06 června 2015

Purpurová .....


jste
zadali
někdy jen
tak do vyhledavače
pro zajímavost nějakou
barvu? A zjistili jste kolik má
taková barva odstínů? Co všechno
se vejde pod jeden jediný název barvy?
Desítky světlejších či tmavších tónů o
kterých by člověk jednou řekl tak či
onak a stále to bude jen ta jedna
jediná barva. V tomto případě
barva purpurová ..... mě se
do ní vešlo docela dost.
Takže purpurová!


Moje kráska voňavá. Růže svraskalá. Svou krásnou vůní vyrovnává
nechutnej smrad kvetoucí magnólie. I když teď co jsem začal
zas řádit na záhoně jsem je obě, ač krásně už rozrostlé a p
převisající až k zemi chtě nechtě musela zkrotit a ostříhat.
A mám už naloženo na růžovou vodu.......


Nejen že voní a to krásně, ale v době květu i bzučí jak o závod. Včely jí milují



Plnokvětý hloh. Když se na jeho květ podíváte jeho příslušnost
k rodu Rosacae se nezapře. Květy jsou jak malé růžičky.....



A co teprve krasavci šeříky? S omamnou vůní .....



Od stromů a keřů se přesuneme ke kaktusům.
Jako první vždycky své květy otevírá Aporocactus.



Maličký, teprve se rozkoukávající Rhipsalis který mi poslala vloni z Němec Helenka
se nedal zahanbit a otevřel taky své tři překvapivě velké květy na to jak úzké
jsou jeho listové články.



Orlíčky...... mám jen tři, zatím. Ale ten plnokvětý vynahradí zajímavostí
hromadu jiných.


Druhý, poloplný i on se vejde do pojmu purpurová barva


A na závěr jeden zástupce z louky. Kohoutek luční





14 komentářů:

  1. To se povedlo, Vendy, shodly jsme se v tématu, i když máme každá jiné fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Však jsem se usmívala pod vousy když jsem to psala

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná růžička, i ten hloh je zajímavý, šeříky jsou u nás už odkvetlé. Představ si, že mě kaktus taky překvapil, ještě má pár kvítků, myslím, že tedˇ už pokvete každým rokem. Orlíčky vůbec nemám, ty plnokvěté a polo máš hezké. Kohoutek má taky Hanička, shodly jste se skutečně. Tak atˇ ti chutná růžová voda nebo co s ní budeš dělat.   Jak se daří Bobeškovi?

    OdpovědětVymazat
  4. [4]:Ruzova voda je na kosmeticke ucely. Jako pletova voda. Dodelavam uz ruzovy ocet a jeste mam nalozeny ruzovy olej. Bobes je zatim!! dobry, bojim se rict uz, protoze to vetsinou vzdycky nejak zakriknu a vrati se recidiva.

    OdpovědětVymazat
  5. [7]: A to je to, fialová je fialová a purpurová je purpurová. Je fakt že chlapi moc barevné odstíny neřeší nebo neumí odlišit, to je prokázáno. Takže pro ně všechno je fialové, nebo červené i když je třeba v té červené zastoupená oranžová. Ale ten šeřík by se dal asi spíš zařadit do spektra fialové barvy. Purpurový je také a má i příhodné jméno ten kultivar Kardinál protože purpurová je jak známo barvou kardinálů.....

    OdpovědětVymazat
  6. Máš to krásně sladěné. Šeříky jsou moje láska, obdivuji všechny ty odstíny (nejen purpurové) a ta vůně!!

    OdpovědětVymazat
  7. fotky jsou skvělé, ale na vyhledávač bych

    OdpovědětVymazat
  8. "Purpura na okně voní, stááále voní"

    OdpovědětVymazat
  9. Všechny jsou krásné, ale mně se nejvíc líbí ta první...:).

    OdpovědětVymazat
  10. krásná sbírka "purpurokvětých".

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....