květ




25 komentářů:

  1. Ta Kleopatřina jehla je jak banánovník pro bárbíny

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No je. Ale má menší ty kvítky, tak 1,5 cm. Vypadají jako miniaturní růžičky. Ještě jsem takový měla jasně červený ale ten mi po několika letech chytil za jednoho mokrého léta hnilobu a už ho nebylo možné zachránit. Hodně mne to mrzelo už proto že jsem ho měla vypěstovaný jako stromek a navíc to bylo původně od jedné sousedky která ho měla z Rakous. No zkusím se jí zeptat jestli ho ještě nemá....

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky, jsou to nádherné květy, některé rostliny neznám, musím o nich říct babičce...

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Vážně? Vidíš, mě všechny přijdou naprosto normální a známé

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné květinky - dnes je určitě potěšil déšt......

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak to určitě, ale ony mi nepřipadaly že by nějak trpěly. Když jsem byla pryč tak se muž vzorně staral a už před tím než jsem jela tak byly pěkné i bez nějaké velké péče. Tedy až na hortenzii, tu jsem musela zalévat protože ta je pravdu velký piják.

    OdpovědětVymazat
  7. Muškát je zvláštní a krásný Datura mi vyleze na zahrádce každý rok jinde, aniž bych ji sela, ale Durmenu letos opadaly vedrem všechny pupeny. Hortenzie má super barvu To jsem ráda, že Ti jehla kvete, já na ni měla, postupně, přes dvacet květů Na oranžové jenom šest, ale byly nádherné

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tak já nepočítala ani z těma dvěma

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné, Vendí..:). Květ durmanu vypadá překrásně...:). A ten muškát vypadá jako drobné růžičky :).

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: To ano, a co teprve ten červený! Ten vypadal nádherně....

    OdpovědětVymazat
  11. není ten vavřín oleandr?

    OdpovědětVymazat
  12. Květy jsou vždycky krásné. Všechny. Žlutou Kleopatřinu jehlu jsem ještě neviděla. Mám malou oranžovou. Modrou Hortenzii přece způsobuje chemie, neee?? Určitě jsi ji něco strčila do pití. Ta poslední fotka vypadá, jakoby to byly růže.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Vítám veličenstvo po jeho expedičních cestách po bližších i vzdálenějších državách . Já si fakt nejsem jistá co to vlastně je, jestli vavřín nebo něco jiného. Zaráží mne že to skoro nevoní.

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Barvu hortenzií určuje kyselost nebo zásaditost půdy. Takže pokud máš doma kyselou půdu budeš jí mít různě modrou, podle toho jak moc kyselá je a naopak zas pokud bude zásaditá tak bude víc nebo míň  růžovou. Jelikož tady je na místě kde je zasazená hodně jílovitá půda a spoustu mechu tak jsou tu pro modrou barvu dobré podmínky.

    OdpovědětVymazat
  15. [11]:Kdepak! Kam tě vede slepá vášeň..... nevím ale pořád si říkám jestli to třeba není nějaká odrůda bobkovišně.

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherná odbočka, Vendy! Takhle můžeš odbočovat častěji.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Samotnou mě překvapila, takhle mi vykvetla de facto poprvé. Vždycky to byl jen umrněnej nevybarvenej květ vyhodila a až letos se pochlapila asi čtyřmi. Na to že jí mám už kolik let to je ale pořád málo. Vždycky mi přes zimu vymrznou dost do hloubky a pak zas znovu musí dorůstat. Možná to jsou jen takové nízké odrůdy, já nevím, kupovala jsem je v květníku v květinářství. Tak pokud by zůstaly nízké, ale kvetly tak mi to je fuk .....

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Vida, i kytky se dokážou pochlapit.   

    OdpovědětVymazat
  19. [14]: Blahosklonne dakujem a odporucam nedavat do polievky, clovek nikdy nevie...

    OdpovědětVymazat
  20. [20]:Tak takovej dobrodruh opravdu nejsem abych ochutnávala všechno co mi brnkne do nosu

    OdpovědětVymazat
  21. Takový podobný muškát jsem měla ze semínek předloni. Ale vylezl jen jeden. Zimu nepřežil.

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Já ji mám z jednoho eshopu. Už dost dlouho i když jsem myslela jednu chvíli že jsem o ní přišla. Ale už mám zapíchaný řízky i stejné ale krásně rudé.

    OdpovědětVymazat
  23. Ta modrá hortenzie mě vždy fascinuje a tak rozostřené pozadí. Zrovna dnes jsem četl, že některý z drahých smartphonů to také umí, že je možné volit zaostření popředí nebo pozadí a ostatní se rozostří, aby snímek vypadal profesionálně.

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: To je výhoda manuálního ostření u zrcadlovek, ostříš si jen na tu část na kterou chceš.... zvlášť u detailů to je výhoda.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....