26 června 2015

Když je jeden naprostej blb .....


Po včerejším dni se cejtím jak kdybych skládala
nejmíň vagon uhlí. A to jsem prosím seděla jen celý u počítače.
Když je jeden blbec a smaže si z disku omylem celou složku
s asi třemi tisíci fotek nic jiného si nezaslouží.
Samozřejmě, blondína zas úřadovala..... A co provedla?
Probírala v Picase fotky a složky co kde má a zjistila že je tam jedna
která obsahuje jen něco nepovedeného a tak jsem dala
smazat z disku. A pak už jsem jen nevěřícně zírala jak mi mizí jedna
složka za druhou. Až mi tam zůstaly jen ty které byly na jiném disku.
Okamžitě jsem vlítla na déčkovej disk a z hrůzou zjistila že mi nezmizela
jen ta jedna nechtěná, ale kompletně celá kam jsem si ukládala fotky.
Cca tři tisíce fotek bylo v čudu a vlálo někde v kyberprostoru.
A to jen proto že se to jmenovalo stejně jak ta hlavní složka!
Nejhorší na tom bylo že jsem z toho neměla zazálohováno vůbec nic
protože jsem samozřejmě podlehla prokrastinaci a neustále jsem
si říkala zazálohuju to zítra a zítra zase zítra a tak pořád, až jsem to neudělala
a takhle se potrestala. A co teď, no? No jedině počkat až se vrátí
domácí správce sítě synek a pokorně ho poprosit jestli by nebylo v jeho
silách napravit škody které jeho nablblá maminka spáchala.....
Bylo, ale chudák seděl u toho čtyři hodiny! To bylo ve středu,
a já včera celý den tahala z jeho externího disku co on vytáhnul a
skopíroval mi to na něj a hledala v tom jestli tam někde nebude ta
moje s fotkama. Bylo toho požehnaně co jsem prohlídla a ještě
víc toho co nešlo otevřít. Už jsem si říkala že to je v háji, že se
tomu prostě nechtělo zpátky ke mě do kompu. Až jsem objevila jednu
která se tam ještě krčila jako předposlední, otevřela a zajásala!
Byla tam a celá!! A zdálo se že i ztráty budou minimální .....
Takže jsem celý den poctivě kopírovala složky na externí disk č.1
pak na externí disk č.2 a k sobě do počítače. Občas jsem jen odběhla uvařit
oběd, dosekat zahradu, posebrat vyprané a usušené prádlo a zase
hurá k počítači. Potřebovala jsem si udělat už trochu pořádek
ve složkách, rozdělit podle let a zbylé složky podle témat. Když už jsem
pomalu šilhala řekla jsem si konec, zítra je taky den a jako poděkování
synkovi jsem ještě upekla vynikající buchtu na kterou jsem narazila
u Werri. Musím říct že naprosto oprávněně o ní tvrdí že je neskutečně
žravá. JE !!!!!
Dneska jsem ještě dosrovnala co bylo potřeba a zas můžu pokračovat
vesele ve focení. Ztráty byly minimální ale jak to chodí, u fotek které
jsem postahovala ze stránek které už neexistují nebo ze skupin které
uz zanikly. Vztahovaly se ke tvoření, ale stejně to byly věcičky které se tady nedaly
nijak moc použít. Říkala jsem si že přinejhorším si ty fotky za dva roky zpět
okopíruju z Galerie.cz, protože stejně 98 % jich bylo a je na
blogu. Což je vlastně takový externí disk č.3 Odteď už okamžitě jednou týdně
hážu nafocené věci na exterňák ......

30 komentářů:

  1. Tohle je úplná noční můra, Vendy!!!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jsem blb a korunovanej! Každej rok si hned celej zazálohuju aby k něčemu takovýmu nedošlo. Teď jsem se na to vykašlala a vidíš, hned se mě to vytrestalo ..... ještě že to mladej zná a ví co a jak.

    OdpovědětVymazat
  3. Vendy, to nebude tím, že si blondýna, to se stane i brunetám Dokážu si představit ty nervy Stalo se mi to před léty taky, ale to jsem na nich ještě tak nelpěla Teď už si to budeš hezky ukládát, jako já Ještě, že máš někoho kdo ti pomohl

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: A víš že tam byly asi jen dvě nebo tři složky po kterých bych opravdu truchlila? Ale i z nich jsem měla fotky na blogu tak bych si je stáhla z galerie. Ale člověk to  zjistí až když to takhle dopadlo. Asi se to stát před rokem, dvěma tak bych skákala z mostu nebo ze střechy, ale teď jsem sice nadávala ale říkala jsem mladýmu že jestli to nepůjde že to nevadí a že nejde o život .....

    OdpovědětVymazat
  5. Jen tady smutně pokyvuji hlavou Já všechno ukládám přímo na pevný disk. Když jsem po příjezdu ze Slovácka nahrála fotky z foťáku i z mobilu, Vůbec nevím, co jsem provedla při prohlížení jsem na něco musela kliknout a přeházely se mi fotky z několika původních složek do jiných složek a teď nemohu nic najít ( a to mám datováno a na každý zážitek mám jednu složku) a pro mně velice důležité fotky z květnového srazu z gymplu po 40ti letech nemám nikde!!!!! Pod složkou Sraz spolužáků fotky vaření.        A nemám tady nikoho, kdo by mi pomohl

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Dáši, ono když je to propojený s Picasa, tak co smažeš na Picasa, smaže se i z počítače.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Dáši, nevím jestli jsou lepší postupy, ale asi ti nezbude, než pootvírat jednu složku souboru po druhé a prolézt celý počítač...

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Ono na tom asi něco je, že za blbost se platí, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  9. zálohovat! zálohovat! zálohovat!

