31 srpna 2015

Šplouchnutí osmé ..... Lidé "na" i na ulici




Tohle je tedy tentokrát opravdu tiťop.
Málem mi na srpen utekl termín. Bylo to proto, že jsem
měla původně v plánu dát fotku k tématu Co jsem nikdy nevyfotil/a.
Jenže když jsem šla nafotit co jsem chtěla, tak jsem zjistila že
hlavní námět fotky je absolutně nepřístupný. Takže co teď ......
Nezbývalo než zvolit jiné téma a možnost se nabízela.
Když budu v Praze tam nebude určitě nouze o lidi!
Ale když jsem se na ty fotky dívala, došlo mi že nemají v sobě
skoro žádnou duši. Je vidět že byly dělané jako z nouze ctnost.
Ale další téma mne prostě nějak nanapadlo protože ty už patří k těm
dost těžkým a nevím, nevím jestli je vůbec dám .....


Fotit bezdomovce se trochu bojím. Tedy víc než trochu.
Člověk nikdy neví v jaké zrovna se nacházejí náladě a
uplácet je nějakým bakšišem aby zapózovali se mě
taky nechce. V tomhle jsem ještě nedošla až do takové
dokonalosti.
Tenhle mi moc jako bezdomáč nepřišel. Možná jen nějaký
dělňas odpočíval a četl noviny ..... Sice vypadá že spí, ale těch
novin jsem si všimla až když jsem stála jinde.


Tenhle už jo. Dokonce chvilku před tím než jsem přešla ulici ho lustrovali
poliši ......



Bezdomovci a důchodci. Kategorie která je nejvíc vidět v okolí
velkých nákupních center. Většina těhle fotek vznikla totiž
u Anděla a v okolí kostela sv. Václava. Ti dva k sobě nepatřili, i když se
dostali do stejného záběru


A další čtenář. Nakoupeno tak ještě zjistit co nového ve světě


A to už jsme na Hradě, nebo lépe před ním. To že se mi dívá přímo
do objektivu, jsem zjistila až při stažení fotek .....


A turisti před Loretou. Ani jsem jí nefotila, protože celé průčelí
je pod plachtou protože se restauruje


Těch lidí, tedy hlavně turistů bylo opravdu spousty a dělalo hodně problém
je na fotky nedostat. Kdybych tak učinila, došla bych domů někdy v noci.









28 komentářů:

  1. Lidi jsou vhodný objekt, ale fotit je asi lze s jejich svolením, ne? Co kdyby někdo protestoval, že ,,ztratí" tvář?

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No jo, určitá pravidla tam jsou..... nevím jak je to přesně s fotografií dokumentární. Nemůžu lítat za každým a ptát se ho jestli si můžu vyfotit místo i s ním.... tady asi už by se dalo u některých asi polemizovat a ten mlaďák se mohl zastavit když viděl že fotím něco jiného.....

    OdpovědětVymazat
  3. Lidi se bojím fotit, jakékoliv Jsi dobrá, hezky jsi je nafotila Zaujal mě autobus s otevřenou střechou

    OdpovědětVymazat
  4. To jo, aby se někdo vyloženě nenaštval, že ho fotíš

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Snažím se to dělat tak aby si nevšimli   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Ten patří do kategorie V čem si můžete prohlížet Prahu a bude to v samostatném článku.

    OdpovědětVymazat
  7. Povedlo se, Vendy. Pořídila jsi pěkné záběry.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Nevím, mě v nich něco chybí .... tak to já už teď s těmi zbylými....

    OdpovědětVymazat
  9. Já lidi nefotím a když fotím veřejné místo, tak vždycky tak, aby nebyly obličeje lidí rozpoznatelné..:). Ale úplně nejraději fotím tu přírodu, tam se nemusím ohlížet na zákon o ochraně osobnosti a soukromí :).

    OdpovědětVymazat
  10. Já lidi fotím ráda, ale trochu mi to taky dělá problém. Tedy fotit je přímo. Většinou je cvaknu proto, že se mi zrovna vešli do záběru. Fotky v pohybu (tedy lidi jdoucí, běžící, meditující na zastávce, čtoucí, bavící se, smějící se nebo mračící se)jsou jiné než fotky statické (příroda, domy, krajina). Myslím, že pokud na scéně není choulostivá situace, nefotím lidi podnapilé, zvracející nebo v intimních chvilkách, tak zas o takové drámo nejde. Ztráta soukromí? Proboha, dnes je to ještě aktuální téma? My už jsme profláklí od kořínků vlasů po konečky prstů, naše adresy, data narození, vztahy. A to ještě nevíme, jak jsme zachyceni ze satelitů, kde očividně možnosti přiblížení jsou nesmírné. Takže, kdo se opaluje na Adama nebo na Evu u sebe na zahradě, možná by se divil.

    OdpovědětVymazat
  11. Já se lidem do záběrů vždycky směju a koukám přímo do objektivu, aby pak doma byli překvapení Když třeba stojím za někým, koho fotí, tak vůbec nedávají pozor, co se děje vzadu

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Nad tím nepřemýšlej, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  13. Já se lidi ostýchám fotit, i když někdy se odolat nedá...

    OdpovědětVymazat
  14. Mně se nápad fotit lidi bez "pózování" líbí. Někdy se podaří zachytit úžasné okamžiky A co se bezdomovců týče...můžeš fotit ty spící

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Však to tak dělám .Samozřejmě že fotky bez aranžování nebo pózování jsou ty nejlepší které vyhrávají světové fotosoutěže. Ještě to taky tak umět. A pak najít odvahu a vědět kam to poslat. Ovšem tím nemyslím tyhlety, to je jen pro ten projekt a ještě nic moc.

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Já tak trochu taky, i když někdy se snažím cíleně zkoušet steetovky.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: To nepochybně. Proto taky říkám "Někdy" a "se snažím". Neříkám že to k něčemu vypadá   

    OdpovědětVymazat
  18. [13]: Ono je fakt, že je lehčí fotit fotky někde ve městě, kde jsou lidi anonymní, než na vesnici, kde lidi znáš a jsou to prakticky tví sousedé. Vyfotit někoho na vesnici jen tak si koleduje o přesdržku...

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: Tak tady ani nemám touhu někoho fotit. Mám jich plný zuby a ještě si je fotit....

    OdpovědětVymazat
  20. [10]: Tak já se tak opaluju No co, tak se aspoň při prohlížení snímků hoši pobavěj . Já vím že platí určitá pravidla i když mi připadají hodně nesmyslná vlastně to je zákon či co. Ale prostě se to někdy tak vyvrbí.....

    OdpovědětVymazat
  21. [9]: To je fakt, kytkám a hmyzákům je to šumák

    OdpovědětVymazat
  22. Dobrý. Já jsem si na takové focení na ulici moc netroufla. ne pro to vyfocení, ale následné zveřejnění. lidi mi prostě nějak nejdou.

    OdpovědětVymazat
  23. Já jsem dřív lidi vůbec nefotil, vždy jsem čekal, až v záběru nikdo nebude, což ale někdy bylo nekonečné, jedni odešli a druzí už tam byli, tak jsem změnil taktiku, pokud v záběru někdo mát být, tak ať je alespoň nějaká pěkná slečna

    OdpovědětVymazat
  24. [26]: Jenže to je dvojsečné . Když budu fotit pěkný chlapy budu za víš co, když budu fotit hezký slečny tak zas budu podezřelá . Když budu fotit malé děti někdo mne práskne jako pedofila. Takže budu asi muset fotit všechny dohromady, jak teď a bude

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....