17 června 2015

A zase ta zahrada.....


Jelikož se momentálně začíná
docela dost zatahovat, vypadá to dnes na vynucenou přestávku
v mém zahradnickém úsilí. Musm říct že jsem se už zas
dostala o pěkný kus dál. Mám nataženou černou textilii i na
druhém rameni záhonu, tam kde už se nedala použít jsem přeryla
záhon na hloubku jakou to jen šlo než jsem narazila na
podklad kterým jsou vyskládané cihly. (Dost by mne zajímalo co
to je, protože ty cihly jsou opravdu vyskládané a ne jen náhodně
v zemi poházené, a je to na dost velké ploše. Když jsem se ptala
sousedky jestli tam dřív něco nestálo tak mi říkala že ne, ale nevím
ona je asi o deset let mladší než je náš barák, takže je možné
že si to ani nepamatuje.) Vybrala pokud možno všechen plevel,
a znovu zasázela vyryté a zmlazené trsy trvalek. Včera mne čekala
dost dřina, protože jsem potřebovala vyrýt a zlikvidovat ohromný
trs sibiřských kosatců který se už rozrostl do takových rozměrů, že
začal utíkat ze záhonu a navíc už ani nekvetl. Nechala jsem si jen
malou část která šla pro jistotu do výsadbové mísy která ho má
udržet jen v určitém rozměru. Ostatně do nich jsem vysázela povícero
trvalek které mají ve zvyku ze svého místa utíkat jinam. Teď už můžu
postupovat volněji, to co bylo nejhorší a nejvíc hořelo, je hotovo
a už jsem se dostala i na tu část kterou jsem měla v úmyslu začít
upravovat později. Teď spíš nastane fáze shánění trvalek na znovuosázení
Něco zas přijde přesunout zpět z druhého záhonu, kde byly
zasazené jen dočasně než přijdou na svá místa, něco si koupím semena
a vyseju a asi se domluvím s dcerou a zajela bych do Litomyšle do školek
podívat se co mají zajímavého. A pak jen škubat plevel který by se zas chtěl
ujmout vlády abych nemusela takovéhle akce dělat každý rok ......



Jako první se představí růžová sekce. Letos jsou čajohybridy nějaké špatné,
poprvé se mi do nich pustily housenky a dost poškodily poupata. Výždycky to
bývaly mšice, ale ty se daly zničit postřikem, ale ta housenky se vždycky někam stáhly
a během noci zas hlodaly a hlodaly. Takže jediné růže které zatím dělají
parádu a to velkou jsou popínavky nebo polyantky.

Takhle dokonalý květ má jedna z popínavek, kterou jsem si vypěstovala
jako pravokořennou, předloni vypadala že to zabalí, dost mě to mrzelo, ale má doslova tuhý
kořínek, a letos už je z ní zase krásný keř plný květů.....




Moje asi nejoblíbenější růžička. I na ní je vidět poškození
květu nějakými potvorami . A to je asi jediná která po tom
nájezdu se trochu oklepala a má nějaké květy


A nakonec moje kráska nejkrásnější, každý rok focená, protože to je
opravdu nádhera. A pro včelky pastva od rána do večera.....








23 komentářů:

  1. Musím se smát, zahrada není nikdy hotová, pořád se přesazuje, stěhuje, dosazují se nové rostliny, keře, stromy a zase se stěhuje něco sem a něco tam Hezky jsi popsala pravou práci zahradníka

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné růže. Hlavně ta rudá. To je nádherná barva.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Jestli chceš, tak ti můžu poslat sazeničku té bílé. To je popínavka jak hrom, roste rychle, nemá trny a jak vidíš když kvete je obsypaná a i když odkvete je hodně hustá takže krásně stíní. Bohužel to není stálekvetoucí, kvete tak od půlky června do konce. A nebo pokud si ráda hraješ a máš chuť tak ti pošlu oplégr z té červené a můžeš si jí zkusit taky vypěstovat pravokořennou jak já

    OdpovědětVymazat
  4. Zahrádka je pěkná makačka, ale ta radost z výsledku pak stojí za to, co? Keř je nádherný