    OdpovědětVymazat
  10. [7]:Vendy, teď jsem právě skončila prohledávání všech složek, dokumentů, šablon atd. Nenašla....Já přetahuju fotky hned na externí disk a z něho si pak jen něco vyberu do Galerie blogu. Žádný programy nepoužívám  mám jen C a na tom nic neukládám. Ve stažených souborech mám vypracované smlouvy( právní), které jsem dělala pro nějaké konkrétní lidi. Žádné D: nemám. V práci, když něco dělali se serverem, tak jsme si vše zálohovali na D, tady ho nainstalované nemám.Jsem z toho zoufalá

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Mimochodem to jsem měla taky pod složkou s nějakým názvem bylo něco úplně jiného. Ráda bych ti na to synka půjčila, ale jsi trochu z ruky .....

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Okamžitě, okamžitě, okamžitě!

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Já si nejdřív myslela že se smazala jen hlavička souboru a on tam bezejmenný někde sedí. První co bylo že jsem vlítla do koše jenže tam taky nic nebylo. A to už jsem měla tucha že není něco v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: No a koš si zkoušela? Nemáš to třeba v něm?

    OdpovědětVymazat
  15. Na to, jak (ne)zálohuju, jsem měl zatím ještě docela štěstí, že jsem o moc věcí nepřišel. Taky si vždycky říkám, že to už, už udělám a nikdy nic. Vlastně mám vytaženo dohromady jen asi 200 opravdu nejlepších výstavních fotek na externí disk, ale to taky updatuju jen jednou za čas.

    OdpovědětVymazat
  16. Ježíši ženská, jak zní základní pravidlo fotících? Zálohovat! A ještě jednou - zálohovat!

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Jak už jsem říkal, bylo tam jen pár složek nad kterými bych zaplakal že jsem o ně přišla, to jsou povětšinou ty výletové protože dostat se pro mne někam jinam je velký svátek a to by mne mrzelo, to je pravda. Ale taky si už jak dlouho říkám že se musím vnořit do toho neskutečného množství uložených fotek a povybírat z nich opravdu jen ty co za něco stojej, což v mém případě bude opravdu jen pár fotek a zbytek vymazat. Sice to bude pro mě opravdu hodně těžké, jsou to taková moje miminka.....

    OdpovědětVymazat
  18. Ježišrmarjááá, to by mně asi kleplo. Ještě že to synek zvládl napravit. Já zálohuju naštěstí všechny fotky a důležitější soubory. Ale při čtení jsem tedy cítila s tebou   

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Tak poučilo mě to mimo jiné i v tom že nesmím dávat stejná jména složkám.

    OdpovědětVymazat
  20. Jo, jo, to je horor. Asi tak před dvěma měsíci se stalo mému synovi, že smazal fotky z karty foťáku a neměl je ještě dané v PC. jenže to udělal hodně pozdě večer a nechtěl jít spát dokud to nevyřeší a chytil docela nerva. Věděla jsem, že existují programy na obnovu dosud nepřepsaných dat a tak jsem hledala. Našla jeden, který to dokázal, byl na vyzkoušení na 10 dní. komunikoval česky a já jsem si ho hned druhý den koupila. Protože neobnovit fotky by byla pro mne katastrofa a určitě by se mi už nechtělo fotit. Program se jmenuje Ashampoo GetBack Photo. Jsem ráda, že jste si poradili. Člověk se nesmí vzdát a podléhat panice.

    OdpovědětVymazat
  21. Děs a hrůza mě jímá při té představě a vzpomínky na to jak jsem oplákávala (no poněkud hystericky oplakávala) fotky všecky, které Réza zlikvidovala spolu s počítačem. A teď po letech se ke mně postupně vracejí díky šikovnému manželovi kamarádky, tak uvidím, kolik jich nakonec dorazí.

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Tady by takové ztráty až nebyly, ale stát se to u té opravdu nejhlavnější složky, kde jsou fotky od roku 2008 tak to byx mě opravdu švihlo. Proto taky ty dvě zálohy na různých externích discích. Skoro všechno bych za ty dva roky vydolovala z Galerie.cz sice už zkomprimované ale i tak by aspoň nějaké byly. Popravdě všechny z toho množství jsou na blogu a pro blog focené a jen několik desítek jich má nějakou fotografickou cenu nebo pro mne znamenají nějaké hezké vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: V těhle věcech má synek přehled a jasno, já jen stojím a tiše zírám co všechno se může nechat zachránit.

    OdpovědětVymazat
  24. Já jsem také něco vyvedla z fotkama, nejdou mi vůbec upravovat ani je nemohu uveřejňovat na fc. Manžel se na to musí podívat. Nadává, že jsem zase něco odklikla.

    OdpovědětVymazat
  25. Ještěže to tak dobře dopadlo. Já mám fotky na notebooku doma a zálohu na stolním počítači v práci.

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Tak základ mám taky v noťasu, první externí záloha je taky v PC v obejváku kterej je takový náš základ domácí sítě a druhý je opravdu externí disk který ma syn a kde má taky svoje fotky, dceřinný i manželovy.

    OdpovědětVymazat
  27. Nesmí se ti ovšem stát, že ti exterňák Kačenka zahrabe do skalky.Velmi inspirující zážitek

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Tak to snad ani nehrozí aby mi ho nějakej pes někam zahrabal. leží mi na stole za noťasem a tam se nedostanou...A kočky to zas neunesou

    OdpovědětVymazat
  29. No jsi zřejmě mnohem chytřejší než já. Notbůček jsem měla na stole pod pergolou, u něj exterňák (naštěstí odpojený od nb) a odešla jsem si neprozřetelně pro kafe.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....