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Pochybuju že by měli původní němečtí majitelé na zahradě jezírko. Bohužel paní která znala původní rodinu která tu žila už zemřela abych se jí zeptala, byla to rodina jejího spolužáka a vlastně z těch původních něměckých obyvatel kteří nebyli odsunuti už asi nikdo nežije aby si pamatoval jak tady ty domy vypadaly v těch třicátých letech kdy byly stavěny.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty červené růže jsou překrásné. O tom keři ani nemluvím.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Sákryš, to není dobré. Přeju ti aby se zas brzy kytičky oklepaly a zase dělaly parádu

    OdpovědětVymazat
  8. O práci na zahradě mi povídej, je to nekonečný příběh.    Dnes mám odpoledne volno a chystám se zrušit ještě jeden záhon jahod a konečně vysázet zelí z květináčů, které už dělá hlávky. Růžičky máš nádherné a víš co, já už asi nekoupím pravé růže, ty jsou náchylné na všelijaké škůdce a kvetou velmi málo. Ta bílá je tedy krásná a s tou lavičkou krásně ladí. O těch cihlách by nebylo špatné zabrouzdat do nějakého archívu, kde jsou staré fotky, možná by ses něco dozvěděla. Já bych určitě pár cihel vydolovala, abych se podívala, co pod nima je, co když tam někdo opravdu ukryl rodinné šperky, žijete v bývalých sudetech.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Taky by mě to zajímalo, ale nevím jestli nějaké fotky existují. Ono se to po válce všelijak měnilo, Sudety, pak to tu patřilo už k Moravě, teď zas k Čechám..... kdysi jsem tu když jsem zakládala ty záhonky našla stříbrný prstýnek. Strašně dlouho jsem ho nosila ale pak jsem ho zas při práci na záhonu ztratila. Asi se zas vrátil do svého domova..... no já bych se sice koukla co je pod těmi cihlami, jenže bych nerada dopadla jako soused kterej takhle ryl díru na stromek a narazil na zaminování celého domu. Zřejmě ten sousední Němec nebyl tak mírumilovný jak ta naše rodina.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Chtělo by to hledač kovů, jestli by to něco ukázalo.

    OdpovědětVymazat
  11. [3]: Vendy, moc děkuji za nabídku, vážím si jí, ale musím odmítnout. Nemám totiž růžičky kam zasadit.

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Taky už mě to napadlo

    OdpovědětVymazat
  13. Co když jsou tam nějaké kostry?brrrr.. Vůbec bych se nedivila......těsně po válce to v  takových vesnicích bylo všelijaké.

    OdpovědětVymazat
  14. Vendulko, třeba je tam sklep a v něm skrytý poklad!

    OdpovědětVymazat
  15. P.S. a mimo to jsi udělala pořádný kus práce. To já pracuju pořád jenom očima (i když minulý pátek jsem se rozšoupla a vysekala kus trávi . V tom sekání asi budu pokračovat, ale tak pěknou zahradu jako ty mít nebudu.

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Kostlivci ne ve skříni ale ve sklepě?

    OdpovědětVymazat
  17. Rovná, krásná. Včera jsem zase sekala a tak mě bolely ruce i nohy. To tím,k že mám zahradu z kopečka. Dneska odpočívám a obdivuji tvoje růže....ta bílá lavička u keře bílých kvítků je nádherná. Máš zahradu jako úhledný park.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]:Když ne kostlivci, tak poklad.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Tak my při opravě střechy našli jen štůček kvalitní vlněné látky na oblek i s látkou na podšívku, a když říkám kvalitní tak opravdu kvalitní protože ač pod střechou kam pražilo slunce, v zimě ny ní ležel sníh ta látka je pevná jak železo! Jen na pár místečkách byla nahlodnutá od myší, dokonce ani moli se do ní nedali! A když říkám že je tak pořád mám obé schované. A pak nějaké francouzské peníze. Nevím proč u Němců francouzské peníze. Asi zbytek z nějakého výletu, vkladní knížku a fotku nějakého mladíka. Ale podle té paní která onu rodinu znala to byl někdo cizí  koho tu nevídala.

    OdpovědětVymazat
  20. Zahradu můžeš ukazovat často, Vendy, protože je tam pořád něco pěkného k vidění.

    OdpovědětVymazat
  21. Růže jsou výstavní, myslím, že společně s Helenou máš nejkrásnější zahradu v blogovém světě.

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Ale ta dřína! A jsou lepší.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....